FANDOM

Disambig Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia słowa – Północ

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Północ – pierwszy tom serii Nowa Przepowiednia. Okładka jest z najnowszej wersji Polski i na niej jest Jeżynowy Pazur.

Fabuła

Mrok, Powietrze, Woda i Niebo staną się jednością... by odmienić las na zawsze.

Klany dzikich kotów od wielu księżyców żyły w pokoju – jednak przodkowie mają dla nich przerażające wieści. Nadchodzi nowa przepowiednia i nieznane wcześniej zagrożenie. Młody wojownik, Jeżynowy Pazur, nieoczekiwanie dla siebie, zostaje wskazany jako ten, od którego zależy los wszystkich klanów.

—Pojawiła się nowa przepowiednia! Los zmieni wszystko, co zapowiadały gwiazdy., Klany dzikich kotów od wielu księżyców żyły w pokoju - jednak przodkowie mają dla nich przerażające wieści. Nadchodzi nowa przepowiednia i nieznane wcześniej zagrożenie. Młody wojownik, Jeżynowy Pazur, nieoczekiwanie dla siebie zostaje wskazany jako ten, od którego zależy przyszłość lasu. Zbiera drużynę i wyrusza w podróż, która zmieni losy wszystkich klanów. ,,Wielki powrót <<Wojowników>>! Po raz kolejny nad lasem zbierają się mroczne chmury, pojawia się nowa przepowiednia, która zapowiada kolejne kłopoty. Czy waleczne klany będą w stanie połączyć siły, by uratować siebie i las? Wszystko się może wyjaśnić jedynie, jeśli północ przemówi. Nie czekaj więc - dowiedz się, co ma do powiedzenia!.

Streszczenie

Książka zaczyna się od tego, że Klan Gwiazdy wysyła przepowiednię ujawniającą, że las jest w niebezpieczeństwie. Cztery koty, z czterech różnych klanów zostają wybrani do reprezentowania swoich klanów. Jeżynowy Pazur ma reprezentować Klan Pioruna, Pierzasty Ogon Klan Rzeki, Wronia Łapa Klan Wiatru, a Brunatna Skóra Klan Cienia. Każdego kota odwiedza jego przodek z Klanu Gwiazdy. Nie rozumieją swoich wizji. Gromadzą się więc i opowiadają o nich. Po wypowiedzi Jeżynowego Pazura, Krucza Łapa mówi im o Miejscu utopionym w słońcu. Koty postanawiają wyruszyć w te miejsce.
Podczas, gdy Liściasta Łapa i jej mentor Rozżarzona Skóra zbierają zioła, Rozżarzona Skóra ma wizję skaczącego z ognia tygrysa. Dochodzi do wniosku, że Wiewiórcza Łapa oraz Jeżynowy Pazur, syn Tygrysiej Gwiazdy będą stanowić zagrożenie dla lasu lub dla siebie samych. Podziela swoje obawy z Ognistą Gwiazdą, który decyduje zatrzymać przy sobie Jeżynowego Pazura oraz Wiewiórczą Łapę. Jego plany nie dochodzą do skutku, gdyż oba koty spotykają się z innymi i razem zaczynają podróżować do Miejsca, utopionego w słońcu. Kiedy Piaskowa Burza mówi Ognistej Gwieździe, że Jeżynowy Pazur i Wiewiórcza Łapa mogą ich uratować, Ognista Gwiazda ma wyrzuty sumienia.
Wkrótce potem, wszyscy przywódcy dowiadują się, że inne Klany też straciły koty i rozmawiają to podczas zebrania. Są zaniepokojeni i zastanawiają się, dlaczego Klan Gwiazdy nie wysłał im żadnej wiadomości i zapytali, czy w lesie poluje ich nowy wróg. Tylko Liściasta Łapa wiedziała o misji siostry jaką Klan Gwiazdy dał wybranym, ale nie wyjawiła tego nikomu.
W międzyczasie, szósta kotów kontynuuje swoją podróż przechodząc przez Wysoką Skałę, następnie przechodząc przez pola uprawne. Rozdzielają się po przejściu Droga Grzmotu, kończąc na ogrodach, prze różnych gniazd Dwunożnych. Jeżynowy Pazur jest ścigany przez bardzo młodego kociaka Dwunożnych. Ostatecznie znaleźli się nawzajem i uciekają od nie których kotów domowych, które atakują ich. W następnych dnia podróżują dalej po pola uprawnych, unikając domostw Dwunożnych. Podczas podróży, każdy z nich ma złudzenie smakującej słonej wody, przekonując ich, że są na dobrej drodze.
Kiedy są ścigani przez psa, zostają uratowani przez starszego samotnika, których przestawia się jako Piękniś i później prowadzi ich do dużego domu Dwunożnych.
Piękniś zabiera koty do opuszczonych Gniazd Dwunożnych, aby coś zjedli. Podąża za nimi młody kociak Dwunożnych, który wcześniej ścigał Jeżynowego Pazura. Młodego kociaka łapie Pierzasty Ogon, jednak Wronia Łapa namawia go, aby wypościć młodzika. Następnie nadal podróżują przez siedzibę Dwunożnych. Młody kociak nadal ich śledzi. W pewnym momencie zostają zaatakowani przez szczury. Koty dają radę je pokonać, ale Brunatna Skóra zostaje ugryziona w ramię, przez co wdaje się w nie infekcja. Po trzech dniach opuszczają dom Dwunożnych i wchodzą do lasu, gdzie znajdują schronienie oraz zdobycz.
W końcu dotarli do Miejsca, zatopionego w słońcu i weszli do groty zamieszkanej przez wysoce inteligentnego borsuka, o imieniu Północ. Okazuje się, że wszystkie klany są w niebezpieczeństwie, ponieważ las zostanie całkowicie zniszczony przez Dwunożnych w celu stworzenia nowej Drogi Grzmotu. Sześć kotów musi prowadzić klany do znalezienia nowego domu.
Książka zawiera epilog, który jest powrotem w lesie, gdzie Dwunożnych i ich niszczące potwory, którzy rozpoczynają niszczenie lasu. Szara Pręga spacerujący z Ognistą Gwiazdą, krzyczy, że Droga Grzmotu śmierdzi. Piaskowa Burza i Obłoczny Ogon przyłączyli się do dwóch innych kotów, podobnie jak Liściasta Łapa, ostatni członek patrolu, która rozpatrywała kępkę nogietka. Obłoczny Ogon prychnął z niesmakiem, że za każdym razem, gdy tam przechodzą, potem trwa cały dzień, gdy czuć ten zapach z ich skóry. Ognista Gwiazda mówi, że dzisiejszy dzień jest wyjątkowy i nietypowy, ponieważ smród potworów jest gorszy niż kiedykolwiek, ale nie ma żadnego. Liściasta Łapa ściska uszy, mówiąc, że słyszy coś, jak wiatr niesie głęboki ton ryk, których niesie grzmot, zbliżający się w kierunku patrolu, słaby, ale coraz głośniejszy.
Obłoczny Ogon zwraca się do Ognistej Gwiazdy z zaintrygowaniem w jego oczach, pytając, co to jest za dźwięk, bo jak dotąd, nigdy czegoś takiego nie słyszał. Od początku i wzrostu Drogi Grzmotu pojawia się największy potwór, jaki kot kiedykolwiek widział. Ryk rośnie niezwykle głośno. Porusza się powoli, ale za nim kolejne potwory i koty, uświadamiają sobie, że zaczęło niszczenie lasu.

