FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Klan Gwiazd nie zrobi nic, by mnie zatrzymać, stara kocico. Uczyniłem ich klan wspaniałym! Niech spróbują!

—Złamana Gwiazda drwi z Żółtego Kła w Sekret Żółtego Kła

Złamana Gwiazda – były przywódca Klanu Cienia. Po śmierci trafił do Miejsca, gdzie brak gwiazd, lecz zmarł po raz drugi, dlatego, że zabiła go Żółty Kieł w "Ostatniej Nadziei", przez to zniknął ze świata Wojowników na zawsze. Główny antagonista pierwszych trzech książek, pierwszego łuku. Owoc zakazanego związku medyczki, Żółtego Kła i przywódca Klanu Cienia, Postrzępionej Gwiazdy. Zły do szpiku kości, próbował sprawić aby klan stał się silny, czym przyczynił się do śmierci wielu kotów. Również po śmierci nie za poprzestał swoich intryg.

Wygląd

Złamana Gwiazda masywnym ciemnobrązowym, pręgowanym kocurem. Jego ciało pokryte jest bliznami. Posiada szerokie ramiona oraz szeroki pysk, jego uszy są postrzępione, a ogon wygięty, jakby był złamany. Jego oczy mają pomarańczowy odcień.

Imię

Kociak:

(Jego imię kociaka, nie zostało jeszcze oficjancie przetłumaczone przez wydawnictwo Nowa Baśń. Najprawdopodobniej brzmi ono "Złamany", jednak jest to tylko domysł)

(Książka Sekret Żółtego Kła nie została jeszcze przetłumaczona przez wydawnictwo Nowa Baśń, treść została wzięta z angielskiej wiki)

Złamany rodzi się w Sekret Żółtego Kła. Jego matka, Żółty Kieł wyznaję, iż nazwała go tak, ponieważ, kiedy zostawiła swoje dwa martwe kocięta pogrzebane w ziemi, a jego samego musiała oddać na wychowanie innej kotce, czuła jak jej serce pęka na pół.

Uczeń:

(Jego imię ucznia, nie zostało jeszcze oficjancie przetłumaczone przez wydawnictwo Nowa Baśń. Najprawdopodobniej brzmi ono "Złamana Łapa", jednak jest to tylko domysł)

Złamana Łapa otrzymał swoje imię ucznia w Sekret Żółtego Kła. Imię nadał mu Cedrowa Gwiazda, a jako mentora otrzymał Nocną Gwiazdę (wtedy znanego jako Nocna Skóra).

Ceremonia nadania imienia:

Cedrowa Gwiazda: Nocna Skóra, jesteś inteligentnym i oddanym wojownikiem. Wiem, że dołożysz wszelkich starań aby przekazać te wszystkie umiejętności Złamanej Łapie

Koty: Złamana Łapa! Złamana Łapa!

—- Sekret Żółtego Kła, strona 354

Wojownik:

(Jego imię wojownika, nie zostało jeszcze oficjancie przetłumaczone przez wydawnictwo Nowa Baśń. Najprawdopodobniej brzmi ono "Złamany Ogon", jednak jest to tylko domysł)

Stając się wojownikiem otrzymał imię Złamany Ogon, z powodu ogona przechylonego pod nietypowym kontem. Imię nadał mu Postrzępiona Gwiazda w książce Sekret Żółtego Kła.

Ceremonia nadania imienia:

Postrzępiona Gwiazda: Jestem dumny z mojego klanu. Jesteście wszystkim na co mogłem liczyć będąc przywódcą. Mając takich wojowników, mogę walczyć w każdej bitwie! A tego dnia dołączy do nas nowy wojownik. Złamana Łapo, podejdź tutaj.

Nocna Skóra: Złamana Gwiazdo, Złamana Łapa nie miał jeszcze swojej ostatecznej oceny.

Postrzępiona Gwiazda: Wiem, który kot jest gotowy zostać wojownikiem, kiedy go zobaczę. Ja, Postrzępiona Gwiazda wzywam moich wojowniczych przodków, aby spojrzeli na tego ucznia. Trenował ciężko, aby zrozumieć wasz szlachetny kod, a ja daje wam go jako kolejnego wojownika. Złamana Łapo, czy obiecujesz bronić kodeksu wojownika, aby bronić oraz chronić ten klan, nawet kosztem swojego życia.

Złamana Łapa: Obiecuje.

Postrzępiona Gwiazda: Tak więc, dzięki mocy Klanu Gwiazdy, nadaję ci imię wojownika. Złamana Łapo, od tego momentu będziesz znany jako Złamany Ogon, lecz niech żaden kot nie postrzega tego jako oznaka słabości. Jesteś jednym z najsilniejszych kotów, jakie kiedykolwiek znałem i nie mogę się doczekać walki z tobą. Klan Gwiazdy szanuje twoją odwagę i umiejętności walki, a my witamy Cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Cienia.

