FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Naśladowałem cię. Zawsze chciałem być taki jak ty. Ale Rudy Ogon był moim mentorem. Zawdzięczam mu więcej niż jakiemukolwiek innemu kotu. A ty go zamordowałeś. Zabiłeś go i zdradziłeś klan. Prędzej umrę niż do ciebie dołączę.

—Zakurzona Skóra odpowiada na propozycję Tygrysiego Pazura o dołączeniu do niego na wygnaniu

Zakurzona Skóra (ang. Dustpelt) – Był wojownikiem Klanu Pioruna przed śmiercią. Aktualnie znajduje się w klanie Gwiazdy.

Wygląd

Zakurzona Skóra to smukły, silny, ciemnobrązowy pręgowany kocur. Ma poszarzały pysk i bursztynowe oczy.

Charakter

Więcej wkrótce...

Imię

Więcej wkrótce...

Historia

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Zakurzona Łapa zostaje po raz pierwszy przedstawiony w Spisie Klanów, jako uczeń Klanu Pioruna. Jego mentorem jest Rudy Ogon.

Później zostaje wspomniany przez Szarą Łapę, kiedy Tygrysi Pazur wnosi do obozu martwe ciało Rudego Ogona. Szara Łapa mówi Ognistej Łapie, że Zakurzona Łapa będzie smutny po śmierci mentora, zastanawia się również kto zostanie teraz jego nowym mentorem. Ognista Łapa widzi następnie jak Zakurzona Łapa siada obok ciała Rudego Ogona.

Błękitna Gwiazda wzywa koty na zebranie klanu, na którym mianuje Ciemną Pręgę nowym mentorem Zakurzonej Łapy. Uczeń odnosi się z szacunkiem do wojownika, mimo to jego oczy są wciąż zasnute żalem po stracie byłego mentora. Po ceremonii Zakurzona Łapa odbywa czuwanie przy Rudym Ogonie.

Kiedy Szara Łapa i Ognista Łapa niosą swoją zdobycz do legowiska, Zakurzona Łapa je swoją porcję w towarzystwie Piaskowej Łapy. Zakurzona Łapa patrzy na Ognistą Łapę z pogardą w oczach, nie hamuję się również przed rzucaniem kąśliwych uwag w stronę nowego ucznia. Przez chwilę drażni się również z Szarą Łapą, żeby za chwilę z dumą oznajmić, że został wybrany do wzięcia udziału w zgromadzeniu klanów.

Kiedy Błękitna Gwiazda zwołuje swoje koty na spotkanie klanu i mówi o przyspieszeniu szkolenia uczniów, Zakurzona Łapa wymienia podekscytowane spojrzenia z Piaskową Łapą. Później, kiedy Ognista Łapa otrzymuje karę, za złamanie kodeksu wojownika, Zakurzona Łapa drwi z niego. Razem z Piaskową Łapą zostają jednak uciszeni przez Błękitną Gwiazdę, którą upomina ich o szacunku dla Żółtego Kła, z racji, iż kotka jest od nich starsza oraz pełniła rolę medyczki.

Zakurzona Łapa i reszta uczniów idą na trening wraz ze swoimi mentorami. Podczas, gdy Ognista Łapa musi odbyć swoją karę i opiekować się Żółtym Kłem. Zakurzona Łapa przed wyjściem dogryza Ognistej Łapie, twierdząc, że opiekuję się on Żółtym Kłem, aby wykręcić się z treningu.

Błękitna Gwiazda wybiera Ognistą Łapę, Szarą Łapę i Kruczą Łapę do wzięcia udziału w zgromadzeniu klanów. Ognista Łapa pyta czy Zakurzona Łapa i Piaskowa Łapa też pójdą, na co Błękitna Gwiazda odpowiada, że dwójka uczniów zostanie na straży obozu. Szara Łapa z satysfakcją chcę przekazać im tą wiadomość, mówiąc, że nie może się już doczekać, żeby zobaczyć ich miny.

