FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Nie masz pojęcia, gdzie jesteśmy, prawda?

—Pierzasty Ogon do Pięknisia w Północ str 327

Pierzasty Ogon (ang. Feathertail) – jedno z dwóch kociąt Szarej Pręgi i Srebrnego Strumienia. Siostra Burzowego Futra.

Wygląd

Pierzasty Ogon jest bardzo podobna do swojej matki – Srebrnego Strumienia. Ma srebrzystą sierść i jasno błękitne oczy.

Charakter

Jest bardzo miłą i odważną kotką. Silną i lojalną dla swojego Klanu.

Historia

Początek Proroctwa (The Prophercies Begin Arc)

Las Tajemnic

Piórko i jej brat Burza rodzą się na granicy Klanu Pioruna i Klanu Rzeki. Kilka minut po narodzeniu kociąt, ich matka, Srebrny Strumień, umiera. Kociaki zostają zabrane do obozu Klanu Pioruna, gdzie zajmuje się nimi Złoty Kwiat. Wkrótce, razem z ojcem, dołączają do Klanu Rzeki.

Cisza przed burzą

Piórko nadal żyje w w Klanie Rzeki z Burzą i Szarą Pręgą. Opiekuje się nią Omszona Skóra. Szara Pręga opowiada im o życiu w Klanie Pioruna i o jego przygodach z Ognistym Sercem. Gdy Klan Pioruna po pożarze ukrywa się w obozie Klanu Rzeki, Szara Pręga z dumą przedstawia ją i Burzę Ognistemu Sercu.

Niebezpieczna Ścieżka

Piórko i jej brat nadal żyją w Klanie Rzeki, nawet wtedy, gdy ich ojciec powraca do Klanu Pioruna. Rodzeństwo od początku zdawało sobie sprawę, że lojalność Szarej Pręgi jest po stronie jego dawnego klanu, dlatego nie żywili wobec niego urazy.
Zostają uczniami. Mentorką Pierzastej Łapy zostaje Mglista Stopa, zaś Burzową Łapę uczy Kamienne Futro.

Czarna Godzina

Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa stają się więźniami Klanu Tygrysa, razem z Kamiennym Futrem i Mglistą Stopą, za to, że są kotami półkrwi. Cztery koty trzymane są w starej lisiej norze, są zagłodzone i osłabione. Tygrysia Gwiazda każe udowodnić Kamiennemu Futru lojalność: musiał zabić Pierzastą Łapę i Burzową Łapę. Szary wojownik nie zrobił tego. Stanął w obronie kociąt. Wziął udział w nierównej walce. Pokonał Ciemną Pręgę, lecz został zabity przez Czarną Stopę, zaś rodzeństwo zostaje odprowadzone z powrotem do lisiej nory, gdzie przekazują tragiczne wieści Mglistej Stopie.
Wszystkie trzy koty zostają uratowane przez Kruczą Łapę, Szarą Pręgę oraz Ognistą Gwiazdę. Uciekają i ukrywają się w obozie Klanu Pioruna. Nowym mentorem Burzowej Łapy zostaje Szara Pręga. Gdy przychodzi czas na bitwę z Klanem Krwi, Pierzasta Łapa, jej brat i mentorka biorą w niej udział. Pierzasta Łapa, Burzowa Łapa razem z Jeżynową Łapą, Jesionową Łapą i Brunatną Łapą pomścili śmierć Białej Burzy. Uczniowie wspólnie zabijają Gnata.
Po walce z Klanem Krwi Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa postanawiają wrócić do Klanu Rzeki, przedtem jednak żegnają się z Szarą Pręgą, który zostaje nowym zastępcą przywódcy Klanu Pioruna. Oba koty są z tego bardzo dumne.

