FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Musisz robić wszystko, co uważasz za najlepsze. Ale wiem jedno. Nic nie znaczyło więcej dla Szarej Pręgi niż twoja przyjaźń i jego Klan. Nawet kiedy był w Klanie Rzeki, to pragnął wrócić do domu. Chciałby zobaczyć Klan Pioruna silny tak bardzo, jak to tylko możliwe, nawet jeśli znaczyłoby to zaakceptowanie tego, że nie wróci.

—Burzowe Futro do Ognistej Gwiazdy o Szarej Prędze w Zachód Słońca, strona 250-251

Szara Pręga (ang. Graystripe) – Najlepszy przyjaciel Ognistej Gwiazdy i Kruczej Łapy. Jest starszym w Klanie Pioruna, przez jakiś czas należał do Klanu Rzeki. Dawny partner Srebrnego Strumienia, teraz jest partnerem dawnej kotki domowej - Millie.  

Wygląd

Szara Pręga to duży, masywny ciemnoszary kocur z ciemną pręgą przebiegającą przez grzbiet. Ma poszarpane lewe ucho oraz żółte oczy. Posiada długie, szorstkie futro, a także puszysty ogon.

Charakter

Szara Pręga jest kotem nieco roztrzepanym i zapominalskim, jednak wiernym i szczerym, czego dowodził nieraz. Dla ukochanej zrobiłby wszystko, nawet poszedł na koniec świata.

W głębi serca zawsze pozostawiał wierny Klanowi Pioruna. Nigdy nie skrzywdziłby przyjaciela – Ognistego Serca. Wolał zdradzić swój obecny klan, niż obserwować jak rudzielec zostaje zabity.

Historia

Super Edycja

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Pojawia się na końcu książki, walczy z Piaskową Łapą i Zakurzoną Łapą.

Błękitna Gwiazda widzi Rdzawego na swoim ogrodzeniu, pamiętając przepowiednię, prosi Białą Burzę, aby powiedział Szarej Łapie, żeby przez jakiś czas obserwował Rdzawego, aby mogła zdecydować, czy chcę go zaprosić i przyjąć go do Klanu.

Misja Ognistej Gwiazdy

Szara Pręga jest zastępcą w Klanie Pioruna, gdy się ta książka zaczyna. Kiedy Ognista Gwiazda pyta czy patrole wróciły, Szara Pręga informuje, że przyszedł ostatni.

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Pojawia się jako Szara Łapa, uczeń Klanu Pioruna. Spotyka podczas polowania tytułowego bohatera, Rdzawego. Trzyma się razem z Kruczą Łapą i Ognistą Łapą, ponieważ Zakurzona Łapa i Piaskowa Łapa dokuczają im. Razem z Ognistą Łapą pomaga uciec Kruczej Łapie. Pod koniec książki, wraz z Ognistym Sercem, zostaje mianowany wojownikiem po wypędzeniu Złamanej Gwiazdy z obozu Klanu Cienia.

Ogień i Lód

Zyskuje ucznia – Paprociową Łapę. W pewnym momencie zostaje uratowany przez utonięciem przez piękną kotkę z Klanu Rzeki, Srebrny Strumień, w której zakochuje się w wzajemnością od pierwszego wejrzenia.

Las Tajemnic

Spotykając się z ukochaną zaniedbuje swoje obowiązki mentora. W połowie książki jego uczeń zostaje wojownikiem. Pewnym momencie dowiaduje się, ze zostaje ojcem, jest z tego powodu bardzo zadowolony. Pod koniec książki Srebrny Strumień rodzi, a potem umiera z powodu stracenia zbyt dużej ilości krwi. Szara Pręga załamuje się, początkowo myślał, że kociaki umarły razem z matką. Gdy się dowiaduje, że żyją i przebywają w Klanie Pioruna jest wniebowzięty. Był bardzo opiekuńczy w stosunku do swoich kociąt, którymi zajęła się Złoty Kwiat. Przesiadywał z nimi cały czas. Pod koniec książki odchodzi razem ze swoimi kociakami do Klanu Rzeki.

