FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Szara Pręga – najlepszy przyjaciel Ognistego Serca. Jest wojownikiem w Klanie Pioruna, przez jakiś czas należał do Klanu Rzeki. Jest partnerem Srebrnego Strumienia i później też Millie. Obecnie znajduje się w starszyźnie.

Wygląd Edytuj

Szara Pręga to duży, masywny ciemnoszary kocur z ciemną pręgą przebiegającą przez grzbiet. Ma poszarpane lewe ucho oraz żółte oczy. Posiada długie, szorstkie futro, a także puszysty ogon.

Charakter Edytuj

Szara Pręga jest kotem nieco roztrzepanym i zapominalskim, jednak wiernym i szczerym, czego dowodził nieraz. Dla ukochanej zrobiłby wszystko, nawet poszedł na koniec świata.

W głębi serca zawsze pozostawiał wierny Klanowi Pioruna. Nigdy nie skrzywdziłby przyjaciela – Ognistego Serca. Wolał zdradzić swój obecny klan, niż obserwować jak rudzielec zostaje zabity.

Historia Edytuj

Super Edycja Edytuj

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy Edytuj

Pojawia się na końcu książki, walczący z Piaskową Łapą i Zakurzoną Łapą.

Błękitna Gwiazda widzi Rdzawego na swoim ogrodzeniu, pamiętając proroctwo, prosi Białą Burzę, aby powiedział Szarej Łapie, żeby przez jakiś czas obserwował Rdzawego, aby mogła zdecydować, czy chcę go zaprosić i przyjąć go do Klanu.

Misja Ognistej Gwiazdy Edytuj

Szara Pręga jest zastępcą w Klanie Pioruna, gdy się ta książka zaczyna. Kiedy Ognista Gwiazda pyta czy patrole wróciły, Szara Pręga informuje, że przyszedł ostatni.

Cień Tygrysiego Serca Edytuj

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Początek Proroctwa Edytuj

Ucieczka w Dzicz Edytuj

Pojawia się jako Szara Łapa, uczeń Klanu Pioruna. Spotyka podczas polowania tytułowego bohatera, Rdzawego. Pod koniec książki, wraz z Ognistym Sercem, zostaje mianowany wojownikiem po wypędzeniu Złamanej Gwiazdy z obozu Klanu Cienia

Ogień i Lód Edytuj

Zyskuje ucznia – Paprociowa Łapa. W pewnym momencie zostaje uratowany przez utonięciem, przez piękną kotkę z Klanu Rzeki, Srebrnym Strumieniem, w której zakochuje się w wzajemnością.

Las Tajemnic Edytuj

Spotykając się z ukochaną zaniedbuje swoje obowiązki mentora. W połowie książki jego uczeń zostaje wojownikiem. Pewnym momencie dowiaduje się, ze zostaje ojcem, jest z tego powodu bardzo zadowolony. Pod koniec książki Srebrny Strumień rodzi, a potem umiera z powodu stracenia zbyt dużej ilości krwi. Szara Pręga załamuje się, początkowo myślał, że kociaki umarły razem z matką. Gdy się dowiaduje, że żyją i przebywają w Klanie Pioruna jest wniebowzięty. Był bardzo opiekuńczy w stosunku do swoich kociąt, którymi zajęła się Złoty Kwiat. Przesiadywał z nimi cały czas. Pod koniec książki odchodzi razem ze swoimi kociakami do Klanu Rzeki.

