FANDOM

Rudy Ogon – były zastępca w Klanie Pioruna, zabity przez Tygrysiego Pazura.

Uwaga spoiler! Treść poniżej zawiera szczegóły treści i/lub zakończeń zawartych w książkach.

Wygląd Edytuj

Rudy Ogon to mały kocur o ciemnej, nakrapianej, szylkretowej sierści oraz o charakterystycznym, rudym, puszystym ogonie jak u lisa. Posiada także pierzaste, postrzępione uszy i bursztynowe oczy.

Historia Edytuj

Początek proroctwa Edytuj

Ucieczka w dzicz Edytuj

W prologu toczy się walka między Klanem Pioruna a Klanem Rzeki przy Słonecznych Skałach. Podczas walki, Rudy Ogon zdaje sobie sprawę, że Klan Rzeki ma miażdżącą przewagę liczebną. Krzyczy do Tygrysiego Pazura, że dalsza walka jest bezużyteczna, ponieważ siły nie są wyrównane, na co kocur odpowiada, że Klan Pioruna jest niezwyciężony. Rudy Ogon upiera się, że Klan nie może stracić więcej wojowników, a Błękitna Gwiazda, przywódczyni, nie będzie wymagać od nich niemożliwego, biorąc pod uwagę ich szanse. Następnie wskakuje na głaz i daje swoim wojownikom sygnał do odwrotu. Kiedy Klan Rzeki chełpi się zwycięstwem, wojownicy pokonanego Klanu Pioruna wycofują się w stronę drzew. Tygrysi Pazur waha się, spoglądając na pole bitwy z ponurą miną, zanim podąża resztą swojego klanu.

Podczas kolejnej walki nad Słonecznymi Skałami, Rudy Ogon umiera na oczach Tygrysiego Pazura, ambitnego wojownika, który pragnie zająć jego stanowisko zastępcy. Tygrysi Pazur kłamie o śmierci Rudego Ogona, mówiąc reszcie wojowników Klanu Pioruna, że zastępca Klanu Rzeki, Dębowe Serce, zabił Rudy Ogon, a on sam zabił Dębowe Serce, aby pomścić śmierć członka swego klanu. Jednak uczeń Tygrysiego Pazura, Krucza Łapa, był świadkiem tego, co właściwie się stało. Dębowe Serce został zabity przez spadający kamień, podczas gdy Tygrysi Pazur i Rudy Ogon walczyli ze sobą, a następnie pręgowany kocur skorzystał z okazji, aby zabić zastępcę Błękitnej Gwiazdy i obwinić o to Dębowe Serce.

Krucza Łapa opisuje Rudy Ogon jako bardzo odważnego, a Błękitna Gwiazda odnosi się do niego jako szlachetnego kota. Zakurzona Łapa jest zdruzgotany, gdy słyszy, że jego mentor umarł. Błękitna Gwiazda następnie staje przed wyborem nowego zastępcy. Wybiera Lwie Serce jako następcę Rudego Ogona, tym samym nie spełniając ambicji Tygrysiego Pazura.

Czarna Godzina Edytuj

Rudy Ogon pojawia się jako jeden z kotów, który daje Ognistej Gwieździe dziewięć żyć. Ze swojego życia przekazuje mu sprawiedliwość. Dziękuje mu również za ujawnienie tajemnicy swojej śmierci i udziału w niej Tygrysiej Gwiazdy.

Później, Rudy Ogon jest wspomniany, gdy Krucza Łapa wychodzi ze stodoły. Mówi się, że Krucza Łapa był jedynym kotem oprócz Tygrysiej Gwiazdy, który widział śmierć Rudego Ogona..

Podczas bitwy przeciwko Klanowi Krwi, Ognista Gwiazda widzi ciemne futro i krzaczasty rudy ogon Rudego Ogona wraz ze wszystkimi innymi kotami Klanu Gwiazd, które dały mu dziewięć żyć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki