FANDOM

Złamany Ogon – wcześniej Złamana Gwiazda, były przywódca Klanu Cienia.

Jego imię pochodzi od ogona, który w połowie był zgięty i zwisał bezwładnie, niczym złamana gałązka.

Historia Edytuj

Ogólna Edytuj

Urodził się w Klanie Cienia jako syn przywódcy, Postrzępionej Gwiazdy i uzdrowicielki, Żółtego Kła.
Złamany Ogon zabił swojego ojca, a także wypędził z klanu swą matkę (bezpodstawnie).

Początek Proroctwa (The Prophecies Begin Arc) Edytuj

Ucieczka w Dzicz Edytuj

Złamana Gwiazda jest widziany po raz pierwszy podczas zgromadzenia przy Czterech Drzewach wraz ze swoim klanem. Koty z Klanu Pioruna zauważają, że uczniowie Klanu Cienia są bardzo mali. Potem okazuje się, że Złamana Gwiazda przyjmuje do szkolenia kociaki w wieku trzech księżyców. Wojownikami zostają one w wieku sześciu księżyców, czyli całe trzy księżyce wcześniej, niż powinny dopiero rozpocząć szkolenie na wojownika.
Kiedy nadszedł czas na dojście do słowa przywódców, Złamana Gwiazda mówi innym obecnym liderom, że Klan Cienia potrzebuje więcej terenów łowieckich, aby wykarmić wszystkie głodne pyski. Mówi im również, że Klan Wiatru odrzucił tę propozycję, więc aby przetrwać, musieli ich przegnać, by przejąć ich łowiska. Następnie zwraca się do Krzywej Gwiazdy i Błękitnej Gwiazdy, pytając, czy jego klan może polować na ich ziemiach. Krzywa Gwiazda zgodził się bez konsultacji ze swoim klanem, podczas gdy Błękitna Gwiazda postanowiła omówić to ze starszymi Klanu Pioruna. Złamana Gwiazda mówi innym klanom, że niedawno wypędził z klanu niebezpiecznego kota, który zaatakował uczniów Klanu Cienia. Niektóre koty Klanu Pioruna uważały, że chodzi o Żółty Kieł, która była obecnie ich więźniem, a pochodziła z właśnie z Klanu Cienia.
Po jakimś czasie przywódca Klanu Cienia wysyła do obozu Klanu Pioruna kota o imieniu Podrapany Pysk, aby wykradł kocięta należące do Oszronionego Futra. Kocur w trakcie swej wyprawy zabija Nakrapianego Liścia, medyczkę Klanu Pioruna, która próbowała go zatrzymać. Krótko potem Żółty Kieł znika z obozu, co tylko utwierdza koty w przekonaniu, że to ona porwała kociaki i wróciła z nimi na terytorium Klanu Cienia. Błękitna Gwiazda wysłała Ognistą Łapę i Szarą Łapę na poszukiwanie kocicy. Odnajdują ją na terenie Klanu Cienia, kiedy poszukuje zaginionych kociątek. Żółty Kieł wyznaje im, że Złamana Gwiazda przyniósł jej kiedyś dwa martwe kocięta, które były bardzo poranione; zabił je podczas szkolenia. Gdy ich matka, Jasny Kwiat, szukała ich, Złamana Gwiazda powiedział jej, że znalazł Żółty Kieł nad ciałami młodych uczniów, za co wkrótce kocica została wygnana.
Wkrótce Ognista Łapa, Szara Łapa i Żółty Kieł idą wraz z innymi członkami Klanu Pioruna, by pomóc kotom Klanu Cienia przegnać okrutnego przywódcę. Kiedy była uzdrowicielka Klanu Cienia toczy walkę z nim, on wyznaje jej, że jest odpowiedzialny za śmierć Poszarpanej Gwiazdy. Przyznaje, że zrobił to, aby przejąć pozycję w Klanie Cienia. Żółty Kieł jest zdruzgotana. Mówi on również, że Poszarpana Gwiazda był mięczakiem, tak samo jak ona.
Zbuntowane koty z Klanu Cienia z pomocą Klanu Pioruna wypędzają Złamaną Gwiazdę wraz z garstką wiernych mu wojowników. Uciekając, Złamana Gwiazda syczał groźby pod adresem Ognistej Łapy mówiąc, że to jeszcze nie koniec...