Dedykacja

Dla Chrisa, Janet i Louisa Haslum.
Specjalnie podziękowania dla Cherith Baldry.

Wydania

  • Midnight (EN), HarperCollins (Twarda Okładka) 10 Maja 2005.
  • Północ (PL) Wydawnictwo-Nowa Baśń (Miękka okładka) Data wydania: 1 grudnia 2017 roku.

Galeria

Zobacz także

Książki
Początek Proroctwa Ucieczka w DziczOgień i LódLas TajemnicCisza przed BurząNiebezpieczna ŚcieżkaCzarna Godzina
Nowa Przepowiednia PółnocWschód KsiężycaŚwitŚwiatło GwiazdZmierzchZachód Słońca
Siła Trójcy WidokCiemna RzekaWyrzutekZaćmienieDługie CienieWschód Słońca
Omen Gwiazd Czwarty UczeńZanikające EchaNocne SzeptyZnak KsiężycaZapomniany WojownikOstatnia Nadzieja
Świt Klanów Szlak SłonecznyWzrastający GrzmotPierwsza BitwaPłonąca GwiazdaPodział LasuŚcieżka Gwiazd
Wizja Cieni Misja UczniaPiorun i CieńRozbite NieboNajciemniejsza NocRzeka OgniaWściekła Burza
Super Edycja Misja Ognistej GwiazdyPrzepowiednia Błękitnej GwiazdyPrzeznaczenie Klanu NiebaObietnica Krzywej GwiazdySekret Żółtego KłaZemsta Wysokiej GwiazdyBurza Jeżynowej GwiazdyWizja Ćmiego LotuPodróż Jastrzębiego SkrzydłaCień Tygrysiego Serca Próba Wroniego Pióra
Przewodnik po Terenie Sekrety KlanówKoty KlanówKodeks KlanówBitwy KlanówW KlaniePrzewodnik WojownikówOstateczny Przewodnik
Przygoda Szarej Pręgi Stracony WojownikSchronienie WojownikaPowrót Wojownika
Oddzielna Manga Bicz: Początek Legendy
Tygrysia Gwiazda i Sasha Ucieczka w LasUcieczka z LasuPowrót do Klanów
Ścieżka Kruczej Łapy Złamany PokójKlan w PotrzebieSerce Wojownika
Klan Nieba i Nieznajomy RatunekPoza KodeksemPo Powodzi
Krótkie Historie i Sztuki Po Zachodzie Słońca: Musimy PorozmawiaćPo Zachodzie Słońca: Dobra Decyzja?Poza Kodem: Łaska Jasnej DuszyTroska StarszyznySzczera Odpowiedź Nakrapianego LiściaDecyzja Klanów
Nowele Opowieść Ostrokrzewiowego LiściaOmen Mglistej GwiazdyPodróż Obłocznej GwiazdyNieopowiedziane HistorieFuria Tygrysiego PazuraŻyczenie Liściastej SadzawkiCisza Gołębiego SkrzydłaOpowiadania KlanówZemsta Klonowego CieniaKlątwa Gęsiego PióraPożegnanie Kruczej ŁapyCienie KlanówSerce Nakrapianego LiściaWybór Sosnowej GwiazdyEcho Piorunowej GwiazdyLegendy Klanów