Ogień i Lód

Zakurzona Łapa zostaje przedstawiony w Spisie Klanów, jako uczeń Klanu Pioruna. Jego mentorem jest Ciemna Pręga.

Pojawia się po raz pierwszy na początku książki. Siedzi przy legowisku wraz z Piaskową Łapą. Kiedy Ogniste Serce i Szara Pręga kończą czuwanie, Zakurzona Łapa obserwuje, jak Piaskowa Łapa się z nich wyśmiewa. Pokazane jest wyraźnie, że i Piaskowa Łapa i Zakurzona Łapa są zazdrośni o to, że Ogniste Serce i Szara Pręga zostali wojownikami szybciej niż oni. Mentor Piaskowej Łapy, Biała Burza słyszy docinki uczniów i beszta ich, każąc im iść na polowanie.

Dowiadując się, że Ogniste Serce ma zostać mentorem, Zakurzona Łapa nie ukrywa swojej zazdrości. Pochyla się nad Piaskową Łapą i kpi z Ognistego Serca, specjalnie na tyle głośno, aby młody wojownik mógł usłyszeć obelgi.

Podczas rozmowy Ognistego Serce z Oszronionym Futrem, Zakurzona Łapa wbiega nagle do obozu. Zobaczywszy Ogniste Serce przed legowiskiem Błękitnej Gwiazdy, informuje, że ma wiadomość do przywódczyni. Ogniste Serce nie zgadza się go wpuścić do legowiska, tłumacząc, że Błękitna Gwiazda jest chora na zielony kaszel. Zakurzona Łapa strzepuje ogonem z rozdrażnieniem, twierdząc, że kotka musi spotkać się z Tygrysim Pazurem przy Drodze Grzmotu. Kiedy Ogniste Serce próbuje dowiedzieć się więcej szczegółów, Zakurzona Łapa nie traci okazji, aby z niego zakpić. Ripostuje, że Tygrysi Pazur chcę mówić z Błękitną Gwiazdą, a nie z kotem domowym, udającym wojownika. Docinki ucznia przerywa nagle pojawienie się Żółtego Kła. Zakurzona Łapa od razu traci wigor, kuląc się pod spojrzeniem medyczki. Wyjaśnia wtedy, że Tygrysi Pazur znalazł dowody na obecność wojowników Klanu Cienia na terytorium Klanu Pioruna.

Więcej wkrótce...

Las Tajemnic

Więcej wkrótce...

Cisza przed burzą

Więcej wkrótce...

Niebezpieczna Ścieżka

Więcej wkrótce...

Czarna Godzina

Więcej wkrótce...

Nowa Przepowiednia

Północ

Więcej wkrótce...

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber jego imię zostało przetłumaczone na Popielata Skóra.
  • Zakurzona Skóra był wrogi wobec Ognistej Gwiazdy, ponieważ lubił Piaskową Burzę, jednak kotka była zakochana w Ognistej Gwieździe, a Zakurzona Skóra był dla niej tylko przyjacielem.
  • Kate myśli, że gdyby Ognista Gwiazda nie dołączył do Klanu Pioruna, Zakurzona Skóra i Piaskowa Burza zostaliby partnerami, ponieważ zawsze dobrze się rozumieli.
  • Siostra Zakurzonej Skóry, Brązowy Pysk jest matką Paprotkowej Chmury. Przez co Zakurzona Skóra jest nie tylko partnerem Paprotkowej Chmury, ale również jej najbliższym wujkiem. Dodatkowo jego dawna miłość, Piaskowa Burza również jest córką Brązowego Pyska.
  • W książkach nie zostało to oficjalnie, ale on i Krucza Łapa są rodzeństwem, z tego samego miotu. Jednak mimo, że w książkach większość kotów z tego samego miotu ma ze sobą głęboką więź, te dwa koty nigdy jej sobie nie okazywały.
  • Jest jednym z ulubionych postaci Cherith Baldry (poza nim są jeszcze Jeżynowa Gwiazda i Liściasta Sadzawka).

Galeria