Ogień i Lód Edytuj

Złamana Gwiazda i jego grupa kotów są wspomnieni na spotkaniu klanów przy Czterech Drzewach. Tygrysi Pazur oskarża Klan Cienia o naruszanie ich terytorium. Nocna Skóra jest wściekły na niego za to oskarżenie. Mówi, że to nie ich wojownicy, tylko grupa wyrzutków Złamanej Gwiazdy, którzy dalej zostawiali zapach Klanu Cienia. Tygrysi Pazur jednak mu nie wierzy.
Później Złamana Gwiazda i jego towarzysze wracają na terytorium Klanu Pioruna i polują, a następnie zostawiają kości ofiar tak, aby członkowie klanu Błękitnej Gwiazdy myśleli, że to Klan Cienia narusza ich teren. Tygrysi Pazur nie zauważa podstępu i wysyła wojowników, aby dali nauczkę kotom Klanu Cienia. Błękitna Gwiazda wraz ze swoją grupą wyrusza w tym czasie na patrol. Jedynym wojownikiem zdolnym do walki, który został w obozie, jest Ogniste Serce. Szybko organizuje obronę przed Złamaną Gwiazda. Klan Pioruna wygrywa bitwę. Wszyscy byli wojownicy Klanu Cienia uciekają. Wyjątek stanowi Podrapany Pysk, który został zabity w walce przez Szarą Pręgę, oraz Złamana Gwiazda, którego oczy zostały tak zmasakrowane przez Żółty Kieł, że kocur stracił wzrok. Kot leży na podłodze zwijając się się z bólu i żałośnie jęczy, aby go nie zabijać. Ogniste Serce nie może zrozumieć, dlaczego Żółty Kieł darowała życie Złamanej Gwieździe, skoro miała świetną okazję by go zabić, za co Klan Gwiazdy na pewno by ją wynagrodził. Kocica przyznaje się wtedy do zawarcia zakazanego związku z Poszarpaną Gwiazdą. Mówi, że mieli razem trzy kocięta, z których dwa zmarły niedługo po urodzeniu. Kotka przyznaje, że jej karą za zawarcie niedozwolonego związku była nie śmierć dwóch kociaków, ale to, że Złamana Gwiazda przeżył. Żółty Kieł twierdzi, że musi zaakceptować los zesłany jej przez Klan Gwiazd i nie może zabić swego jedynego syna.
Wkrótce z patrolu powraca Tygrysi Pazur, chcący dowiedzieć się jak najwięcej na temat ataku na obóz. Pyta się Błękitnej Gwiazdy, czy Złamana Gwiazda przeżył, na co ona odpowiada, że tak, a teraz Żółty Kieł opatruje jego rany. Tygrysi Pazur był wstrząśnięty i warknął, że nie ma czasu na przejmowanie się jego ranami, skoro powinni go zabić. Żółty Kieł wyszła ze swojej jamy i powiedziała do dwóch starszych wojowników, że mogą już rozmawiać o niewidomym wojowniku. Żółty Kieł mówi Błękitnej Gwieździe, że nie powinni zabijać Złamanej Gwiazdy, ponieważ Klan Gwiazdy może uznać że stoczyli się do jego poziomu. Błękitna Gwiazda pyta się uzdrowicielki, czy jest pewna, że były przywódca Klanu Cienia jest niewidomy. Po otrzymaniu twierdzącej odpowiedzi, przywódczyni podejmuje decyzję, aby został w Klanie Pioruna jako więzień. Kot ma być od teraz nazywany imieniem Złamany Ogon, które nosił jako wojownik, ponieważ w oczach Klanu Gwiazdy nie jest już liderem żadnego klanu.

