FANDOM

Uwaga!

Wierzbowa Skóra (ang. Willowpelt) – dawna karmicielka i wojowniczka w Klanie Pioruna. Aktualnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Wierzbowa Skóra to smukła kotka o bardzo bladej, srebrnoszarej sierści oraz niezwykłych, niebieskich oczach.

Fabuła

Super Edycje

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Wierzba rodzi się w drugim miocie Prędkiej Bryzy, jej siostrą jest Kropka i Rudzielec. Błękitne Futro mówi Białaskowi, który stracił matkę, że Prędka Bryza się nim zaopiekuje. Kiedy Wierzba podrosła, to wraz ze swoim rodzeństwem i kociakami z tego samego legowiska została dosyć wcześnie mianowana uczennicą. Widziana jest później ze swoim bratem - Rudą Łapą, jak przygląda się Ostowemu Pazurowi, który pokazuje ruch bitewny. Wkrótce jej ceremonia nie jest pokazana, ale została mianowana wojowniczką.

Misja Ognistej Gwiazdy

Kociaki Wierzbowej Skóry zostają uczniami. Wychodzi na patrol z Ognistą Gwiazdą, Jesionowym Futrem, Ciernistym Pazurem i Okopconą Łapą. Gdy są poza obozem, Ognista Gwiazda pyta ucznia, co poczuł, na co Okopcona Łapa odpowiada, że czuje smród Drogi Grzmotu i Dwunożnych z psem, ale zapach był wczorajszy. Niedługo potem patrol wyczuwa borsuka, i postanawia iść za tropem by się dowiedzieć, czy zamierza się osiedlić w lesie, na co nie chcieli pozwolić. Doszli do Wężowych Skał, gdzie się rozdzielili na poszukiwania. Jednak nieoczekiwanie borsuk się pojawia przygotowany do ataku, właśnie miał rzucić się na Okopconą Łapę i zmiażdżyć go cielskiem, jednak Wierzbowa Skóra spycha swojego syna z pola rażenia i dostaje od zwierzęcia potężny cios, który zakańcza się skręceniem karku kotki i jej śmiercią. Patrol odgania borsuka po mimo szoku, jednak potem Okopcona Łapa jest zdruzgotany śmiercią matki. Kiedy przynoszą ciało kotki do obozu, Ognista Gwiazda wygłasza klanu, jak uratowała Okopconą Łapę poświęcając własne życie. W tym samym momencie Obłoczny ogon jest rozwścieczony i mówi, że ten borsuk pożałuje, że się urodził. Wierzbowa Skóra jest znana jako pierwszy kot, który zmarł odkąd jej partner - Biała Burza - nie żyje. Podczas czuwania starsi stwierdzają, że kotka była za młoda na śmierć i miała jeszcze dużo do zaoferowania klanowi.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Jest częścią patrolu składającego się z Tygrysiego Pazura, Ciemnej Pręgi i Błękitnej Gwiazdy, którzy znajdują Ognistą Łapę karmiącego medyczkę Klanu Cienia, Żółtego Kła. Błękitna Gwiazda postanawia zabrać Żółty Kieł do obozu.

Ogień i Lód

Wierzbowa Skóra wyraża pogardę dla Klanu Rzeki, kiedy słyszy że chcą przejąć terytorium Klanu Wiatru, twierdząc że oni mają zawsze tłuste ryby w rzece i nie potrzebują więcej zdobyczy.

Las Tajemnic

Kotka zostaje wybrana na zgromadzenie i w nim uczestniczy. W momencie, w którym Nocna Gwiazda ujawnia klanom, że Klan Pioruna utrzymuje przy życiu Złamaną Gwiazdę, to podczas zamieszania jakie wtedy zapanowało Wierzbowa Skóra warczała na niektóre karmicielki Klanu Wiatru, jednak zaprzestała gdy Błękitna Gwiazda przypomniała o rozejmie, jaki powinien panować podczas zgromadzeń. Wkrótce potem rozwścieczone klany poprowadziły atak na Klan Pioruna w celu schwytania i zabicia Złamanej Gwiazdy, wtedy kotka wraz Piaskową Burzą i Szybkim Wiatrem broniła żłobka. Po wygranej walce kotka oznajmia, że wkrótce będzie musiała się przenieść do żłobka gdyż spodziewa się kociąt.