Nowa Przepowiednia

Północ

Pierzasty Ogon jest wybierana przez Dębowe Serce z Klanu Gwiazd, były zastępca , ma powiedzieć Pierzastemu Ogonowi aby wyruszyła w podróż, by porozmawiać z Północą. Dębowe Serce głupio pyta Błękitną Gwiazdę, czy Pierzasty Ogon nie była dobrze wyszkolona, ponieważ była uczniem przez ich kocię, Mglistą Stopę. Pierzasty Ogon jest wybierana razem z Jeżynowym Pazurem z Klanu Pioruna, Brunatną Skórą z Klanu Cienia i Wronią Łapą z Klanu Wiatru. Jej brat, Burzliwe Futro, towarzyszy jej w podróży, aby ją chronić, ponieważ obawia się o jej bezpieczeństwo.

Kiedy Liściasta Łapa spotyka Pierzasty Ogon i Burzliwe Futro wraz z zastępczynią Klanu Rzeki, Mglistą Stopą, Szara Pręga z dumą mówi, że to jego kocięta, mimo że minęło dużo czasu, odkąd opuścili żłobek.

Później, w podróży, gdy Wiewiórcza Łapa utknęła w płocie, Pierzasty Ogon i Brunatna Skóra spokojnie wyciągają ją, podczas gdy inni kłócą się, pocierają przeżute liście szczawiu na skórze młodszego kota, sprawiając, że futro Wiewiórczej Łapy jest śliskie, aby mogła wyjść.
Kilka dni po ich spotkaniu z dwoma ogromnymi kotami domowymi, Pierzasty Ogon dostaje znak od Klanu Gwiazd o słonej wodzie. Mówi to Jeżynowemu Pazurowi, który jako pierwszy dostał znak. Kocur mówi, że Wronia Łapa jest jedynym kotem, który nie dostał jeszcze znaku, i mówi kotce, by nie mówiła mu o swoim słonowodnym znaku. :Pierzasty Ogon nie zgadza się z Jeżynowym Pazurem i mówi, że Wronia Łapa nie jest taki zły, i wyjaśnia że jest całkiem sam gdy ona ma Burzliwe Futro jej brata, i Jeżynowy Pazur ma Brunatną Skórę i Wiewiórczą Łapę.
W czasie podróży podróżujące koty napotykają psa podczas przekraczania otwartego pola. Jeżynowy Pazur kieruje się na drzewo z winoroślami po usłyszeniu głosu mówiącego, aby wszedł na drzewo. Pozostali idą zanim, oprócz Pierzastego Ogona ponieważ pies blokował jej drogę. Wronia Łapa nagle zeskakuje z drzewa na psa, ale znika. Następnie biegnie, zwabiając psa a Pierzasty Ogon szybko wspina się na drzewo. Uczeń Klanu Wiatru wkrótce wraca i wskakuje z powrotem na drzewo. Następnie wszystkie koty spotykają Pięknisia
Podczas podróży Pierzasty Ogon rozwija swoje zadurzenie w Wroniej Łapie. Jest jedyną kotką, która rozumie ucznia i widzi jego szorstkość i krótkotrwały temperament, i odkrywa, kim naprawdę jest. Wie, że ma on łagodną stronę, i chce udowodnić innym kotom, że jest tak odważny i silny jak każdy wojownik. Jeżynowy Pazur wspomina, że Pierzasty Ogon była prawdopodobnie jedynym kotem, który mógł nazwać Wronią Łapą głupim futrzakiem i ujść z tym na sucho.

Ciekawostki

  • Ona i jej brat mają w sobie krew 4 klanów: Klanu Pioruna, Klanu Rzeki, Klanu Wiatru oraz Klanu Nieba.
  • Kiedy Wronia Łapa został wojownikiem, poprosił by nazwać go Wronie Pióro na cześć Pierzastego Ogona.
  • Kate Cary potwierdziła, że w Klanie Gwiazd Wronie Pióro najprawdopodobniej wybiera Pierzasty Ogon, a nie Liściastą Sadzawkę, gdyż mówi: „pierwsza miłość zawsze zwycięża”.
  • Tuż po porodzie wylizywał ją Tygrysia Gwiazda.