FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Może i jest uczniem, ale posiada w sobie odwagę i umiejętności, aby dorównać wielu wojownikom. Któregoś dnia zostanie świetnym przywódcą Klanu Wiatru.

—Martwa Stopa o Wronim Piórze, Północ

Wronie Pióro (ang. Crowfeather) – obecny zastępca Klanu Wiatru. W drugiej serii cyklu Wojowników był jednym kotów wybranych przez Klan Gwiazdy do wypełnienia proroctwa. W większości książek występował jako postać drugoplanowa, wnosząca bardzo wiele do treści fabuły.

Syn Martwej Stopy i Jesionowej Stopy. Brat Orzełka. Partner Nocnej Chmury z którą doczekał się syna, Bryzową Skórę. Dawny partner Liściastej Sadzawki, z którą posiada trójkę kociąt - Ostrokrzewowy Liść, Sójcze Pióro i Lwiego Płomienia.

Po raz pierwszy pojawił się w Północy, później jego postać została wymieniona w każdej, kolejnej książce serii. We wrześniu 2018 doczeka się również własnej Super Edycji.

Wygląd

Wronie Pióro to mały, smukły kocur o lśniącej, szarej jak dym, prawie czarnej sierści. w Ostatecznym Przewodniku posiada jaśniejsze rozbłyski na pysku i przednich łapach. Ma niebieskie oczy oraz długie łapy.

Charakter

Wronią Łapę poznajemy, kiedy Jeżynowy Pazur nakrywa patrol Klanu Wiatru na kradzieży zdobyczy z terytorium Klanu Rzeki. Młody uczeń ukazuję wtedy swój wojowniczy charakter. Widać również, że bardzo ceni sobie swój klan, kiedy Jeżynowy Pazur nazywa Klan Wiatru złodziejami, Wronia Łapa nie pozwala na dłuższe obelgi i atakuje wojownika.

Więcej wkrótce

Historia

Wkrótce

Fabuła

Super Edycja

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Po walce z Ciemnym Lasem, Wronie Pióro otrzymuje uczennicę o imieniu Pierzasta Łapa. Podczas Zgromadzenia, Wronie Pióro jest jednym z kotów, które denerwują się ze względu na Czarną Gwiazdę z Klanu Cienia, kiedy ten decyduje się wymienić imiona zmarłych z wszystkich klanów. Ciemno-szary kocur chce wiedzieć, dlaczego tylko Czarna Gwiazda ma szansę przemówić, kiedy wściekły Klan Wiatru nie może uhonorować swoich zmarłych własnymi słowami.

Jeżynowa Gwiazda zauważa Wronie Pióro na patrolu z Zajęczym Skokiem, Wrzosowym Ogonem, oraz uczniem biało-brązowego kocura, Lekką Łapą. Zauważa, że koty Klanu Wiatru przekraczają granicę, z myślą, że chcą oni zatrzymać świeżą wodę dla siebie.

Wronie Pióro jest później liderem innego patrolu, który tym razem Jeżynowa Gwiazda zatrzymuje. Do tego patrolu należy uczennica Wroniego Pióra, Pierzasta Łapa, Janowcowa Skóra i Janowcowy Ogon. Kiedy są oni powitani przez Jeżynową Gwiazdę, Wronie Pióro jest nieprzyjemnie nastawiony do tego spotkania, lecz przywódca Klanu Pioruna tak czy siak pyta się, jak ich Klan ma się z pożywieniem. Ciemno-szary kocur odpowiada mu, że ma się nie lepiej, bo go o to zapytał. Mówi mu, że Klan Wiatru nie przekroczył granic. Śmieje się z Jeżynowej Gwiazdy, gdy ten zdecydował się włączyć koty domowe do ich patrolów, po czym reszta kotów z patrolu Wroniego Pióra dołącza się do niego, mówiąc, że pewnie muszą tęsknić za Ognistą Gwiazdą.

Nowa Przepowiednia

Północ

Wronia Łapa zostaje wybrany przez Martwą Stopę w Klanie Gwiazd jako kot Klanu Wiatru którego zadaniem ma być porozmawianie z Północą, borsukiem. Inne koty z Klanu Gwiazd krytykują wybór byłego zastępcy, głównie dlatego, że Wronia Łapa jest uczniem. Martwa Stopa kłóci się z nimi, mówiąc, że młody kocur mógłby w przyszłości zostać świetnym przywódcą. Błękitna Gwiazda odpowiada mu, że przyszłość to nie teraźniejszość. Mimo to, Martwa Stopa nie zmienia swojego wyboru i wybiera Wronią Łapę.