Cisza Przed Burzą

Widziana jest poza żłobkiem z Brązowym Pyskiem, wkrótce pyta się Ognistego Serca, jak czuje się z byciem nowym zastępcą przywódczyni. Po krótkiej rozmowie Ogniste Serce idzie do Piaskowej Burzy, która żartobliwie komentuje, że Obłoczna Łapa niedługo tak zgrubnie, że będzie przypominał Wierzbową Skórę, która miała wtedy nabrzmiały brzuch przez ciążę. Parę dni potem Rozżarzona Łapa informuje Ogniste Serce, że Wierzbowa Skóra rodzi, ale nie poszła z Żółtym Kłem pomagać gdyż obawiała się, że następny poród w jakim będzie uczestniczyć skończy się tak samo jak Srebrnego Strumienia. Wkrótce Piaskowa Burza mówi, że Wierzbowa Skóra urodziła dwie kotki i jednego kocura pomimo, że urodziła dwóch kocurów i jedną kotkę. Kiedy Jedno Oko mówi, że Wierzbowa Skóra zbyt obawia się o swoje kociaki by iść się napić (taki sam problem miała też Złoty Kwiat), Łaciata Skóra sugeruje, aby wojownicy poszli zamoczyć mech w wodzie i przynieśli go karmicielkom. Pomysł zostaje zrealizowany. Po śmierci Szybkiego Wiatru kotka uczestniczy w czuwaniu. Podczas pożaru szybko wyprowadza swoje kociaki z obozu.

Niebezpieczna Ścieżka

Po raz pierwszy pojawia się w obozie z Brązowym Pyskiem i Złotym Kwiatem obserwując zabawę kociaków. Z powodu pożaru obóz był bardziej odsłonięty, przez co nad nim latał jastrząb, wtedy Wierzbowa Skóra z Złotym Kwiatem pospiesznie uciekały z kociakami do żłobka. Śnieżek, kociak Nakrapianego Ogona nie słyszy jak go wołają i zostaje porwany przez zwierze.

Czarna Godzina

Wierzbowa Skóra jest zrozpaczona kiedy dowiaduje się, że Szczawik zjadła jagody śmierci, jednak Rozżarzona Skóra informuje karmicielkę, że udało jej się uratować kociaka za pomocą krwawnika, jednak teraz będzie musiała mieć oko na nią przez jakiś czas w swojej lecznicy. Szczawik mówi Ognistemu Sercu i Rozżarzonej Skórze, że Ciemna Pręga dał jej jagody śmierci po tym, jak zobaczyła, że wojownik rozmawia z zastępcą Klanu Cienia, Czarną Stopą. Przez to wydarzenie Ciemna Pręga zostaje wygnany z Klanu, a Wierzbowa Skóra nic nie mówi, ale warczy na niego. Kiedy Klan Krwi daje Klanom 3 dni na podjęcie decyzji, czy oddadzą las, Wierzbowa Skóra pozwoliła Piaskowej Burzy, aby nauczyła jej kociaków ruchów bitewnych. Walczy podczas bitwy i jest widziana jak zmaga się z szylkretowym kocurem. Jej partner, Biała Burza zostaje zabity przez Gnata, ale zostaje pomszczony przez uczniów Klanu Pioruna.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Wierzbowa Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak jest wymieniona w spisie.

Ciekawostki

Błędy

  • W "Ciszy Przed Burzą", kiedy Wierzbowa Skóra rodzi swoje kocięta, Piaskowa Burza mówi że karmicielka urodziła dwie kotki i jednego kocura, chociaż tak naprawdę urodziła dwa kocury i jedną kotkę.

Galeria