Niebezpieczna Ścieżka

Jest teraz wojownikiem Klanu Rzeki, któremu musi być lojalny. Na zgromadzeniu Ogniste Serce mówi do Mglistej Stopy, że nie widzi Szarej Pręgi, na co ta odpowiada, że Lamparcie Futro była na niego wściekła, za to jak zachowywał się po pożarze w obozie Klanu Pioruna, a sercem Szara Pręga zawsze będzie należał do Klanu Pioruna. Ogniste Serce pyta się Mglistej Stopy, jak Szara Pręga się czuję, Mglista Stopa odpowiada, że wszystko u niego w porządku, tak samo u jego kociąt.
Podczas gdy Piaskowa Burza i Ogniste Serce rozmawiali, Szara Pręga zażartował z Ognistego Serca mówiąc, że niech lepiej będzie ostrożny, bo Piaskowa Burza pourywa mu uszy. Kiedy Ogniste Serce mówi mu, że go zaskoczy, Szara Pręga mówi mu, że widział go z boku rzeki, i że jeszcze nigdy nie myślał, że zobaczy, jak Ogniste Serce łapie zwierzynę dla Piaskowej Burzy. Później pyta Ogniste Serca, czy jest dla niego wyjątkowa, na co ten odpowiada, że są tylko przyjaciółmi. Szara Pręga drażni go, mówiąc, że jeżeli tak mówi to ma szczęście, bo Piaskowa Burza jest bardzo imponującym kotem. Ogniste Serce pyta się go, co dzieje się w Klanie Rzeki, na co Szara Pręga odpowiada, że każdy mówi o Tygrysiej Gwieździe. Ogniste Serce odpowiada, że może Tygrysia Gwiazda się zmienił, skoro dostał to, czego chciał, ale Szara Pręga odpowiada, że jaki ma sens znajomość kodeksu wojownika, jeśli cały czas się go łamie. Kiedy Ogniste Serce mówi Szarej Prędze o tym, jak Cieknący Nos powiedział, że Tygrysia Gwiazda został zesłany przez Klan Gwiazdy po to, aby został przywódcą Klanu Cienia, Szara Pręga mówi, że uwierzy w to jak jeże zaczną latać. Szara Pręga mówi mu, że na jego miejscu uważnie obserwowałby granice. Piaskowa Burza przychodzi i wita się z Szarą Pręgą oraz pyta jak tam u kociaków, Szara Pręga odpowiada, że wszystko w porządku, i że niedługo zostaną uczniami. Ogniste Serce pyta się go, czy zostanie mentorem jednego z nich, na co Szara Pręga odpowiada, że gdyby to zależało od Krzywej Gwiazdy, może tak, ale on w tym momencie głównie śpi, dlatego całą organizacją zajmuje się Lamparcie Futro, a ona nigdy nie wybaczy mu śmierci Białego Pazura, oraz, że chyba da je innym wojownikom. Zanim Szara Pręga odchodzi, łapie rybę dla Ognistego Serca bo wie, że nie mają dużo zwierzyny po pożarze.  
Później Szara Pręga ostrzega Ogniste Serce przed Lamparcią Gwiazdą mówiąc o ataku na Słoneczne Skały. Lamparcia Gwiazda podejrzewa Szarą Pręgę i uważa, że wkrótce zdradzi Klan Rzeki. Wkrótce Lamparcia Gwiazda domaga się, aby Klan Pioruna zapłacił za schronienie ich w czasie pożaru oddając im Słoneczne Skały. Oczywiście Klan Pioruna odmówił, i rozpoczęła się bitwa. Szara Pręga dowiaduje się, że nie potrafi walczyć z Klanem Pioruna, i ostrzega Ogniste Serce, gdy Lamparcia Gwiazda chce go zaatakować. Następnie Lamparcia Gwiazda każe Szarej Prędze zaatakować Ogniste Serce, bo inaczej czekają go poważne konsekwencje. Szara Pręga odmawia, a wściekła Lamparcia Gwiazda zaczęła grozić Szarej Prędze aż do pojawienia się posiłków z Klanu Pioruna. Po bitwie Lamparcia Gwiazda wyrzuca Szarą Pręgę z Klanu Rzeki. Szara Pręga powraca do Klanu Pioruna, ale jednak większość klanu go nie akceptuje.  
Kiedy Piaskowa Burza jest zła na Ogniste Serce za to, że nie wybrał jej na mentorkę Brunatki spędza więcej czasu z Szarą Pręgą, i głośno podkreśla to tak często jak tylko może. Kiedy Ogniste Serce oznajmia, że chciałby być mentorem Jeżynka, Szara Pręga mówi, że to tylko dlatego gdyż nie ufa synowi Tygrysiej Gwiazdy.  
Na końcu książki, kiedy Błękitna Gwiazda umiera po uratowaniu Ognistego Serca przed atakiem psa, trzyma Tygrysią Gwiazdę z daleka, żeby Ogniste Serce mógł podzielić się językami z Błękitną Gwiazdą ostatni raz. Kiedy Błękitna Gwiazda umarła, przestaje walczyć z Tygrysim Pazurem i podchodzi do Ognistego Serca, by pocieszyć przyjaciela. 

