FANDOM

Uwaga!

Dobra, jestem odważny, no albo spróbuję być. Ale nie mam żadnej umiejętności, czy doświadczenia, którego lider potrzebuje. Pamiętacie Bardę? Ona nie była tylko odważna; wiedziała jak się zająć każdym kotem, niczym własnymi kociętami. Ja nie jestem taki jak ona.

—Szare Skrzydło o zostaniu liderem w Wzrastającym Grzmocie, strona 91

Szare Skrzydło (ang. Gray Wing) – syn Cichego Deszczu, brat Niebiańskiej Gwiazdy, Trzepoczącego Ptaka i Wyszczerbionego Szczytu. Jeden z głównych bohaterów Świt Klanów.

Wygląd

Szare Skrzydło to ciemnoszary kocur z złotymi oczami, szerokimi ramionami i rozdartą końcówką ucha.

Fabuła

Świt Klanów

Szlak Słoneczny

Szare Skrzydło jest kotem żyjącym w Plemieniu, w górach. Razem ze swoim bratem, Czystym Niebem, polowali. W dwójkę pokonali jastrzębia. Czyste Niebo chce od razu go zjeść, jednak Szare Skrzydło myśli o głodujących kotach w jaskini i przekonuje brata, żeby jednak zabrali jastrzębia do nich.

Wracając, zostali zasypani komplementami za ich zdobycz, Szare Skrzydło zasmucił się, że jego zdobycz nie nakarmi wszystkich. Jego młodszy brat, Wyszczerbiony Szczyt, narzeka, że też chce zjeść, ale ptak jest dla starszych kotów, które później pójdą polować. Kiedy Czyste Niebo rozmawia z Jasnym Strumieniem, starszy, Srebrny Mróz, denerwuje Szare Skrzydło mówiąc mu, jak atrakcyjna jest Żółwi Ogon. Szare Skrzydło obserwuje Bardę, wdzięczny za rozproszenie, próbującą przekonać starszych do zjedzenia czegoś, jednak nie wychodzi jej to. Młody szary kocur chwilowo jest zaciekawiony rozmową między Rykiem Lwa, a Bardą, jednak jego uwaga zwraca się do jego matki, Cichego Deszczu. Chwali swoich dwóch najstarszych synów, kiedy jej dwa młodsze kociaki się bawią. Wyszczerbiony Szczyt przewraca Trzepoczący Ptak, młoda kotka słabo się podnosi, niedożywiona i niezdolna do zabawy. Barda ogłasza zebranie, a Szare Skrzydło zastanawia się tak jak reszta, czy stara kotka wybierze jej następcę, którym prawdopodobnie będzie Zacieniony Mech. Jest zaskoczony, kiedy mówi wszystkim, że uważa, że góry nie utrzymają żadnego kota w swojej grupie, mówiąc o wizji nowego domu, pełnym przestrzeni i zwierzyny. Szare Skrzydło jest sceptycznie nastawiony do do snu swojej przywódczyni, i jest wśród tych, którzy chcą zostać w jaskini. Zgadza się ze swoją matką, która chce zostać w miejscu w którym się urodziła, mimo entuzjazmu Czystego Nieba, dotyczącego pójścia na przygodę. Nawet kiedy Żółwi Ogon prosi go o opuszczenie domu, Szare Skrzydło wciąż nie chce tego robić.

Więcej wkrótce!

Ciekawostki

  • To właśnie Szare Skrzydło był kotem, który nazwał Klan Wiatru i Klan Nieba. To on również wpadł również na pomysł, aby nazwać istniejące grupy Klanami.
  • Kate twierdzi, że żyje on spokojnie z Żółwim Ogonem i Łupkiem w Klanie Gwiazdy, nie musząc odczuwać żadnej zazdrości.
  • Według Kate, Szare Skrzydło "wyewoluował" w protagonistę Świtu Klanów. Mówi również, że żadna z autorek nie przypuszczała, że jego rola może być taka ważna, kiedy rozpoczęły się prace nad Szlakiem Słonecznym.

Galeria