FANDOM

Uwaga!

Oszronione Futro (ang. Frostfur) – siostra Brązowego Pyska, matka Rozżarzonej Skóry, Jasnego Serca, Ciernistego Pazura i Paprociowego Futra. Była wojowniczka i karmicielka Klanu Pioruna, obecnie w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Oszronione Futro to kotka o lśniącej, miękkiej, czystej, śnieżnobiałej sierści oraz przejrzystych, błękitnych oczach.

Historia

Wkrótce.

Fabuła

Super Edycja (Super Edition Arc)

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Szronik jest jedną z córek Rudzikowego Skrzydła i Puszystej Skóry, ma siostrę Brązkę.

Lamparcia Stopa sugeruje Tygryskowi i Białaskowi żeby oprowadzili Szronika i Brązkę po obozie. Błękitne Futro woła za nimi by trochę zwolnili, bo to pierwszy raz gdy obie koteczki wychodzą ze żłobka. Chwilę potem Błękitne Futro słyszy jak Gęsie Pióro krzyczy na kociaki, które płaszczą się na ziemi ze strachu. Gdy wojowniczka mówi im, żeby poszli bawić się gdzieś indziej, roztrzęsiona Szronik pyta ją, co zrobiła źle. Błękitne Futro zapewnia kociaka, że to nie jego wina, i oznajmia, że stary medyk czasem po prostu się tak zachowuje.

Białasek znajduje piłkę z mchu i posyła ją w stronę Szronika, która próbuje ją złapać, ale jej siostra odpycha ją i sama odbija zabawkę w stronę kocurka. Gdy Błękitne Futro unosi ją poza zasięg kociaków i ją podrzuca, Szronik łapie ją po czym robiąc sarnie oczy prosi kotkę, by zrobiła to ponownie. Potem rzuca się na piłkę wraz z resztą swoich rówieśników.

Parę księżyców po mianowaniu Białaska na ucznia Mrozik zostaje terminatorką, jej mentorką jest Błękitne Futro.

Uczennica podbiega do Błękitnego Futra pytając, co będą dzisiaj robić, a gdy mentorka zarządza polowanie jest ona usatysfakcjonowana, jednak z powodu ciernia, który utknął w łapie wojowniczki poprzedniego dnia zajmuje się nią Burzowy Ogon - zabiera Oszronioną Łapę i jej siostrę do Piaszczystej Rozpadliny by poćwiczyć ruchy bitewne.

Wkrótce potem Oszroniona Łapa staje się wojowniczką o dumnym imieniu Oszronionego Futra.

Pod koniec książki dowiadujemy się, że została ona królową i jest w ciąży.

Misja Ognistej Gwiazdy

Jest już w legowisku starszyzny, co oznacza, że odeszła do starszych pomiędzy Czarną Godziną a Misją Ognistej Gwiazdy.

Początek Proroctwa (The Prophecies Begin Arc)

Ucieczka w Dzicz

Oszronione Futro jest jedną z Karmicielek w Klanie Pioruna. Błękitna Gwiazda ostrzega ją, że w lesie grasuje lis, więc kocica winna mieć swoje kocięta na oku. Śnieżnobiała kotka pomaga umocnić ściany żłobka. Broni i walczy dla klanu, gdy Klan Cienia przypuszcza atak.
Jej kocięta zostają porwane przez Klan Cienia. Oszronione Futro wierzy, że mogła za tym stać Żółty Kieł. Wierzy też, że Krucza Łapa mógł dopuścić się zdrady, jak twierdził Tygrysi Pazur, dlatego obwinia go o porwanie kociąt. Syczała, a nawet lekko ugryzła ucznia, gdy ten przechodził obok niej.
Gdy kocięta zostają uratowane i wracają do matki, Oszronione Futro kiwa głową z aprobatą, gdy Żółty Kieł zostaje wybrana nowym medykiem Klanu Pioruna.

Ogień i Lód

Jej dwa najstarsze kocięta zostają uczniami: Paprociowa Łapa oraz Rozżarzona Łapa. Opiekuje się Błękitną Gwiazdą, gdy ta choruje na zielony kaszel. Praktycznie nie opuszcza przywódczyni ani na moment.
Jest załamana, gdy Rozżarzona Łapa zostaje potrącona przez potwora, przez co nigdy nie zostanie wojowniczką. Nie żywi wobec Ognistego Serca urazy.
Jako jedyna, oprócz Szarej Pręgi, zgadza się w kwestii Chmurki. Uważa, że kociak poradzi sobie w Klanie Pioruna i wyrośnie na zdolnego wojownika. Pomaga Ognistemu Sercu znaleźć mu opiekunkę, którą zostaje Brązowy Pysk. Mówi wtedy, że nigdy nie zapomniała, iż to Ogniste Serce odnalazł porwane kocięta i sprowadził je do domu.

Las Tajemnic

Jej kocięta zostają uczniami i przyjmują nowe imiona: Ciernista Łapa oraz Jasna Łapa. Wkrótce jej starszy syn, Paprociowa Łapa, zostaje wojownikiem. Oszronione Futro wyraźnie patrzy na niego z dumą.

Cisza przed burzą

Powraca do roli wojowniczki, gdy wszystkie jej kocięta zostają uczniami. Gdy wybucha pożar pomaga Błękitnej Gwieździe opuścić obóz. Ucieka wraz z resztą klanu na Słoneczne Skały, a później do obozu Klanu Rzeki.

Niebezpieczna Ścieżka

Bierze udział w licznych patrolach, polowaniach. Jest jednym z niewielu kotów, które wierzą i wspierają decyzje Ognistego Serca w sprawie zaniechania ataku na Klan Wiatru, gdyż mówi, iż nie po to urodziła i wychowywała kocięta by zostały zabite w niesprawiedliwej walce.

Czarna Godzina

Wraz z Nakrapianym Ogonem poszła do jaskini Błękitnej Gwiazdy, by się z nią pożegnać, gdzie znajdują Mglistą Stopę oraz Kamienne Futro. Reaguje niezadowoleniem oraz agresją.
Podczas walka z Klanem Krwi, zostaje poważnie ranna i opuszcza pole bitwy.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Choć się formalnie nie pojawia, Oszronione Futro jest wymieniona jako jedna z uczniów Błękitnej Gwiazdy w najważniejszych sekcjach przywódcy Klanu Pioruna.

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywała się Mroźne Futerko.
  • Oszronione Futro miała dwie córki (Jasne Serce i Rozżarzoną Skórę), które obie są niepełnosprawne.

Błędy

  • Została błędnie nazwana kocurem.

Galeria