Inne koty wysłały na misję Jeżynowego Pazura z Klanu Pioruna, Brunatną Skórę z Klanu Cienia oraz Pierzasty Ogon z Klanu Rzeki. Tym kotom towarzyszą Burzowe Futro, który martwi się o swoją siostrę, oraz Wiewiórcza Łapa.

Wronia Łapa jest zauważony przez patrol Klanu Pioruna składający się z Jeżynowego Pazura, Zakurzoną Skórę oraz Wiewiórczą Łapę, gdy ten goni za nornikiem. Wronia Łapa jest oskarżony o kradzież zdobyczy przez Jeżynowego Pazura. Uczeń atakuje go, lecz jest powstrzymany przez Pojedynczego Wąsa. Mentor Wroniej Łapy, Błotnisty Pazur nie mówi nic, lecz jest podirytowany.

Wronia Łapa jest niemiły wobec Wiewiórczej Łapy kiedy ten spotyka się z innymi wyznaczonymi przez Klan Gwiazd kotami przy Czterech Drzewach. Ciemnoszary kocur prawie się na nią rzuca, lecz jest zatrzymany przez Jeżynowego Pazura. Wronia Łapa jest pierwszym kotem który opuszcza miejsce, sądząc, że Klan Gwiazdy nie przybędzie. Kiedy pięć kotów domyśla się gdzie mają się udać, Burzowe Futro i Pierzasty Ogon próbują namówić Wronią Łapę. Kocur irytuje się, lecz po przemyśleniach zgadza się by z nimi pójść. Później wspomniane zostało, że po raz pierwszy spotkał Kruczą Łapę oraz Jęczmienia, gdy poszedł odwiedzić Księżycowy Kamień zgodnie z tradycją.

Gdy koty są w Miejscu Dwunożnych, on i Burzowe Futro są otoczeni przez parę dużych kotów domowych. Jeżynowy Pazur woła do nich, gdy Wronia Łapa szarżuje i wbiega pod żywopłot, tym samym zostawiając Burzowe Futro. Wtedy Wiewiórcza Łapa atakuje dwa koty domowe. Przez to pojawia się Dwunożna która odstrasza koty domowe. Później Wronia Łapa kłóci się z Burzowym Futrem i Jeżynowym Pazurem, kiedy Wiewiórcza Łapa utknęła pod płotem dwunożnych, gdy w międzyczasie Brunatna Skóra i Pierzasty Ogon uwalniają ją za pomocą liści doku.

Wronia Łapa jest dość marudny oraz gadatliwy, zwłaszcza kiedy wyznaczone koty podążają za Pięknisiem, starym samotnikiem, w Miejscu Dwunożnych. Bez przerwy się z nim kłóci o to, czy wie gdzie ich prowadzi czy nie. Wronia Łapa szybko się prowokuje i nie robi tego, o co prosi go Jeżynowy Pazur. Jedynym kotem który jest w stanie go uspokoić jest Pierzasty Ogon. Wronia Łapa jest ostatnim kotem z grupy który dostaje znak poprzez słoną wodę w oczku wodnym, gdzie koty łowią ryby. Uczeń nie ma dobrych relacji z Jeżynowym Pazurem, nawet gdy ten prawie tonie. Na początku nie ufa Północy, lecz jest oszołomiony jej nowościami o Dwunożnych niszczących las aby zbudować nową Drogę Grzmotu.

Zmierzch

Wronie Pióro jest jednym z kotów wchodzących w skład patrolu, który spotyka koty Klanu Pioruna na terytorium Klanu Wiatru. Wiewiórczy Lot przyjaźnie wita się z Wronim Piórem oraz komplementuje jego zdobycz, na co wojownik reaguje lekkim skinięciem głowy.