Koty: Złamany Ogon! Złamany Ogon!

—- Sekret Żółtego Kła, strony 382-383

Zastępca:

Przywódca:

Złamana Ogon otrzymał swoje dziewięć żyć przywódcy w Sekrecie Żółtego Kła. Jego imię zostało zmienione wtedy na Złamana Gwiazda.

  • Pierwsze życie dostał od Cedrowej Gwiazdy, dało mu to poczucie porządku i przestrzegania praw kodeksu wojownika. Nie wiadomo, jak je stracił.
  • Drugie życie dostał od Kamiennego Zęba, dało mu to wdzięczność dla Klanu Cienia. Nie wiadomo, jak je stracił.
  • Trzecie dostał od Świtającej Gwiazdy, dało mu honor. Nie wiadomo, jak je stracił.
  • Czwarte uzyskał od nieznanego szarego kota, dało mu ona szczerość. Nie wiadomo, jak je stracił.
  • Piąte życie dał mu Jaszczurczy Kieł, dało mu to umiejętność sprawiedliwego osądu. Nie wiadomo, jak je stracił.
  • Szóste życie dała Złamanej Gwieździe jedna z jego zmarłych sióstr, dało mu to miłość. Nie wiadomo, jak je stracił.
  • Siódme dostał od nieznanej pręgowanej kotki, uzyskał dzięki temu umiejętność przewidywania taktyk i planów. Zółty Kieł odebrała mu te życie w Ogień i Lód.
  • Ósme dał mu nieznany, pulchny czarno biały kocur, dało mu to siłę fizyczną i wewnętrzną. Stracił to życie przez rany, walcząc z Klanem Pioruna.
  • Dziewiąte życie uzyskał od Szałwiowego Wąsa, dzięki temu uzyskał współczucie. Stracił je, jedząc nieświadomie jagody śmierci, podane przez Żółtego Kła.

Historia

Początek Proroctwa (The Prophecies Begin Arc)

Ucieczka w Dzicz

Złamana Gwiazda jest widziany po raz pierwszy podczas zgromadzenia przy Czterech Drzewach wraz ze swoim klanem. Koty z Klanu Pioruna zauważają, że uczniowie Klanu Cienia są bardzo mali. Potem okazuje się, że Złamana Gwiazda przyjmuje do szkolenia kociaki w wieku trzech księżyców. Wojownikami zostają one w wieku sześciu księżyców, czyli całe trzy księżyce wcześniej, niż powinny dopiero rozpocząć szkolenie na wojownika.

Kiedy nadszedł czas na dojście do słowa przywódców, Złamana Gwiazda mówi innym obecnym liderom, że Klan Cienia potrzebuje więcej terenów łowieckich, aby wykarmić wszystkie głodne pyski. Mówi im również, że Klan Wiatru odrzucił tę propozycję, więc aby przetrwać, musieli ich przegnać, by przejąć ich łowiska. Następnie zwraca się do Krzywej Gwiazdy i Błękitnej Gwiazdy, pytając, czy jego klan może polować na ich ziemiach. Krzywa Gwiazda zgodził się bez konsultacji ze swoim klanem, podczas gdy Błękitna Gwiazda postanowiła omówić to ze starszymi Klanu Pioruna. Złamana Gwiazda mówi innym klanom, że niedawno wypędził z klanu niebezpiecznego kota, który zaatakował uczniów Klanu Cienia. Niektóre koty Klanu Pioruna uważały, że chodzi o Żółty Kieł, która była obecnie ich więźniem, a pochodziła z właśnie z Klanu Cienia.

Po jakimś czasie przywódca Klanu Cienia wysyła do obozu Klanu Pioruna kota o imieniu Podrapany Pysk, aby wykradł kocięta należące do Oszronionego Futra. Kocur w trakcie swej wyprawy zabija Nakrapianego Liścia, medyczkę Klanu Pioruna, która próbowała go zatrzymać. Krótko potem Żółty Kieł znika z obozu, co tylko utwierdza koty w przekonaniu, że to ona porwała kociaki i wróciła z nimi na terytorium Klanu Cienia. Błękitna Gwiazda wysłała Ognistą Łapę i Szarą Łapę na poszukiwanie kocicy. Odnajdują ją na terenie Klanu Cienia, kiedy poszukuje zaginionych kociątek. Żółty Kieł wyznaje im, że Złamana Gwiazda przyniósł jej kiedyś dwa martwe kocięta, które były bardzo poranione; zabił je podczas szkolenia. Gdy ich matka, Jasny Kwiat, szukała ich, Złamana Gwiazda powiedział jej, że znalazł Żółty Kieł nad ciałami młodych uczniów, za co wkrótce kocica została wygnana.