Czarna Godzina

Szara Pręga patroluje terytorium, aby upewnić się, że nie ma na nim żadnego psa. Gdy Szara Pręga wraca, mówi Ognistemu Sercu, że wszystko jest w porządku, jest tylko mnóstwo połamanego poszycia. Ognista Gwiazda każe Szarej Prędze iść do klanu i oznajmić, że Błękitna Gwiazda nie żyje, ale nic więcej.
Gdy Ognista Gwiazda wraca z Ust Matki, Szara Pręga mówi, że zrozumie jeżeli Ognista Gwiazda nie będzie chciał wybrać go jako swojego zastępcę, ponieważ klan nie do końca mu jeszcze zaufał. Ognista Gwiazda odpowiada, że cieszy się z tego, że rozumie.
Czuje się respektowany, gdy atakuje Ciemną Pręgę, który próbował nakarmić Szczawika jagodami śmierci. Szara Pręga twierdzi, że widział Ciemną Pręgę kiedy dawał Szczawikowi jagody śmierci, na co Ciemna Pręga odpowiada, że próbował ją tylko ratować. Ciemna Pręga wie, że Ognista Gwiazda zawsze będzie po stronie Szarej Pręgi, jednak ten twierdzi, że sam zapyta Szczawika o to co się stało, jak tylko się przebudzi. Szara Pręga jest jednym z kotów, który stoi na straży Szczawika, która przebywa obecnie w legowisku Rozżarzonej Skóry. Ognista Gwiazda wie, że to Szara Pręga przekazał klanowi wiadomości na temat Ciemnej Pręgi
Na następnym zebraniu Szara Pręga idzie do Mglistej Stopy zapytać, co robią jego kocięta, na co Mglista Stopa odpowiada, że Pierzasta Łapa staje się prawdziwą tropicielką.
Chociaż szczęśliwy, Szara Pręga jest zdesperowany do uzyskania więcej informacji o Burzowej Łapie i Pierzastej Łapie. Martwi się o nie, gdyż Tygrysia Gwiazda przejął władzę nad Klanem Rzeki. Ognista Gwiazda, Szara Pręga oraz Krucza Łapa idą na terytorium Klanu Rzeki, po czym dowiadują się, że Tygrysia Gwiazda uśmiercić wszystkie koty półkrwi. Jest przerażony, gdy dowiaduje się, że Burzowa Łapa i Pierzasta Łapa mają zostać zabici. Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa są świadkami egzekucji Kamiennego Futra, podczas gdy Szara Pręga chce pomóc. Ratuje swoje kocięta oraz Mglistą Stopę, i zabiera ich do obozu Klanu Pioruna. Szara Pręga tymczasowo mentoruje Burzową Łapę, podczas jego pobytu w Klanie Pioruna. Jest zachwycony, ale gdy Klan Rzeki zostaje uwolniony od Tygrysiej Gwiazdy, oba jego kociaki powracają do Klanu Rzeki.
Podczas bitwy z Klanem Krwi, Ciemna Pręga atakuje Ognistą Gwiazdę, jednak Szara Pręga obrania go i w ten sam sposób zabija Ciemną Pręgę. Kiedy Biała Burza ginie w walce, tuż przed śmiercią mówi Ognistej Gwieździe, że Klan Gwiazdy przeznacza na zastępcę Klanu Pioruna Szarą Pręgę. Słuchając Białej Burzy, Ognista Gwiazda robi krótką ceremonię, gdzie mianuje Szarą Pręgę swoim nowym zastępcą. Szara Pręga pyta się go, czy jest pewny swojej decyzji, na co Ognista Gwiazda odpowiada, że nie mógł by być bardziej pewien.