Tymczasem w obozie Klanu Pioruna, młoda medyczka, Liściasta Sadzawka śni o Wronim Piórze i o tym, jak kocur uratował ją przed upadkiem z urwiska. Kotka niekontrolowanie wymawia przez sen jego imię. Kiedy budzi się ze snu, jej mentorka, Rozżarzona Skóra dopytuje się o kim mówiła przez sen. Zawstydzona Liściasta Sadzawka kręci głową, na co Rozżarzona Skóra pyta się, czy wszytko z nią w porządku. Liściasta Sadzawka zapewnia ją, że nic jej nie jest, dodając w myślach, że wszystko byłoby w porządku, gdyby Wronie Pióro ją kochał. Kotka pragnie zwierzyć się ze swoich uczuć mentorce, jednak zdaje sobie sprawę, że będąc medyczką, nigdy nie może wyjawić co czuje do wojownika Klanu Wiatru.

Kiedy patrol Klanu Pioruna wraca do obozu, Liściasta Sadzawka zastanawia się, czy podczas swojej wyprawy widzieli Wronie Pióro. Medyczka podchodzi do swojej siostry, Wiewiórczego Lotu, która była częścią patrolu, chcąc zapytać ją o to, jednak siostra nie zwraca na nią uwagi, będąc zbyt zajęta rozmową z Ognistą Gwiazdą.

Liściasta Sadzawka ma kolejny sen, w którym widzi Wronie Pióro, kręcącego się blisko strumienia. Krople wody spadają z jego futra, a on wyciąga łapę, aby dotknąć jej futra. Cała ta sytuacja pokazuje, jak bardzo Liściasta Sadzawka jest nim zauroczona.

Młoda medyczka wychodzi z obozu, pod pretekstem znalezienia ziół, w kierunku granicy z Klanem Wiatru, w miejscu, w którym podczas snu widziała Wronie Pióro, mając nadzieję, że uda jej się znowu go zobaczyć. Kotka jest rozczarowana, kiedy go tam nie znajduje. Dodatkowo zaczynają dręczyć ją myśli o tym, że będąc medykiem nie może się zakochać. Również nie może pogodzić się z faktem, że jej związek z Wronim Piórem, nigdy nie będzie mógł poznać światła dziennego, zdaje sobie sprawę jak bardzo tęskni za kocurem. Chwile później stara się zatuszować te myśli wypełnianiem swych obowiązków oraz postawionym sobie wprost faktem, że nie jest jej potrzebne wchodzić w zakazany związek.

Kiedy Wiewiórczy Lot zostaje zaatakowana przez lisa na granicy z Klanem Wiatru, Liściasta Sadzawka opatruje jej rany. Medyczka dyskretnie podpytuje siostrę, czy widziała jakichś wojowników Klanu Wiatru, takich ja np. Wronie Pióro. Wiewiórczy Lot odpowiada, że nie, dopytując, dlaczego Liściasta Sadzawka pomyślała akurat o nim. Speszona medyczka improwizuje, mówiąc, że wymieniał go, ponieważ jest przyjacielem Wiewiórczego Lotu. Ruda kotka odpowiada, że nie wie czy te relacje można nazwać przyjaźnią, ponieważ kocur, raczej izoluje się od innych kotów, od czasu tragicznej śmierci Pierzastego Ogona.

Patrol Klanu Pioruna, w którego skład wchodzą Ognista Gwiazda i Wiewiórczy Lot odwiedza Pojedynczą Gwiazdę na jego terenie. Wronie Pióro zauważa Wiewiórczy Lot i próbuje z nią porozmawiać, jednak kotka zostaje przywołana przez Ognistą Gwiazdę. Wojowniczka pyta, czy ta rozmowa może poczekać do następnego zgromadzenia, na co zdegustowany Wronie Pióro odpowiada, że nie ma wyboru.

Kiedy Klan Wiatru idzie na zgromadzenie, Wronie Pióra jest pierwszym kotem, który wskakuje na kłodę, prowadzącą na wyspę, inne koty z jego klanu zachowują ostrożność i z początku boją się przejść na drugą stronę. Liściasta Sadzawka go zauważa, jednak nim zdążą się spotkać, zostaje odciągnięta przez Rozżarzoną Skórę. Kotka przypuszcza, że mentorka robi to celowa. Wronie Pióro siedzi z boku, spoglądając na nią z udręką w oczach.