Wkrótce Ognista Łapa, Szara Łapa i Żółty Kieł idą wraz z innymi członkami Klanu Pioruna, by pomóc kotom Klanu Cienia przegnać okrutnego przywódcę. Kiedy była uzdrowicielka Klanu Cienia toczy walkę z nim, on wyznaje jej, że jest odpowiedzialny za śmierć Poszarpanej Gwiazdy. Przyznaje, że zrobił to, aby przejąć pozycję w Klanie Cienia. Żółty Kieł jest zdruzgotana. Mówi on również, że Poszarpana Gwiazda był mięczakiem, tak samo jak ona.

Zbuntowane koty z Klanu Cienia z pomocą Klanu Pioruna wypędzają Złamaną Gwiazdę wraz z garstką wiernych mu wojowników. Uciekając, Złamana Gwiazda syczał groźby pod adresem Ognistej Łapy mówiąc, że to jeszcze nie koniec.

Ogień i Lód

Złamana Gwiazda i jego grupa kotów są wspomnieni na spotkaniu klanów przy Czterech Drzewach. Tygrysi Pazur oskarża Klan Cienia o naruszanie ich terytorium. Nocna Skóra jest wściekły na niego za to oskarżenie. Mówi, że to nie ich wojownicy, tylko grupa wyrzutków Złamanej Gwiazdy, którzy dalej zostawiali zapach Klanu Cienia. Tygrysi Pazur jednak mu nie wierzy.

Później Złamana Gwiazda i jego towarzysze wracają na terytorium Klanu Pioruna i polują, a następnie zostawiają kości ofiar tak, aby członkowie klanu Błękitnej Gwiazdy myśleli, że to Klan Cienia narusza ich teren. Tygrysi Pazur nie zauważa podstępu i wysyła wojowników, aby dali nauczkę kotom Klanu Cienia. Błękitna Gwiazda wraz ze swoją grupą wyrusza w tym czasie na patrol. Jedynym wojownikiem zdolnym do walki, który został w obozie, jest Ogniste Serce. Szybko organizuje obronę przed Złamaną Gwiazda. Klan Pioruna wygrywa bitwę. Wszyscy byli wojownicy Klanu Cienia uciekają. Wyjątek stanowi Podrapany Pysk, który został zabity w walce przez Szarą Pręgę, oraz Złamana Gwiazda, którego oczy zostały tak zmasakrowane przez Żółty Kieł, że kocur stracił wzrok. Kot leży na podłodze zwijając się się z bólu i żałośnie jęczy, aby go nie zabijać. Ogniste Serce nie może zrozumieć, dlaczego Żółty Kieł darowała życie Złamanej Gwieździe, skoro miała świetną okazję by go zabić, za co Klan Gwiazdy na pewno by ją wynagrodził. Kocica przyznaje się wtedy do zawarcia zakazanego związku z Poszarpaną Gwiazdą. Mówi, że mieli razem trzy kocięta, z których dwa zmarły niedługo po urodzeniu. Kotka przyznaje, że jej karą za zawarcie niedozwolonego związku była nie śmierć dwóch kociaków, ale to, że Złamana Gwiazda przeżył. Żółty Kieł twierdzi, że musi zaakceptować los zesłany jej przez Klan Gwiazd i nie może zabić swego jedynego syna.

Wkrótce z patrolu powraca Tygrysi Pazur, chcący dowiedzieć się jak najwięcej na temat ataku na obóz. Pyta się Błękitnej Gwiazdy, czy Złamana Gwiazda przeżył, na co ona odpowiada, że tak, a teraz Żółty Kieł opatruje jego rany. Tygrysi Pazur był wstrząśnięty i warknął, że nie ma czasu na przejmowanie się jego ranami, skoro powinni go zabić. Żółty Kieł wyszła ze swojej jamy i powiedziała do dwóch starszych wojowników, że mogą już rozmawiać o niewidomym wojowniku. Żółty Kieł mówi Błękitnej Gwieździe, że nie powinni zabijać Złamanej Gwiazdy, ponieważ Klan Gwiazdy może uznać że stoczyli się do jego poziomu. Błękitna Gwiazda pyta się uzdrowicielki, czy jest pewna, że były przywódca Klanu Cienia jest niewidomy. Po otrzymaniu twierdzącej odpowiedzi, przywódczyni podejmuje decyzję, aby został w Klanie Pioruna jako więzień. Kot ma być od teraz nazywany imieniem Złamany Ogon, które nosił jako wojownik, ponieważ w oczach Klanu Gwiazdy nie jest już liderem żadnego klanu.