Niebezpieczna Ścieżka Edytuj

Jest teraz wojownikiem Klanu Rzeki, któremu musi być lojalny. Na zgromadzeniu Ogniste Serce mówi do Mglistej Stopy, że nie widzi Szarej Pręgi, na co ta odpowiada, że Lamparcie Futro była na niego wściekła, za to jak zachowywał się po pożarze w obozie Klanu Pioruna, a sercem Szara Pręga zawsze będzie należał do Klanu Pioruna. Ogniste Serce pyta się Mglistej Stopy, jak Szara Pręga się czuję, Mglista Stopa odpowiada, że wszystko u niego w porządku, tak samo u jego kociąt.
Podczas gdy Piaskowa Burza i Ogniste Serce rozmawiali, Szara Pręga zażartował z Ognistego Serca mówiąc, że niech lepiej będzie ostrożny, bo Piaskowa Burza pourywa mu uszy. Kiedy Ogniste Serce mówi mu, że go zaskoczy, Szara Pręga mówi mu, że widział go z boku rzeki, i że jeszcze nigdy nie myślał, że zobaczy, jak Ogniste Serce łapie zwierzynę dla Piaskowej Burzy. Później pyta Ogniste Serca, czy jest dla niego wyjątkowa, na co ten odpowiada, że są tylko przyjaciółmi. Szara Pręga drażni go, mówiąc, że jeżeli tak mówi to ma szczęście, bo Piaskowa Burza jest bardzo imponującym kotem. Ogniste Serce pyta się go, co dzieje się w Klanie Rzeki, na co Szara Pręga odpowiada, że każdy mówi o Tygrysiej Gwieździe. Ogniste Serce odpowiada, że może Tygrysia Gwiazda się zmienił, skoro dostał to, czego chciał, ale Szara Pręga odpowiada, że jaki ma sens znajomość kodeksu wojownika, jeśli cały czas się go łamie. Kiedy Ogniste Serce mówi Szarej Prędze o tym, jak Cieknący Nos powiedział, że Tygrysia Gwiazda został zesłany przez Klan Gwiazdy po to, aby został przywódcą Klanu Cienia, Szara Pręga mówi, że uwierzy w to jak jeże zaczną latać. Szara Pręga mówi mu, że na jego miejscu uważnie obserwowałby granice. Piaskowa Burza przychodzi i wita się z Szarą Pręgą oraz pyta jak tam u kociaków, Szara Pręga odpowiada, że wszystko w porządku, i że niedługo zostaną uczniami. Ogniste Serce pyta się go, czy zostanie mentorem jednego z nich, na co Szara Pręga odpowiada, że gdyby to zależało od Krzywej Gwiazdy, może tak, ale on w tym momencie głównie śpi, dlatego całą organizacją zajmuje się Lamparcie Futro, a ona nigdy nie wybaczy mu śmierci Białego Pazura, oraz, że chyba da je innym wojownikom. Zanim Szara Pręga odchodzi, łapie rybę dla Ognistego Serca bo wie, że nie mają dużo zwierzyny po pożarze.  
Później Szara Pręga ostrzega Ogniste Serce przed Lamparcią Gwiazdą mówiąc o ataku na Słoneczne Skały. Lamparcia Gwiazda podejrzewa Szarą Pręgę i uważa, że wkrótce zdradzi Klan Rzeki. Wkrótce Lamparcia Gwiazda domaga się, aby Klan Pioruna zapłacił za schronienie ich w czasie pożaru oddając im Słoneczne Skały. Oczywiście Klan Pioruna odmówił, i rozpoczęła się bitwa. Szara Pręga dowiaduje się, że nie potrafi walczyć z Klanem Pioruna, i ostrzega Ogniste Serce, gdy Lamparcia Gwiazda chce go zaatakować. Następnie Lamparcia Gwiazda każe Szarej Prędze zaatakować Ogniste Serce, bo inaczej czekają go poważne konsekwencje. Szara Pręga odmawia, a wściekła Lamparcia Gwiazda zaczęła grozić Szarej Prędze aż do pojawienia się posiłków z Klanu Pioruna. Po bitwie Lamparcia Gwiazda wyrzuca Szarą Pręgę z Klanu Rzeki. Szara Pręga powraca do Klanu Pioruna, ale jednak większość klanu go nie akceptuje.  
Kiedy Piaskowa Burza jest zła na Ogniste Serce za to, że nie wybrał jej na mentorkę Brunatki spędza więcej czasu z Szarą Pręgą, i głośno podkreśla to tak często jak tylko może. Kiedy Ogniste Serce oznajmia, że chciałby być mentorem Jeżynka, Szara Pręga mówi, że to tylko dlatego gdyż nie ufa synowi Tygrysiej Gwiazdy.  
Na końcu książki, kiedy Błękitna Gwiazda umiera po uratowaniu Ognistego Serca przed atakiem psa, trzyma Tygrysią Gwiazdę z daleka, żeby Ogniste Serce mógł podzielić się językami z Błękitną Gwiazdą ostatni raz. Kiedy Błękitna Gwiazda umarła, przestaje walczyć z Tygrysim Pazurem i podchodzi do Ognistego Serca, by pocieszyć przyjaciela. 