Las Tajemnic Edytuj

Po swej klęsce, Złamany Ogon zostaje więźniem Klanu Pioruna, mimo gniewu innych klanów, które uważają, że powinien zostać zabity za popełnione zbrodnie. Pomimo niepokojów, decyzja Błękitnej Gwiazdy pozostaje niezachwiana. Chociaż Błękitna Gwiazda zamierza ukrywać obecność Złamanego Ogona w obozie Klanu Pioruna przed innymi klanami, podczas zebrania przy Czterech Drzewach, Prędka Łapa bezceremonialnie mówi o tym kilku uczniom Klanu Cienia, a plotka szybko rozprzestrzeniła się wśród innych kotów.
Wściekli przywódcy Klanu Cienia i Klanu Wiatru, Nocna Gwiazda i Wysoka Gwiazda żądają, by Błękitna Gwiazda albo zabiła, albo porzuciła Złamanego Ogona. Nocna Gwiazda przypomina innym, jakie okrucieństwa i zbrodnie popełnił wcześniej kocur. Kiedy Klan Pioruna odmawia spełnienia żądań, Klan Wiatru i Cienia razem rozpoczynają atak na obóz Klanu Pioruna w celu wdarcia się do legowiska Złamanego Ogona i próby zabicia go. Klan Pioruna dzielnie odparł ostre ataki przeciwników. Wkrótce Tygrysi Pazur próbuje zamordować Błękitną Gwiazdę z pomocą Złamanego Ogona i jego dawnych towarzyszy. Jest jasne, że planował atak ze Złamanym Ogonem już od dawna. Żółty Kieł doszła do smutnego wniosku, że dopóki jej syn żyje, Klan Pioruna nigdy nie może czuć się bezpiecznie. Po ataku dała mu zioła przeciwbólowe, które tak naprawdę były Jagodami Śmierci. Kiedy kot je trujące jagody, Żółty Kieł mówi mu, że jest jego prawdziwą matką.
Niedługo po otrzymaniu tych wiadomości, Złamany Ogon umiera, ponieważ właśnie stracił swoje ostatnie życie. Ogniste Serce był świadkiem tego morderstwa, o czym nie wie Żółty Kieł. Kiedy mówi mu, że Złamany Ogon umarł z powodu odniesionych ran, młody wojownik udaje, że jej wierzy.

Cisza przed Burzą Edytuj

Cieknący Nos opowiada Ognistemu Sercu, że Nocna Gwiazda nigdy nie otrzymał dziewięciu żywotów od Klanu Gwiazdy. Uzdrowiciel Klanu Cienia uważa, że to dlatego, bo Złamana Gwiazda wciąż żył jako więzień w Klanie Pioruna, a kiedy Nocna Gwiazda dowiedział się o śmierci Złamanego Ogona, był zbyt słaby, aby podróżować do Wysokich Skał.

Ciekawostki: Edytuj

  • Jego matka, Żółty Kieł nadała mu imię Złamany, ponieważ czuła się źle z myślą, że zostawiła własnego kociaka, ale również dlatego, aby każdy kot myślał, że imię otrzymał z powodu złamanego ogona.
  • Posiada krew kota domowego od swojego dziadka - Hal'a.
  • Największym strachem Złamanej Gwiazdy jest brak okazywanego szacunku do niego, ze strony innych kotów (co wiążę się z faktem, że w dzieciństwie był wyśmiewany przez swoje przybrane rodzeństwo i przybraną matkę).
  • Został dwukrotnie zabity przez Żółty Kieł.
  • Przed śmiercią jego imię zostało zmienione przez Błękitną Gwiazdę z Złamana Gwiazda na Złamany Ogon. Jednak, kiedy trafił do Mrocznej Puszczy na nowo stał się Złamaną Gwiazdą.

Drzewo Genealogiczne Edytuj

Srebrny Płomień

Zobacz Więcej
 
Jasny Kwiat
 
Paprociowa Stopa

Nieznane Koty

Postrzępiona Gwiazda
 
Żółty Kieł
 
Mięta
 
Nogietek
 
Orzechowy Wąs
 
Jarzębinowa Jagoda
 
Podrapany Pysk
 
Nocna Gwiazda

Złamany Ogon
 
Nadzieja
 
Życzenie

Gruby Ogon
 
Popielate Futro