FANDOM

Swiftpaw by animalible-d5813uc

Uczeń – to kot Klanu, który ma sześć lub więcej księżyców, uczący się na wojownika bądź medyka pod opieką swego mentora. Wszystkie imiona uczniów kończą się przyrostkiem łapa (np. Prędka Łapa, Paprotkowa Łapa, Jesionowa Łapa), co symbolizuje ścieżkę, jaką muszą przebyć na własnych łapach, aż do otrzymania swojego imienia wojownika (lub medyka).

W większości przypadków poprzednie imię ucznia, kiedy był kociakiem, odmienia się, jednak znaczenie pozostaje takie same (np. Jesionek-Jesionowa Łapa). Wyjątki występują także, jednak przyczyną są głownie zmiany cielesne kota, np. utracenie czucia w kończynie, stracenie jej.

Uczeń staje się wojownikiem w chwili, gdy jego mentor albo przywódca Klanu stwierdzi, że nauczył się dostatecznie dużo, aby przejąć nowe obowiązki oraz imię.

Zadania

Oto kilka czynności, które musi wykonywać kot o statusie ucznia:

  • Trenowanie wraz ze swoim mentorem: nauka polowania i walki itp.
  • Polowanie na zwierzynę
  • Patrolowanie granic z innymi wojownikami
  • Dbanie o starszyznę: zbieranie kleszczy, wymiana ściółki legowiska itp.
  • Wykonywanie rozkazów od mentorów, zastępców, przywódców

Obowiązki i Zasady

  • Uczniowie nie mogą samodzielnie wychodzić z obozu bez swojego mentora bądź innego wojownika.
  • Nie mogą spożyć posiłku przed dostarczeniem pożywienia dla starszyzny i karmicielek, chyba, że dostają na to specjalne pozwolenie.
  • Jeśli uczeń złamie zasadę, zwykle jako karę otrzymują opiekę nad starszymi: muszą znajdywać kleszcze; gdy znajdą je, muszą przynieść mysiej żółci od medyka i nanieść na podrażnioną od szkodników skórę starszyzny, aby kleszcze odpadły. Nie jest to przyjemna czynność ze względu na to, że mysia żółć klei się do futra i pozostawia przykry zapach.
  • Inną karą jest czyszczenie ściółki legowiska starszyzny i wymiana mchu na świeży.
  • Kolejną karą jest także zabronienie przyjścia na przyszłe zebranie przy Czterech Drzewach przez swojego mentora.

Kary mogą być także inne, w zależności od miejsca i sytuacji. Należy zauważyć, że uczniowie pracują bardzo ciężko i wykonują sumiennie swe obowiązki. Jeśli wykonują to, co powinni, mają czas na zabawę.

Prawa

  1. Jeżeli uczniów w danym Klanie jest niewiele, mentorzy i wojownicy muszą częściowo pomóc im w wykonywaniu obowiązków. Ta zasada została ustanowiona przez Ognistą Gwiazdę, w okresie, gdy Klan Pioruna miał tylko jednego ucznia (Białą Łapę)
  2. W przypadku, kiedy uczeń zachoruje, musi całkowicie wydobrzeć. W tym czasie jest zwolniony z treningów bądź obowiązków ucznia. Zasada była stosowana już za przywództwa Błękitnej Gwiazdy, a została wprowadzona w życie m. in. kiedy Krucza Łapa został ranny w bitwie, albo kiedy Rozżarzona Łapa została potrącona przez potwora.
  3. Uczniowie muszą być traktowani z szacunkiem, a wojownikom nie wolno nimi pomiatać. Owa reguła była respektowana przez Ognistą Gwiazdę, ale często łamana przez Tygrysiego Pazura, który otwarcie kpił ze swojego ucznia, albo przez Małe Ucho, który obrażał Brunatną Łapę.
  4. Uczeń nie musi walczyć za wszelką cenę, może spróbować uratować swoje życie i uciec z pola bitwy. Tak postąpił Krucza Łapa na polecenie Rudego Ogona i Tygrysiego Pazura.
  5. Przywódcy nie mają prawa faworyzowania poszczególnych uczniów. Wyznawała to Wrzosowa Gwiazda (wobec Wysokiej Łapy), a łamała Błękitna Gwiazda pod koniec życia (Wobec Jasnej Łapy, Prędkiej Łapy i Ciernistej Łapy).
  6. Mentor ma obowiązek ochrony swojego ucznia i jest zobowiązany do pomocy, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Przykładem jest tutaj Poranna Pręga, która uratowała swojego ucznia przed upadkiem do wąwozu. (Wysoka Łapa)

Koty, które obecnie są uczniami:

  • Okrągła Łapa - jasnoszary kocur z białą piersią i pyskiem, uczeń Klanu Cienia.

Relacje

Relacje ucznia z mentorem są zależne tylko i wyłącznie od obu kotów, Mogą się one opierać na przyjaźni (tak jak np. Wysokiego Ogona z Martwą Łapą), albo też na strachu i surowości (np. Tygrysi Pazur i Krucza Łapa, Wydrzy Upadek i Żukowa Łapa).

Hierarchia
Klanowa hierarchia KociętaUczeńWojownikStarszyznaPrzywódcaKrólowaMedyk
Ceremonie VigilCeremonia UczniaCeremonia WojownikaCeremonia MedykaCeremonia zmiany imieniaCeremonia Przywódcy