FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Wiem, jak to jest stracić kocięta, Dębowe Serce, nie życzyłabym sobie takiego żalu na żadnego kota.

—Szara Sadzawka do Dębowego Serca niestety pamiętając o swoich zagubionych kociętach w Las Tajemnic, strona 4

Szara Sadzawka (ang. Graypool) dawna starsza w Klanie Rzeki, aktualnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Przybrana matka Mglistej Gwiazdy i Kamiennego Futra.

Wygląd

Szara Sadzawka to chuda, ciemnoszara kotka, z miękkim, niejednolitym futrem, zabliźnionym pyskiem zmieniającym się z wiekiem na biały, małą głową, połamanymi zębami i bladymi, żółtymi oczami.

Historia

Super Edycja (The Super Edition Arc)

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Nie pojawia się formalnie w książce, ale zostaje wymieniona w liście Klanów.

Początek Proroctwa

Las Tajemnic

Kiedy Dębowe Serce zabrał kocięta, które były dziećmi jego i Błękitnego Futra, do obozu Klanu Rzeki, aby w przyszłości należały do Klanu Rzeki, przekazał je Szarej Sadzawce, najstarszej królowej w klanie, aby zaopiekowała się nimi i je wychowała. Powiedział jej, że kocięta zostały porzucone w lesie, tym samym nie ujawniając swojego związku z kotką z Klanu Pioruna. Szara Sadzawka, która niedawno straciła swoje kocięta, zgodziła się zaopiekować dziećmi Dębowego Serca. Nie mogła jednak uwierzyć, że jakaś matka porzuciła kocięta w środku lasu, szczególnie w trakcie pory nagich drzew. Kotka wyczuła od nich zapach Klanu Pioruna.

Kocięta wyrosły na Kamienne Futro i Mglistą Stopę. Uważają oni Szarą Sadzawkę za swą matkę, nie znają swojej prawdziwej matki.

Szara Sadzawka później mówi Ognistemu Sercu o ich pochodzeniu, ponieważ chce wiedzieć, dlaczego Dębowe Serce powiedział Rudemu Ogonowi, że żaden kot z Klanu Pioruna nie ma prawa zaszkodzić Kamiennemu Futru podczas bitwy w Słonecznych Skałach. Kocica mówi mu również, że jest dumna z jej dwóch przybranych kociaków, wspominając, że lubi myśleć, że wyglądają jak ona. Szara Sadzawka również zdobywa szacunek Ognistego Serca,, który potem składa obietnicę, że nigdy nie powie Mglistej Stopie i Kamiennemu Futru o ich prawdziwej matce, ponieważ lubi, kiedy myślą, że jest matką i traktuje je jak swoje kocięta.

Cisza przed burzą

Szara Sadzawka nie pojawia się oficjalnie w Ciszy przed burzą, jest tylko wspomniana.

Niebezpieczna Ścieżka

Z wiekiem umysł Szarej Sadzawki zaczyna pogrążać się w ciemnościach i kotka częściowo traci nad nim panowanie.

Kiedy spotkała przy Czterech Drzewach przywódcę Klanu Cienia, Tygrysią Gwiazdę, pomyliła go z nieżyjącym już Dębowym Sercem. Przypadkowo ujawnia mu część prawdy o kociakach z Klanu Pioruna żyjących w Klanie Rzeki. Ognista Serce patrzy z przerażeniem, jak kocica zaczyna sobie uświadamiać swoją pomyłkę i zaczyna wycofywać się przed Tygrysią Gwiazdą, który idzie naprzód, chcąc dowiedzieć się więcej. Kotka próbuje uciec, jednak przypadkowo traci równowagę i spada z klifu prosto na skały. Upadek był tak pechowy, że spadając, Szara Sadzawka rozbija sobie głowę, co powoduje natychmiastową śmierć. Przywódca Klanu Cienia po obwąchaniu ciała wycofuje się w stronę własnego terytorium.

Wkrótce Szara Pręga przychodzi wraz z Mglistą Stopą po ciało Szarej Sadzawki. Ogniste Serce tłumaczy, że zsunęła się z klifu na skały. Nie wspomina jednak o Tygrysiej Gwieździe, mimo że sam może zostać posądzony o jej śmierć tylko dlatego, że był obok podczas tragicznego wydarzenia. W końcu główny bohater serii pyta, czy może uczestniczyć w pogrzebie, jednak Mglista Stopa odpowiada, że zrobił już dość dużo.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Ciekawostki

  • Ma krew Klanu Wiatru przez Trzcinowe Pióro.
  • Szara Sadzawka cierpiała na formę otępienia pod koniec swojego życia.

Błędy

  • Została błędnie opisana jako blado szara.
  • Została błędnie nazwana Szara Sadzawka, gdy jeszcze była uczennicą.

Galeria

Drzewo Genealogiczne

Klonowy Cień

Jabłkowy Zmierzch

Trzcinowy Połysk

Łatek
 
Płatek
 
Modrzew
 
Wierzbowy Nos
 
Jabłkowy Mróz
 
Nieśmiałe Serce

Zobacz Więcej
 
Deszczowy Kwiat
 
Muszelkowe Serce
 
Zobacz Więcej

Błękitna Gwiazda
 
Dębowe Serce
 
Krzywa Gwiazda
 
Wierzbowa Bryza

Zobacz Więcej

Mglista Gwiazda
 
Kamienne Futro
 
Mech
 
Wierzba
 
Rybka
 
Srebrny Strumień
 
Szara Pręga

Trzcinowy Wąs
 
Pierwiosnkowa Łapa
 
Szczupakowa Łapa
 
Okoń
 
Zobacz Więcej
 
Potok
 
Burzowe Futro
 
Pierzasty Ogon

Skowronek
 
Sosna