FANDOM

Disambig Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia słowa – Tygrysia Gwiazda

Uwaga!

Przyjaźń jest bezwartościowa. Nauczyłeś się ważnej lekcji, jednej takiej której bym cię nigdy nie nauczył. Ale nauczę cię znacznie więcej. Nadejdzie dzień, kiedy będziesz tak potężny, nie będziesz potrzebować przyjaciół. A kiedy nadejdzie ten dzień, obiecuję, że nigdy nie będziesz żałować, że zdecydowałeś się być wojownikiem.

—Tygrysia Gwiazda do Lwiej Łapy w Ciemna Rzeka

Tygrysia Gwiazda (ang. Tigerstar) – dawniej wojownik, potem zastępca w Klanie Pioruna, póki jego zdrada nie wydała się. Po wygnaniu został włóczęgą, a następnie przywódcą Klanu Cienia. Gdy Bicz zabił go w Czarnej Godzinie, trafił do Ciemnego Lasu.

Obecnie jego duch nie żyje; został zabity po raz drugi w Ostatniej Nadziei przez Ognistą Gwiazdę.

Wygląd

Tygrysia Gwiazda to masywny, wysoki, silny, ciężki, gruboskóry, ciemno-brązowy pręgowany kocur.Posiada niezwykle długie, ostre przednie pazury, szeroką klatkę piersiową oraz szerokie ramiona, szerokie i blade bursztynowe oczy.Jedno z jego uszu jest poszarpane w kształcie "V" blisko szczytu, wraz z blizną na nosie. Jego futro jest krzyżowane długimi bliznami bojowymi.

Fabuła

Super Edycja

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Tygrysek rodzi się jako jedyny syn Sosnowej Gwiazdy oraz Lamparciej Stopy, wraz ze swoimi siostrami Nocką i Mgiełką. Lamparcia z dumą mówi, że jej syn urodził się jako najsłabszy z miotu, jednak wkrótce stał się najsilniejszy. Tygrysek jest zły na matkę, kiedy głośno opowiada ona o jego słabościach.

Później Błękitne Futro i Śnieżne Futro stwierdzają, że Tygrysek ma zły wpływ na syna Śnieżnego Futra, Białaska.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Pojawia się jako dumny wojownik Klanu Pioruna. Jest mentorem Kruczej Łapy, ucznia, który bardzo boi się swojego mentora. Na początku trwa bitwa między Klanem Piorunem a Klanem Rzeki o Słoneczne Skały, podczas której kocur nie zamierza się poddać. Po bitwie zabija dotychczasowego zastępcę Klanu Pioruna, Rudy Ogon, nie wiedząc, że przygląda się temu jego uczeń, Krucza Łapa. Kłamie w klanie mówiąc, że to Dębowe Serce, wojownik Klanu Rzeki, zabił Rudego Ogona, a on w akcie zemsty, jego. Tymczasem było kompletnie inaczej. Od samego początku nie lubił się z Ognistą Łapą. Nowym zastępcą Błękitnej Gwiazdy zostaje Lwie Serce, z czego z pewnością nie jest zadowolony nasz bohater. Podczas pełni Księżyca odbywa się, jak zawsze, zgromadzenie przy Czterech Drzewach. Podczas zgromadzenia uważnie obserwuje swojego ucznia opowiadającego o bitwie o Słoneczne Skały. Wersja jego ucznia, nie do końca pasuje Tygrysiemu Pazurowi. Patrzy na młodego kota z chęcią mordu. W połowie książki Lwie Serce ginie, a on zostaje mianowany zastępcą w klanie. Po śmierci Lwiego Serca, jego drugim uczniem zostaje Ognista Łapa. Pod koniec książki, jego pierwszy uczeń, Krucza Łapa opuszcza Klan, by się przed nim ukryć, ponieważ boi się, że mentor pozbędzie się go w okrutny sposób. Pomagają mu przy tym Ognista Łapa i Szara Łapa. Wkrótce dwaj uczniowie stają się nowymi wojownikami.

Ogień i Lód

Dalej pełni funkcję zastępcy Błękitnej Gwiazdy. Jego partnerka, Złoty Kwiat, spodziewa się kociąt i przenosi się do żłobka.

Las Tajemnic

Zostaje ojcem dwójki kociąt, Jeżynka i Brunatki.

W tej części odkrywa zdradę Szarej Pręgi, który spotykał się potajemnie z wojowniczką z Klanu Rzeki, Srebrnym Strumieniem. Kotka urodziła mu dwójkę ślicznych kociąt, Piórko i Burzę. Rozżarzona Łapa nie dała jednak rady uratować matki, która zmarła z powodu zbyt dużej utraty krwi.

Pod koniec książki przeprowadza atak na obóz Klanu Pioruna za pomocą samotników oraz dawnych towarzyszy Złamanego Ogona. Sam początkowo maskuje swą zdradę, jednak potem rusza do legowiska Błękitnej Gwiazdy z zamiarem zabicia przywódczyni. Jego zamiary spełzają jednak na niczym, ponieważ przywódczyni broni Ogniste Serce i Szara Pręga. Ledwo żywy kocur zostaje wygnany z klanu, który zdradził.