Las Tajemnic

Po swej klęsce, Złamany Ogon zostaje więźniem Klanu Pioruna, mimo gniewu innych klanów, które uważają, że powinien zostać zabity za popełnione zbrodnie. Pomimo niepokojów, decyzja Błękitnej Gwiazdy pozostaje niezachwiana. Chociaż Błękitna Gwiazda zamierza ukrywać obecność Złamanego Ogona w obozie Klanu Pioruna przed innymi klanami, podczas zebrania przy Czterech Drzewach, Prędka Łapa bezceremonialnie mówi o tym kilku uczniom Klanu Cienia, a plotka szybko rozprzestrzeniła się wśród innych kotów.

Wściekli przywódcy Klanu Cienia i Klanu Wiatru, Nocna Gwiazda i Wysoka Gwiazda żądają, by Błękitna Gwiazda albo zabiła, albo porzuciła Złamanego Ogona. Nocna Gwiazda przypomina innym, jakie okrucieństwa i zbrodnie popełnił wcześniej kocur. Kiedy Klan Pioruna odmawia spełnienia żądań, Klan Wiatru i Cienia razem rozpoczynają atak na obóz Klanu Pioruna w celu wdarcia się do legowiska Złamanego Ogona i próby zabicia go. Klan Pioruna dzielnie odparł ostre ataki przeciwników. Wkrótce Tygrysi Pazur próbuje zamordować Błękitną Gwiazdę z pomocą Złamanego Ogona i jego dawnych towarzyszy. Jest jasne, że planował atak ze Złamanym Ogonem już od dawna. Żółty Kieł doszła do smutnego wniosku, że dopóki jej syn żyje, Klan Pioruna nigdy nie może czuć się bezpiecznie. Po ataku dała mu zioła przeciwbólowe, które tak naprawdę były Jagodami Śmierci. Kiedy kot je trujące jagody, Żółty Kieł mówi mu, że jest jego prawdziwą matką.

Niedługo po otrzymaniu tych wiadomości, Złamany Ogon umiera, ponieważ właśnie stracił swoje ostatnie życie. Ogniste Serce był świadkiem tego morderstwa, o czym nie wie Żółty Kieł. Kiedy mówi mu, że Złamany Ogon umarł z powodu odniesionych ran, młody wojownik udaje, że jej wierzy.

Cisza przed Burzą

Mimo, że nie pojawia się w tej książce, Cieknący Nos opowiada Ognistemu Sercu, że Nocna Gwiazda nigdy nie otrzymał dziewięciu żywotów od Klanu Gwiazdy. Medyk Klanu Cienia uważa, że to dlatego, iż Złamana Gwiazda wciąż żył jako więzień w Klanie Pioruna, a kiedy Nocna Gwiazda dowiedział się o śmierci Złamanego Ogona, był zbyt słaby, aby podróżować do Wysokich Skał.

Ciekawostki:

  • Jego matka, Żółty Kieł nadała mu imię Złamany, ponieważ czuła się źle z myślą, że zostawiła własnego kociaka, ale również dlatego, aby każdy kot myślał, że imię otrzymał z powodu zakrzywionego ogona, który wyglądał, jakby był złamany.
  • Posiada krew kota domowego od swojego dziadka – Hal'a.
  • Największym strachem Złamanej Gwiazdy jest brak okazywanego szacunku do niego, ze strony innych kotów (co wiążę się z faktem, że w dzieciństwie był wyśmiewany przez swoje przybrane rodzeństwo i przybraną matkę).
  • Został dwukrotnie zabity przez Żółty Kieł.
  • Przed śmiercią jego imię zostało zmienione przez Błękitną Gwiazdę z Złamana Gwiazda na Złamany Ogon. Jednak, kiedy trafił do Mrocznej Puszczy na nowo stał się Złamaną Gwiazdą.
  • Niektóre koty z Klanu Cienia myślały, że Lisie Serce była jego biologiczną matką, z racji, że kotka była zakochana w Postrzępionej Gwieździe.
  • Złamana Gwiazda kazał Podrapanemu Pyskowi zabić Nakrapiany Liść, ponieważ wiedział, że jeżeli Klan Pioruna nie będzie posiadał medyka, będzie mu łatwiej zdobyć ich terytorium.
  • Wilczy Krok był jednym z kotów pochwalających idee Złamanej Gwiazdy, o trenowaniu kociąt w wieku trzech księżycy. Mimo, że przez to właśnie zginął jego syn - Borsuczy Kieł.

Drzewo Genealogiczne

Srebrny Płomień

Zobacz Więcej
 
Jasny Kwiat
 
Paprociowa Stopa

Nieznane Koty

Postrzępiona Gwiazda
 
Żółty Kieł
 
Mięta
 
Nogietek
 
Orzechowy Wąs
 
Jarzębinowa Jagoda
 
Podrapany Pysk
 
Nocna Gwiazda

Złamany Ogon
 
Nadzieja
 
Życzenie

Gruby Ogon
 
Popielate Futro

Galeria