FANDOM

Swiftpaw by animalible-d5813uc

Uczeń – to kot Klanu, który ma sześć lub więcej księżyców, uczący się na wojownika bądź medyka pod opieką swego mentora. Wszystkie imiona uczniów kończą się przyrostkiem łapa (np. Prędka Łapa, Paprotkowa Łapa, Jesionowa Łapa), co symbolizuje ścieżkę, jaką muszą przebyć na własnych łapach, aż do otrzymania swojego imienia wojownika (lub medyka).

W większości przypadków poprzednie imię ucznia, kiedy był kociakiem, odmienia się, jednak znaczenie pozostaje takie same (np. Jesionek-Jesionowa Łapa). Wyjątki występują także, jednak przyczyną są głownie zmiany cielesne kota, np. utracenie czucia w kończynie, stracenie jej.

Uczeń staje się wojownikiem w chwili, gdy jego mentor albo przywódca Klanu stwierdzi, że nauczył się dostatecznie dużo, aby przejąć nowe obowiązki oraz imię.

Zadania

Oto kilka czynności, które musi wykonywać kot o statusie ucznia:

  • Trenowanie wraz ze swoim mentorem: nauka polowania i walki itp.
  • Polowanie na zwierzynę
  • Patrolowanie granic z innymi wojownikami
  • Dbanie o starszyznę: zbieranie kleszczy, wymiana ściółki legowiska itp.
  • Wykonywanie rozkazów od mentorów, zastępców, przywódców

Obowiązki i Zasady

  • Uczniowie nie mogą samodzielnie wychodzić z obozu bez swojego mentora bądź innego wojownika.
  • Nie mogą spożyć posiłku przed dostarczeniem pożywienia dla starszyzny i karmicielek, chyba, że dostają na to specjalne pozwolenie.
  • Jeśli uczeń złamie zasadę, zwykle jako karę otrzymują opiekę nad starszymi: muszą znajdywać kleszcze; gdy znajdą je, muszą przynieść mysiej żółci od medyka i nanieść na podrażnioną od szkodników skórę starszyzny, aby kleszcze odpadły. Nie jest to przyjemna czynność ze względu na to, że mysia żółć klei się do futra i pozostawia przykry zapach.
  • Inną karą jest czyszczenie ściółki legowiska starszyzny i wymiana mchu na świeży.
  • Kolejną karą jest także zabronienie przyjścia na przyszłe zebranie przy Czterech Drzewach przez swojego mentora.

Kary mogą być także inne, w zależności od miejsca i sytuacji. Należy zauważyć, że uczniowie pracują bardzo ciężko i wykonują sumiennie swe obowiązki. Jeśli wykonują to, co powinni, mają czas na zabawę

Koty, które obecnie są uczniami:

  • Okrągła Łapa- jasnoszary kocur z białą piersią i pyskiem, uczeń Klanu Cienia.
  • Nerwowa Łapa - Czarno biały kocur, uczeń medyka Klanu Nieba. Niedługo ma odbyć podróż do Ust Matki, by zyskać nowe imię.
  • Rybia Łapa- kremowy kot z białą piersią i o ciemnobrązowych łapach. Uczeń Klanu Pioruna.
  • Zroszona Łapa- szara kotka o postrzępionej sierści. jest z Klanu Nieba.
  • Żwirowa Łapa- młodziutki uczeń, jedyny syn Miętowego Futra i Pokrzywnego Upadku. jego wygląd jest nieznany po za tym, że ma ciemny kolor futra.
  • Blada Łapa- Siostra Żwirowej Łapy. jest czarno biała. Pochodzi z Klanu Nieba.
  • Nektarowa Łapa- brązowa kotka, siostra Żwirowej Łapy. również z Klanu Nieba.
  • Cyprysowa Łapa- biała kotka z brązowym pyskiem i łapami. Uczennica Klanu Rzeki.
  • Śmigająca Łapa- blado rudy, pręgowany kocur z Klanu Wiatru.