FANDOM

Szara Pręga – najlepszy przyjaciel Ognistego Serca. Jest wojownikiem w Klanie Pioruna, przez jakiś czas należał do Klanu Rzeki. Jest partnerem Srebrnego Strumienia.

Uwaga spoiler! Treść poniżej zawiera szczegóły treści i/lub zakończeń zawartych w książkach.

Wygląd Edytuj

Szara Pręga to duży, masywny ciemnoszary kocur z ciemną pręgą przebiegającą przez grzbiet. Ma poszarpane lewe ucho oraz żółte oczy. Posiada długie, szorstkie futro, a także puszysty ogon.

Charakter Edytuj

Szara Pręga jest kotem nieco roztrzepanym i zapominalskim, jednak wiernym i szczerym, czego dowodził nieraz. Dla ukochanej zrobiłby wszystko, nawet poszedł na koniec świata.

W głębi serca zawsze pozostawiał wierny Klanowi Pioruna. Nigdy nie skrzywdziłby przyjaciela - Ognistego Serca. Wolał zdradzić swój obecny klan, niż obserwować jak rudzielec zostaje zabity.

Historia Edytuj

Początek Proroctwa Edytuj

Ucieczka w Dzicz Edytuj

Pojawia się jako Szara Łapa, uczeń Klanu Pioruna. Spotyka podczas polowania tytułowego bohatera, Rdzawego. Pod koniec książki, wraz z Ognistym Sercem, zostaje mianowany wojownikiem po wypędzeniu Złamanej Gwiazdy z obozu Klanu Cienia

Ogień i Lód Edytuj

Zyskuje ucznia - Paprociowa Łapa. W pewnym momencie zostaje uratowany przez utonięciem, przez piękną kotkę z Klanu Rzeki, Srebrnym Strumieniem, w której zakochuje się w wzajemnością.

Las Tajemnic Edytuj

Spotykając się z ukochaną zaniedbuje swoje obowiązki mentora. W połowie książki jego uczeń zostaje wojownikiem. Pewnym momencie dowiaduje się, ze zostaje ojcem, jest z tego powodu bardzo zadowolony. Pod koniec książki Srebrny Strumień rodzi, a potem umiera z powodu stracenia zbyt dużej ilości krwi. Szara Pręga załamuje się, początkowo myślał, że kociaki umarły razem z matką. Gdy się dowiaduje, że żyją i przebywają w Klanie Pioruna jest wniebowzięty. Był bardzo opiekuńczy w stosunku do swoich kociąt, którymi zajęła się Złoty Kwiat. Przesiadywał z nimi cały czas. Pod koniec książki odchodzi razem ze swoimi kociakami do Klanu Rzeki.

Niebezpieczna Ścieżka Edytuj

Zostaje wyrzucony z Klanu Rzeki prawie pod koniec książki, gdyż podczas walki o Słoneczne Skały udaremnił zamach na Ogniste Serce. Zawsze pozostawał wierny swojemu poprzedniemu Klanowi.

Czarna Godzina Edytuj

Zostaje zastępcą w Klanie Pioruna, gdyż poprzedni zastępca Ognistej Gwiazdy, Biała Burza, nie żyje.

Krewni Edytuj

Partnerki: Edytuj

  • Srebrny Strumień - Dawna partnerka. Smukła, jasno szara kotka o jasnoniebieskich oczach. Zmarła podczas porodu przy Słonecznych Skałach, z powodu stracenia dużej ilości krwi.
  • Millie - mała, pręgowana kotka kotka o niebieskich oczach,

Córki: Edytuj

  • Pierzasty Ogon (Piórko) - Ze Srebrnym Strumykiem.. Ma srebrzystą sierść i jasnoniebieskich oczach. Nie żyje.
  • Wrzosowe Światło - z Millie, ciemnobrązowa kotka o ciemnobrązowych oczach. Córka Szarej Pręgi i Mille.

Synowie: Edytuj

  • Burzliwe Futro (Burza) - Ze Srebrnym Strumykiem. Ma ciemnoszarą, długą sierść i bursztynowe oczy. Wyglądem przypomina niego.
  • Trzmielowa Pręga - z Millie. Duży, bardzo szary kot z czarnymi paskami, przypominając trzmiel.

Ojciec: Edytuj

  • Łatana Skóra - czarno-biały kot, nie żyje. Umarł, trując się się dymem podczas pożaru.

Matka: Edytuj

  • Wierzbowa Skóra - smukła kotka o bardzo bladej srebrzystej sierści i o niezwykłych niebieskich oczach. Nie żyje, została zabita przez borsuki.

Wujkowie: Edytuj

Ciocie: Edytuj

Przyrodni bracia: Edytuj

  • Ciemna Pręga - szczupły kot, o rzadkiej ciemnoszarej, pręgowanej sierści. Nie żyje, został przez niego zabity.
  • Deszczowy Wąs (Deszczyk) - ciemnoszary kot o niebieskich oczach. Nie żyje.
  • Długi Ogon - jasny kot z ciemniejszymi pręgami. Syn jego ojca, Łatanej Skóry.

Przyrodnie siostry: Edytuj

  • Szczawiowy Ogon (Szczawik) – smukła kotka o szylkretowej sierści. Nie żyje, z powodu obrażeń pobitewnych.

CiekawostkiEdytuj

  • Szara Pręga jest z Mille, tylko dlatego,że wyglądem przypomina ona Srebrny Strumień.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki