FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Nie przetrwałabym tego mrocznego czasu, gdyby nie Obłoczny Ogon. Dał mi inne przeznaczenie i wiedziałam, że bez względu na to, jak wyglądam, wszystko będzie dobrze. Tak długo jak Obłoczny Ogon mnie kocha, nie jestem już Straconym Pyskiem, ale Jasnym Sercem.

—- Jasne Serce w Sekrety Klanów, strona 14

Jasne Serce (ang. Brightheart) - starsza wojowniczka Klanu Pioruna. Swój największy debiut miała w Niebezpiecznej Ścieżce, gdzie została brutalnie zaatakowana i okaleczona przez sforę psów.

Partnerka Obłocznego Ogona, matka Zroszonego Nosa, Śnieżnego Gąszczu, Białego Skrzydła i Bursztynowego Księżyca.

Wygląd

Jasne Serce to kotka o białej, grubej sierści oraz rudych łatach. Jej uszy są postrzępione, a połowa pyska pozbawiona sierści. Jedno z jej oczu posiada błękitną barwę, w miejscu drugiego widnieje zaś blizna, zadana kotce przez sforę psów.

Charakter

Wkrótce...

Ceremonie

Nadanie imienia ucznia

Błękitna Gwiazda: Biała Burzo, teraz, kiedy Piaskowa Burza stała się wojowniczką, możesz otrzymać nowego ucznia. Zostaniesz mentorem Jasnej Łapy. Jesteś wojownikiem o wielkich umiejętnościach i doświadczeniu. Wiem, że przekażesz całą swoją wiedzę tej młodej uczennicy.

Biała Burza: Z pewnością. Witaj, Jasna Łapo.

Las Tajemnic, oficjalne tłumaczenie Nowa Baśń (wydawnictwo)

Nadanie imienia wojownika

Błękitna Gwiazda: Ja, Błękitna Gwiazda wzywam moich wojowniczych przodków, by spojrzeli w dół na tego ucznia. Oddała swe życie w służbie swojego klanu, a ja pragnę przekazać wam ją jako nową wojowniczkę. Będzie znana jako Stracony Pysk, tak, żeby każdy kot wiedział, co Klan Gwiazdy zrobił, aby nam ją zabrać.

Obłoczny Ogon: Ale to okropne imię! A co jeśli przeżyje!?

Błękitna Gwiazda: Wtedy wszyscy będziemy mieli więcej powodów, aby pamiętać, to co sprowadził na nas Klan Gwiazdy. Dostaną tego wojownika jako Stracony Pysk, albo w ogóle go nie dostaną. Niech Klan Gwiazdy otrzyma ją pod imieniem Stracony Pysk.

Niebezpieczna Ścieżka, oficjalne tłumaczenie Nowa Baśń (wydawnictwo)

Historia

Super Edycje

Sekret Żółtego Kła

W mangowej części tej książki na końcu, Jasna Łapa i Prędka Łapa widziani są, jak Ognista Serce mówi im, by sprawdzili kleszcze u starszyzny.

Misja Ognistej Gwiazdy

Wkrótce...

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Jasne Serce jest córką Oszronionego Futra i Lwiego Serca, ma troje rodzeństwa, jednak kocięta nie są wspomniane po imieniu. Później, gdy znikają, wszystkie koty Klanu myślą, że porwała je Żółty Kieł, jednak prawdziwym winowajca jest Podrapany Pysk, który również odpowiedzialny jest za śmierć Nakrapianego Liścia.

W poszukiwaniu kociąt pomaga im starszyzna z Klanu Cienia. Towarzyszy im patrol Klanu Pioruna, chcąc szybko odzyskać stracone kocięta. Wojownicy zgodzili się pomóc wypędzić Złamaną Gwiazdę. Grupa składa się z Żółtego Kła, Jesionowego Futra (Klan Cienia), Nocnej Skóry, Porannej Chmury, Białej Burzy, Ognistej Łapy, Szarej Łapy i Ciemnej Pręgi. Kocięta zostały odnalezione i wróciły z patrolem do obozu Klanu Pioruna.

Las Tajemnic

Jasna Łapa zostaje uczennicą raz ze swoim bratem, Ciernistą Łapą. Koteczka zostaje uczennicą Białej Burzy, zaś Ciernista Łapa – Mysiego Futra. Później Piaskowa Burza mówi, że Jasna Łapa wraz z bratem wyruszyli na polowanie z mentorami, z czego byli zachwyceni jak nigdy.