Czarna Godzina Edytuj

Szara Pręga patroluje terytorium, aby upewnić się, że nie ma na nim żadnego psa. Gdy Szara Pręga wraca, mówi Ognistemu Sercu, że wszystko jest w porządku, jest tylko mnóstwo połamanego poszycia. Ognista Gwiazda każe Szarej Prędze iść do klanu i oznajmić, że Błękitna Gwiazda nie żyje, ale nic więcej.
Gdy Ognista Gwiazda wraca z Ust Matki, Szara Pręga mówi, że zrozumie jeżeli Ognista Gwiazda nie będzie chciał wybrać go jako swojego zastępcę, ponieważ klan nie do końca mu jeszcze zaufał. Ognista Gwiazda odpowiada, że cieszy się z tego, że rozumie.
Czuje się respektowany, gdy atakuje Ciemną Pręgę, który próbował nakarmić Szczawika jagodami śmierci. Szara Pręga twierdzi, że widział Ciemną Pręgę kiedy dawał Szczawikowi jagody śmierci, na co Ciemna Pręga odpowiada, że próbował ją tylko ratować. Ciemna Pręga wie, że Ognista Gwiazda zawsze będzie po stronie Szarej Pręgi, jednak ten twierdzi, że sam zapyta Szczawika o to co się stało, jak tylko się przebudzi. Szara Pręga jest jednym z kotów, który stoi na straży Szczawika, która przebywa obecnie w legowisku Rozżarzonej Skóry. Ognista Gwiazda wie, że to Szara Pręga przekazał klanowi wiadomości na temat Ciemnej Pręgi
Na następnym zebraniu Szara Pręga idzie do Mglistej Stopy zapytać, co robią jego kocięta, na co Mglista Stopa odpowiada, że Pierzasta Łapa staje się prawdziwą tropicielką.
Chociaż szczęśliwy, Szara Pręga jest zdesperowany do uzyskania więcej informacji o Burzowej Łapie i Pierzastej Łapie. Martwi się o nie, gdyż Tygrysia Gwiazda przejął władzę nad Klanem Rzeki. Ognista Gwiazda, Szara Pręga oraz Krucza Łapa idą na terytorium Klanu Rzeki, po czym dowiadują się, że Tygrysia Gwiazda uśmiercić wszystkie koty półkrwi. Jest przerażony, gdy dowiaduje się, że Burzowa Łapa i Pierzasta Łapa mają zostać zabici. Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa są świadkami egzekucji Kamiennego Futra, podczas gdy Szara Pręga chce pomóc. Ratuje swoje kocięta oraz Mglistą Stopę, i zabiera ich do obozu Klanu Pioruna. Szara Pręga tymczasowo mentoruje Burzową Łapę, podczas jego pobytu w Klanie Pioruna. Jest zachwycony, ale gdy Klan Rzeki zostaje uwolniony od Tygrysiej Gwiazdy, oba jego kociaki powracają do Klanu Rzeki.
Podczas bitwy z Klanem Krwi, Ciemna Pręga atakuje Ognistą Gwiazdę, jednak Szara Pręga obrania go i w ten sam sposób zabija Ciemną Pręgę. Kiedy Biała Burza ginie w walce, tuż przed śmiercią mówi Ognistej Gwieździe, że Klan Gwiazdy przeznacza na zastępcę Klanu Pioruna Szarą Pręgę. Słuchając Białej Burzy, Ognista Gwiazda robi krótką ceremonię, gdzie mianuje Szarą Pręgę swoim nowym zastępcą. Szara Pręga pyta się go, czy jest pewny swojej decyzji, na co Ognista Gwiazda odpowiada, że nie mógł by być bardziej pewien.