Nowa Przepowiednia

Światło Gwiazd

Pozostaje oficjalnym zastępcą w Klanie Pioruna, ponieważ Ognista Gwiazda odmawia powołania nowego zastępcy, póki nie ma dowodu, że Szara Pręga nie żyje.

Zmierzch

Pozostaje oficjalnym Zastępcą w Klanie Pioruna, ponieważ Ognista Gwiazda wciąż odmawia powołania nowego zastępce, nie wierzy, że Szara Pręga nie żyje.

Zachód Słońca

Ognista Gwiazda mianuje Jeżynowego Pazura swoim nowym zastępcą. W końcu przyznał, że
najprawdopodobniej Szara Pręga jest martwy. Czeka na czuwanie.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Szara Pręga i Ogniste Serce są wspomniani przez Tygrysiego Pazura gdy został wygnany z Klanu Pioruna. Ciemnobrązowy, pręgowany kocur syczy na Błękitną Gwiazdę że obaj zostali ledwo ukarani za karmienie Klanu Rzeki, i zostali wysłani, by znaleźli Klan Wiatru i zabrali ich do domu. Po tym, jak Błękitna Gwiazda zdała sobie zdanie o Tygrysim Pazurze, mówiąc, że każdy kot może go zabić jeśli znajdą go na terytorium Klanu Pioruna, a Tygrysi Pazur splunął, że chciałby, żeby spróbowali, Szara Pręga krzyczy że Ogniste Serce zaatakował go.

Podczas walki Tygrysiego Pazura z Ognistym Sercem na granicy terytorium Klanu Cienia / Klanu Pioruna, Ogromny kocur jest zszokowany widząc Szarą Pręgę pomagającego rudemu kocurowi. Szary kocur pomaga walczyć z wygnańcem, zmuszając Tygrysiego Pazura aby wrócił za Drogę Grzmotu.

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Rodzina

Partnerki:

  • Srebrny Strumień – Dawna partnerka. Smukła, jasno szara kotka o jasnoniebieskich oczach. Zmarła podczas porodu przy Słonecznych Skałach, z powodu stracenia dużej ilości krwi.
  • Millie – mała, pręgowana kotka kotka o niebieskich oczach,

Córki:

  • Pierzasty Ogon– Ze Srebrnym Strumieniem. Ma srebrzystą sierść i jasnoniebieskie oczy. Nie żyje.

Synowie:

  • Burzowe Futro – Ze Srebrnym Strumieniem. Ma ciemnoszarą, długą sierść i bursztynowe oczy. Wyglądem przypomina niego.
  • Trzmielowa Pręga – z Millie, duży, bardzo szary kot z czarnymi pręgami, przypominającymi te które ma trzmiel.

Ojciec:

  • Łaciata Skóra – czarno-biały kot, nie żyje. Umarł, trując się się dymem podczas pożaru.

Matka:

  • Wierzbowa Skóra – smukła kotka o bardzo bladej srebrzystej sierści i o niezwykłych niebieskich oczach. Nie żyje, została zabita przez borsuki.

Wujkowie:

  • Rudy Ogon – mały kot o ciemnej, szylkretowej sierści i (niezwykłym/charakterystycznym) rudym ogonem. Nie żyje, został zabity przez Tygrysią Gwiazdę.