Cisza przed burzą

Jak się okazuje podczas pełni księżyca, podczas zgromadzenia przy Czterech Drzewach, został nowym przywódcą Klanu Cienia. Poprzedni przywódca umarł podczas choroby w Klanie. Jako przywódca przyjął nowe imię, Tygrysia Gwiazda.

Niebezpieczna Ścieżka

Aby dokonać obiecanej zemsty, wypuścił sforę psów na swój dawny klan, Klan Pioruna. Tym sposobem dokonał to, czego od dawna pragnął: położył kres życiu przywódczyni, Błękitnej Gwieździe, i przy okazji zabił Brązowy Pysk.

Czarna Godzina

Zaczyna spiskować z Biczem, przywódcą nowego Klanu Krwi kłamiąc, jeśli do niego dołączy, mógł być z Brunatną Skórą. Jednakże podczas Zgromadzenia atakuje przywódcę Klanu Krwi, gdy ten mu się sprzeciwił. Bicz zabił go zarówno w samoobronie jak i w zemście, zadając śmiertelny cios w brzuch, pozbawiając go jednocześnie 9 najważniejszych narządów.

Nowe Proroctwo

Blask Gwiazd

Tygrysia Gwiazda pojawia się we śnie Jeżynowego Pazura i ujawnia mu, że nie przebywa w Klanie Gwiazdy. Według niego istnieją tereny łowieckie, których nawet Klan Gwiazdy nie zna. Powiedziawszy to, obiecuje Jeżynowemu Pazurowi, że spotkają się ponownie.

Życia przywódcy

1. Pierwsze życie otrzymał od Małego Ptaka, dało mu to współczucie.

2. Drugie życie otrzymał od Borsuczego Kła, dało mu ono umiejętność dobrego trenowania młodych kotów.

3. Trzecie życie otrzymał od Sosnowej Gwiazdy, dało mu to świadomość, co się dzieje poza granicami klanu.

4. Czwarte życie otrzymał od Białego Ogona, dało mu to zrozumienie, że rozmiar to nie wszystko.

5. Piąte życie otrzymał od Turzycowej Gwiazdy, dało mu ono dumę za swój klan.

6. Szóste życie otrzymał od Kwiecistej Gwiazdy, dało mu ono umieszczenie całej wiary w Klan Gwiazdy.

7. Siódme życie otrzymał od Rudej Blizny, dało mu ono zaufanie własnym instynktom.

8. Ósme życie otrzymał od Mchowego Serca, dało mu ono miłosierdzie.

9. Dziewiąte życie otrzymał od Postrzępionej Gwiazdy, dało mu ono dalekowzroczność.

Wszystkie życia stracił, ponieważ Bicz rozerwał jego narządy wewnętrzne. Pomimo dziewięciu żywotów, jego organizm nie był w wstanie sobie poradzić z szkodami na taką skalę.

Cytaty

A co do ciebie... miej oczy otwarte, Ogniste Serce. Nasłuchuj. Oglądaj się za siebie. Pewnego dnia cię dopadnę, a wtedy zamienię cię w karmę dla wron.

—Tygrysi Pazur do Ognistego Serca w Las Tajemnic strona 337

Mam się bronić przed tobą, ty żałosna imitacjo wojownika?

—Tygrysi Pazur do Błękitnej Gwiazdy, Las Tajemnic, strona 334

Niech Klan Gwiazdy ma cię w opiece! Dziękuję za uratowanie mnie! Klan Cienia zawsze będzie moim przyjacielem! Pewnego dnia też wam pomogę!

—Tygrysek do kota z Klanu Cienia, który uratował go przed lisem.

Ten kot nie powinien przeżyć. To nigdy nie powinno się wydarzyć.

— Gęsie Pióro o Tygrysku.

Ciekawostki

  • Słabość fizyczna to największy lęk Tygrysiej Gwiazdy.
  • Kiedy Bicz zanurzył pazury w Tygrysiej Gwieździe, jego pazury uderzyły w dziewięć głównych narządów, a uszkodzenie nawet tylko jednego z nich wystarczyłoby, żeby go zabić. W wyniku tego ciosu Tygrysia Gwiazda wykrwawił się na śmierć, umierając z przebitymi płucami, uszkodzoną wątrobą, rozerwanym sercem itd.[2]
  • Ma krew Klanu Nieba przez Lamparcią Stopę.
  • Początkowo miał się nazywać "Młotowy Pazur" (ang. Hammerclaw), jednak zostało to zmienione, ponieważ koty nie wiedzą co to młotek.

Błędy

Źródła

  1. Podczas wojny z Ciemnym Lasem w Ostatniej Nadziei, duch Tygrysiej Gwiazdy został zabity, przez co zniknął z Ciemnego Lasu i przestał istnieć.
  2. https://warriors.wikia.com/wiki/Erin_Hunter_Answers_Your_Questions_Summer_2011#ShadowClan

Galeria