Nowa Przepowiednia Edytuj

Światło Gwiazd Edytuj

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.
Pozostaje oficjalnym Zastępcą w Klanie Pioruna, ponieważ Ognista Gwiazda odmawia powołania nowego zastępce, póki nie ma dowód, że Szara Pręga nie żyje.

Zmierzch Edytuj

Pozostaje oficjalnym Zastępcą w Klanie Pioruna, ponieważ Ognista Gwiazda wciąż odmawia powołania nowego zastępce, nie wierzy, że Szara Pręga nie żyje.

Zachód Słońca Edytuj

Ognista Gwiazda mianuje Jeżynowy Pazur swoim nowym zastępcą. W końcu przyznał, że
najprawdopodobniej Szara Pręga jest martwy. Czeka na czuwanie.

Novele Edytuj

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia Edytuj

Krewni Edytuj

Partnerki: Edytuj

  • Srebrny Strumień – Dawna partnerka. Smukła, jasno szara kotka o jasnoniebieskich oczach. Zmarła podczas porodu przy Słonecznych Skałach, z powodu stracenia dużej ilości krwi.
  • Millie – mała, pręgowana kotka kotka o niebieskich oczach,

Córki: Edytuj

  • Pierzasty Ogon (Piórko) – Ze Srebrnym Strumykiem.. Ma srebrzystą sierść i jasnoniebieskich oczach. Nie żyje.
  • Wrzosowe Światło – z Millie, ciemnobrązowa kotka o ciemnobrązowych oczach. Córka Szarej Pręgi i Mille.

Synowie: Edytuj

  • Burzliwe Futro (Burza) – Ze Srebrnym Strumykiem. Ma ciemnoszarą, długą sierść i bursztynowe oczy. Wyglądem przypomina niego.
  • Trzmielowa Pręga – z Millie. Duży, bardzo szary kot z czarnymi paskami, przypominając trzmiel.

Ojciec: Edytuj

  • Łatana Skóra – czarno-biały kot, nie żyje. Umarł, trując się się dymem podczas pożaru.

Matka: Edytuj

  • Wierzbowa Skóra – smukła kotka o bardzo bladej srebrzystej sierści i o niezwykłych niebieskich oczach. Nie żyje, została zabita przez borsuki.

Wujkowie: Edytuj

Ciocie: Edytuj

Przyrodni bracia: Edytuj

  • Ciemna Pręga - szczupły kot, o rzadkiej ciemnoszarej, pręgowanej sierści. Nie żyje, został przez niego zabity.
  • Deszczowy Wąs (Deszczyk) – ciemnoszary kot o niebieskich oczach. Nie żyje.
  • Okopcone Futro (Kopeć) – jasnoszary kotek o bursztynowych oczach.
  • Długi Ogon – jasny kot z ciemniejszymi pręgami. Syn jego ojca, Łatanej Skóry.

Przyrodnie siostry: Edytuj

  • Szczawiowy Ogon (Szczawik) – smukła kotka o szylkretowej sierści. Nie żyje, z powodu obrażeń pobitewnych.

Ciekawostki Edytuj

  • Szara Pręga jest z Mille, tylko dlatego, że wyglądem przypomina ona Srebrny Strumień.
  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Szaropręgi.
  • Rodzice Szarej Pręgi są rodzeństwem.
  • Gdyby Kate miała by dać mu ludzkie imię,to nazwała by go Joelem.
  • Zawsze faworyzował Pierzasty Ogon, ponieważ przypominała mu matkę.