Po tym jak Klan Pioruna przeżył szok, dowiadując się o kociętach Szarej Pręgi, Jasna Łapa i Ciernista Łapa bawią się w udawaną walkę, podczas gdy Prędka Łapa na nich patrzy.

Cisza przed burzą

Wkrótce...

Niebezpieczna Ścieżka

Kiedy Ogniste Serce wraz z klanem wraca ze Zgromadzenia, widzi Jasną Łapę, która wraz z Prędką Łapą wychodzi z legowiska uczniów. Jasna Łapa tuż przed wyjściem z obozu prosi swojego mentora, Białą Burzę o pozwolenie, w przeciwieństwie do Obłocznej Łapy, ku irytacji Ognistego Serca.

Ogniste Serce, chce zobaczyć umiejętności uczniów, tuż przed decyzją o mianowaniu ich wojownikami. Zastępca jest pod wrażeniem umiejętności młodej uczennicy, z którą ostatecznie przegrywa symulowaną walkę. Koteczka wymienia podekscytowane spojrzenia z resztą uczniów, kiedy Ogniste Serce objaśnia, że zamierza zapytać Błękitną Gwiazdę o pozwolenie na mianowanie ich wojownikami.

Obłoczna Łapa jako jedyny z uczniów staję się wojownikiem. Inni uczniowie są wściekli i nie zamierzają z własniej woli pogratulować koledze. Jedynie Jasna Łapa stara się zachowywać przyjacielsko. Koteczka siłą wypycha Prędką Łapę z legowiska, a później prowadzi resztę uczniów do Obłocznego Ogona.

Czarna Godzina

Wkrótce...

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Omen Mglistej Gwiazdy

Ciekawostki

  • Na Facebooku Kate Cary mówi, że podoba jej się pomysł, iż ojcem Jasnego Serca może być Biała Burza.
  • Jasne Serce szanuje brak wiary w Klan Gwiazdy przez Obłocznego Ogona.
  • Kate domyśla się, że Jasne Serce nie będzie miała swych ran w Klanie Gwiazdy.
  • Jasne Serce często omija jeziora, ponieważ nie chce widzieć swojego odbicia w wodzie.
  • Victoria Holmes myśli, że nawet gdyby Prędka Łapa żył, Jasne Serce wybrała by Obłocznego Ogona na swojego partnera.
  • Jej oryginalne angielskie "Brightheart" imię, w Niemieckim tłumaczeniu brzmi "Lightheart"
  • Wielu artystów rysuje ją z zielonymi oczami, chociaż tak naprawdę są one niebieskie.
  • W Ostatecznym Przewodniku jej oczy są bursztynowe.

Galeria

Drzewo Genealogiczne

Zobacz więcej

Łatana Skóra

Rudzikowe Skrzydło

Kędzierzawa Skóra

Długi Ogon
 
Krucza Łapa
 
Oszronione Futro
 
Zakurzona Skóra,
 
Zobacz więcej
 
Brązowy Pysk

Zobacz więcej

Zobacz więcej
 
Szczawiowy Ogon
 
Paprociowe Futro
 
Zobacz więcej
 
Rozżarzona Skóra
 
Jasne Serce
 
Obłoczny Ogon
 
Zobacz więcej
 
Zobacz więcej
 
Ciernisty Pazur
 
Kwiecisty Upadek
 
Zobacz więcej

Lwi Płomień
 
Rozżarzone Serce
 
Ziarnista Łapa
 
Krecia Łapa

Zobacz więcej

Liliowe Serce
 
Śnieżny Gąszcz
 
Bursztynowy Księżyc
 
Zroszony Nos
 
Śnieżny Gąszcz
 
Białe Skrzydło
 
Brzozowy Upadek
 
Trzon
 
Śliwka
 
Orzeł
 
Muszla

Ostrokrzewiowa Kiść
 
Paprotkowa Piosenka
 
Szczawiowa Pręga
 
Miodowa Paproć
 
Jagodowy Nos
 
Makowy Mróz
 
Liściasty Cień
 
Miodowe Futro
 
Skowronkowa Piosenka
 
Gołębie Skrzydło
 
Trzmielowa Pręga
 
Zobacz więcej
 
Bluszczowa Sadzawka

Kreci Wąs
 
Wiśniowy Upadek