Później Wronie Pióro i Liściasta Sadzawka kilkukrotnie spotykają się w tajemnicy. Wojownik przekonuje kotkę, aby opuścić klany, ponieważ nie widzi innego sposobu, aby mogli być razem. Liściasta Sadzawka zgadza się, jednak, kiedy mają uciec, zostają nakryci przez Rozżarzoną Skórę. Wronie Pióro odchodzi, później Liściasta Sadzawka znajduje go przy wejściu do Księżycowej Sadzawki. Opuszczają tereny klanów, uciekając za wzgórza, za terytorium Klanu Wiatru. Spędzają tam noc, jednak rano spotykają Północ, która mówi im o zamiarach swoich krewnych, którzy planują zaatakować Klan Pioruna w zemście za wypędzenie ze swojego dawnego terytorium. Para zgadza się wrócić, ponieważ nie chcą pozwolić, aby Klan Pioruna został rozdarty na strzępy. Wronie Pióro mówi Liściastej Sadzawce, że zdaje sobie sprawę z jej oddania klanowi, ale mimo to wciąż ją kocha. Wraca razem z nią do obozu i pomaga walczyć z borsukami.

Ciekawostki

  • Podczas Erin Hunter Chat, stwierdzono, że ojcem Wroniego Pióro mógłby być Martwa Stopa, później zostało to potwierdzone.
  • Na swoim blogu Kate wspomina, że Wronie Pióro nie kochał już nikogo po śmierci Pierzastego Ogona. Wierzy, że próbował znaleźć miłość u Liściastej Sadzawki, ale "Jego zaschnięte, stare serce nigdy na nowo się nie zagoiło".
  • Kate Cary stwierdziła, że w Klanie Gwiazdy, Wronie Pióro wybierze Pierzasty Ogon, a nie Liściastą Sadzawkę, twierdząc, że "pierwsza miłość zawsze zwycięża".
  • Vicky potwierdziła, że nawet gdyby Pierzasty Ogon przeżyła, jej związek z Wronim Piórem nie przetrwałby długo. Była od niego o wiele starsza, a on sam nie miałby dużo czasu aby rozwinąć swojej własnej osobowości.
  • Vicky mówi, że jego serce zawsze należało do Liściastej Sadzawki i w Klanie Gwiazdy będzie żyć wiecznie szczęśliwy razem z nią.
  • Nocna Chmura nigdy nie była prawdziwą miłością Wroniego Pióra. Kocur dba o nią, jednak nie tak bardzo jak dbał o Liściastą Sadzawkę. W Ostatecznym Przewodniku stwierdzono, że nie lubił Nocnej Chmury i w ogóle o nią nie dbał. Sama Nocna Chmura mówi, że i ona nie przepada za nim, jednak pomyślała, że mógłby ją pokochać ze względu na ich kocięta. Bała się również, że nigdy nie będzie posiadała kociaków, o których marzyła.
  • Vicky powiedziała, że rozważane było napisanie Super Edycji o Wronim Piórze, ale ostatecznie zespół stwierdził, że jest on już zbyt rozwiniętą postacią.
    • Mimo wcześniejszych uprzedzeń Vicky, jednak zdecydowano się na wydanie jego Super Edycji - Próba Wroniego Pióra.
  • Vicky sądzi, że gdyby sam nie nadał sobie imienia wojownika, Wysoka Gwiazda nazwałby go Wroni Pazur, z powodu jego szorstkiego charakteru.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Wysoka Gwiazda: "Wronia Łapa służył swojemu klanowi z odwagą i lojalnością. Powinien już dawno otrzymać swoje imię wojownika, jednak tragedie minionych księżyców temu zapobiegły. Tej nocy, jeśli tylko Bard pozwoli mi przeprowadzić ceremonię na terytorium swojego plemienia, chciałbym uhonorować ogromne umiejętności i odwagę Wroniej Łapy, nadając mu imię wojownika."

Wronia Łapa: "Wysoka Gwiazdo, mogę o coś prosić?
Chciałbym sam wybrać swoje wojownicze imię. Jeżeli w niczym to nie przeszkadza, chciałbym być znany jako Wronie Pióro. Chciałbym zachować przy życiu pamięć o... o kocie, który nie wrócił z pierwszej podróży.
"

Wysoka Gwiazda: "To szlachetna prośba. Dobrze. Nadaję ci imię Wronie Pióro. Niech Klan Gwiazdy cię ochroni i zaakceptuje jako wojownika Klanu Wiatru zarówno w życiu, jak i po śmierci."
Świt, nieoficjalne tłumaczenie

Galeria