FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Z tym życiem daję ci poczucie sprawiedliwości — miauknął. — Korzystaj z niego dobrze, osądzając czyny innych.

—Rudy Ogon dający jedno z żyć dla Ognistego Serca w Czarna Godzina

Rudy Ogon – były zastępca w Klanie Pioruna, zabity przez Tygrysią Gwiazdę.

Wygląd Edytuj

Rudy Ogon to mały kocur o ciemnej, nakrapianej, szylkretowej sierści oraz o charakterystycznym, rudym, puszystym ogonie jak u lisa. Posiada także pierzaste, postrzępione uszy i bursztynowe oczy.

Historia Edytuj

Super edycje Edytuj

Wizja Ćmiego Lotu Edytuj

Mimo, że nie został podany z imienia, Rudy Ogon jest widziany przez Ćmi Lot, kiedy daję Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy Edytuj

Rudzielec rodzi się razem ze swoim rodzeństwem Kropką i Wierzbą. Ich rodzicami są Żmijowy Kieł i Prędki Wiatr, a starszym rodzeństwem Łaciata Skóra i Lamparcia Stopa. Rudzielec jest widziany razem ze swoją matką i miotem tuż przed zebraniem klanu.
Później staję się uczniem, a jego mentorem jest Wróblowa Skóra lub Żmijowy Kieł. Kiedy Błękitne Futro zabiera swoje kocięta do Klanu Rzeki, Kamyczek chwali się, że Ruda Łapa już pokazał mu pozycję myśliwską.
Pod koniec książki , siedzi obok Błękitnej Gwiazdy. Otrzymał swoje imię wojownika – Rudy Ogon i jest teraz nowym zastępcą klanu. Obydwoje oglądają uczniów – Szarą Łapę, Zakurzoną Łapę, Kruczą Łapę i jego córkę – Piaskową Łapę.

Początek proroctwa Edytuj

Ucieczka w dzicz Edytuj

W prologu toczy się walka między Klanem Pioruna a Klanem Rzeki przy Słonecznych Skałach. Podczas walki, Rudy Ogon zdaje sobie sprawę, że Klan Rzeki ma miażdżącą przewagę liczebną. Krzyczy do Tygrysiego Pazura, że dalsza walka jest bezużyteczna, ponieważ siły nie są wyrównane, na co kocur odpowiada, że Klan Pioruna jest niezwyciężony. Rudy Ogon upiera się, że Klan nie może stracić więcej wojowników, a Błękitna Gwiazda, przywódczyni, nie będzie wymagać od nich niemożliwego, biorąc pod uwagę ich szanse. Następnie wskakuje na głaz i daje swoim wojownikom sygnał do odwrotu. Kiedy Klan Rzeki chełpi się zwycięstwem, wojownicy pokonanego Klanu Pioruna wycofują się w stronę drzew. Tygrysi Pazur waha się, spoglądając na pole bitwy z ponurą miną, zanim podąża resztą swojego klanu.
Podczas kolejnej walki nad Słonecznymi Skałami, Rudy Ogon umiera na oczach Tygrysiego Pazura, ambitnego wojownika, który pragnie zająć jego stanowisko zastępcy. Tygrysi Pazur kłamie o śmierci Rudego Ogona, mówiąc reszcie wojowników Klanu Pioruna, że zastępca Klanu Rzeki, Dębowe Serce, zabił Rudego Ogona, a on sam zabił Dębowe Serce, aby pomścić śmierć członka swego klanu. Jednak uczeń Tygrysiego Pazura, Krucza Łapa, był świadkiem tego, co właściwie się stało. Dębowe Serce został zabity przez spadający kamień, podczas gdy Tygrysi Pazur i Rudy Ogon walczyli ze sobą, a następnie pręgowany kocur skorzystał z okazji, aby zabić zastępcę Błękitnej Gwiazdy i obwinić o to Dębowe Serce.
Krucza Łapa opisuje Rudego Ogona jako bardzo odważnego, a Błękitna Gwiazda odnosi się do niego jako szlachetnego kota. Zakurzona Łapa jest zdruzgotany, gdy słyszy, że jego mentor umarł. Błękitna Gwiazda następnie staje przed wyborem nowego zastępcy. Wybiera Lwie Serce jako następcę Rudego Ogona, tym samym nie spełniając ambicji Tygrysiego Pazura.

Czarna Godzina Edytuj

Rudy Ogon pojawia się jako jeden z kotów, który daje Ognistej Gwieździe dziewięć żyć. Ze swojego życia przekazuje mu sprawiedliwość. Dziękuje mu również za ujawnienie tajemnicy swojej śmierci i udziału w niej Tygrysiej Gwiazdy.
Później, Rudy Ogon jest wspomniany, gdy Krucza Łapa wychodzi ze stodoły. Mówi się, że Krucza Łapa był jedynym kotem oprócz Tygrysiej Gwiazdy, który widział śmierć Rudego Ogona.
Podczas bitwy przeciwko Klanowi Krwi, Ognista Gwiazda widzi ciemne futro i krzaczasty rudy ogon Rudego Ogona wraz ze wszystkimi innymi kotami Klanu Gwiazd, które dały mu dziewięć żyć.

Siła Trójcy Edytuj

Wyrzutek Edytuj

Długi Ogon wspomina dla Liska i Lodzie, że Tygrysia Gwiazda zabił Rudego Ogona.

Omen Gwiazd Edytuj

Ostatnia Nadzieja Edytuj

Rudy Ogon pojawia się gdy Sójcze Pióro ogląda koty które dawały Ognistej Gwieździe swoje dziewięć żyć, krótko po śmierci przywódcy. Medyk zauważa, że szylkretowy kocur dał odwagę rudemu dawnemu przywódcy, chociaż Rudy Ogon istotnie dał mu sprawiedliwość.

Przewodnik po Terenie Edytuj

Kodeks Klanów Edytuj

Rudy Ogon krótko pojawia się w jednym z opowiadań i jest chory na zielony kaszel. Jest podsłuchany przez Długiego Ogona rozmawiającego z Błękitną Gwiazdę o patrolach myśliwskich. Powiedział Długiemu Ogonowi i Ciemnej Prędze pójść na polowanie, ponieważ nie byli chorzy.

Ciekawostki Edytuj

  • W książkach wydawnictwa Amber jego imię zostało przetłumaczone na Czerwony Ogon.
  • On jak i jego rodzeństwo, Nakrapiany Liść i Wierzbowa Skóra, mają krew Klanu Nieba, ponieważ są potomkami tego Klanu.
  • Najprawdopodobniej Tygrysia Gwiazda wyrwał mu kręgosłup, dlatego błyskawicznie umarł.