Ciocie:

Przyrodni bracia:

  • Ciemna Pręga - szczupły kot, o rzadkiej ciemnoszarej, pręgowanej sierści. Nie żyje, został przez niego zabity.
  • Deszczowy Wąs (Deszczyk) – ciemnoszary kocur o niebieskich oczach. Nie żyje.
  • Okopcone Futro (Kopeć) – jasnoszary kocur o bursztynowych oczach.
  • Długi Ogon – jasny kocur z czarnymi pręgami. Syn jego ojca, Łaciatej Skóry.

Przyrodnie siostry:

  • Szczawiowy Ogon (Szczawik) – smukła kotka o szylkretowej sierści. Nie żyje, z powodu obrażeń pobitewnych.

Ciekawostki

  • Szara Pręga jest z Mille, tylko dlatego, że wyglądem przypomina ona Srebrny Strumień.
  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Szaropręgi.
  • Rodzice Szarej Pręgi są rodzeństwem.
  • Gdyby Kate miała by dać mu ludzkie imię,to nazwała by go Joelem.
  • Zawsze faworyzował Pierzasty Ogon, ponieważ przypominała mu matkę.

Błędy

  • W książce Las Tajemnic został kilkukrotnie nazwany Szarą Łapą.

Ceremonie

Ceremonia Wojownika

Błękitna Gwiazda: Ja, przywódczyni Klanu Pioruna, wzywam moich walecznych przodków, by spojrzeli na tych dwóch uczniów, Trenowali pilnie, by poznać zasady waszego szlachetnego kodeksu. Polecam wam ich jako kolejnych wojowników. Ognista Łapo, Szara Łapo, czy obiecujecie przestrzegać kodeksu wojownika oraz chronić ten klan i bronić go nawet za cenę życia?

Ognista Łapa i Szara Łapa: Obiecuję!

Błękitna Gwiazda: W takim razie, mocą Klanu Gwiazdy, nadaję wam imiona wojowników. Szara Łapo, od tej chwili będziesz znany jako Szara Pręga. Klan Gwiazdy uznaje twe męstwo i siłę, witamy cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Pioruna. Ognista Łapo, od tej chwili będziesz znany jako Ogniste Serce. Klan Gwiazdy uznaje twe męstwo i siłę, witamy cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Pioruna.

Wszyscy: Ogniste Serce! Szara Pręga! Ogniste Serce! Szara Pręga!

Ceremonia Zastępcy

Ognista Gwiazda: Biała Burzo, nie! Szara Pręgo, znajdź Rozżarzoną Skórę!

Biała Burza: Za późno. Idę polować z Klanem Gwiazdy.

Ognista Gwiazda: Nie możesz... klan cię potrzebuje! Ja cię potrzebuję!

Biała Burza: Znajdziesz innych... Ognista Gwiazdo, zaufaj temu, co ci podpowiada serce. Zawsze wiedziałeś, że to Szarą Pręgę Klan Gwiazdy przeznaczył na twojego zastępcę.

Ognista Gwiazda: Biała Burzo... Słyszałeś co powiedział. Wybrał ciebie. Wypowiadam te słowa nad ciałem Białej Burzy, żeby jego duch usłyszał i zatwierdził mój wybór. Szara Pręga będzie nowym zastępcą przywódcy Klanu Pioruna.

Szara Pręga: Jesteś... jesteś pewny?

Ognista Gwiazda: Absolutnie. Naprzód, Szara Pręgo!

Ceremonia Starszego

Jeżynowa Gwiazda: Szara Pręgo, czy chcesz zrezygnować z bycia wojownikiem, i dołączać do starszyzny?

Szara Pręga: Tak.

Jeżynowa Gwiazda: Klan szanuje twoją decyzję, i całą twoją pomoc. Wzywam Klan Gwiazdy, żeby przekazał ci wiele sezonów odpoczynku.

Galeria

Filmy

Graystripe x Silverstream AMV- Hymn for the Missing

I Will Be There -Greystripe and Silverstream- -Complete MAP-