FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

W porządku, Liściasta Sadzawko. Nie przeszkadza mi to. Cieszę się, że wróciłam do Klanu Pioruna. Nie mogłabym odejść... nie znając własnej matki.

—Ostrokrzewowy Liść do Liściastej Sadzawki, kiedy umiera w Ostatniej Nadziei, strona 295

Ostrokrzewowy Liść (ang. Hollyleaf) wojowniczka Klanu Pioruna. Jej prawdziwymi rodzicami są Liściasta Sadzawka oraz Wronie Pióro, jednak Wiewiórczy Lot oraz Jeżynowy Pazur przygarnęli ją oraz jej rodzeństwo. Siostra Sójczego Pióra i Lwiego Płomienia.

Wygląd

Ostrokrzewowy Liść to smukła kotka o długich kończynach oraz czarnej, miękkiej, długiej sierści. Posiada zielone oczy oraz puszysty ogon.

Charakter

Wkrótce...

Ceremonie

Ognista Gwiazda: Ostrokrzewiku, od teraz będziesz znana jako Ostrokrzewowa Łapa.

Ognista Gwiazda: Liściasta Sadzawko, wiem, że oddaje Ostrokrzewową Łapę w bezpieczne łapy. Pragnę, aby Klan Gwiazdy podarował twojej uczennicy całą swą siłę i mądrość, jakie będą jej potrzebne.

Liściasta Sadzawka: Nauczę ją wszystkiego, co sama potrafię.

Koty: Ostrokrzewowa Łapa! Ostrokrzewowa Łapa!

Widzenie, nieoficjalne tłumaczenie

Historia

Super Edycja

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Ostrokrzewowy Liść jest jednym z nieżyjących kotów na Patyku Poległych.

Jest wspominana kilka razy przez Jeżynową Gwiazdę, gdy mówi Wiewiórczemu Lotowi, Lwiemu Płomieniowi i Sójczemu Pióru, jak bardzo za nią tęskni.

Na końcu książki w mandze jest wspomniane, że Ostrokrzewowa Kita wygląda jak jej ciotka, Ostrokrzewowy Liść.

Więcej wkrótce...

Moc Trójki

Widok

Ostrokrzewik to młody kociak Klanu Pioruna. Zostaje przedstawiona jako córka Wiewiórczego Lotu i Jeżynowego Pazura, zastępcy Klanu. Ma dwóch braci - Lewka i Sójkę. Razem ze swoimi braćmi zostają po raz pierwszy opisani, kiedy bawią się martwą myszą na zewnątrz żłobka. Po zakończeniu zabawy z myszą, okazuje się, że jej brat odkrył zgniłą ofiarę - strzyżyka. Kotka piszczy z niesmakiem i szokuje ją ilość robaków w zdobyczy.

Gdy Jeżynowy Pazur wysyła patrole, by szukać lisa, Ostrokrzew, Sójka i Lew pytają go, czy mogą jakoś pomóc. Kocur mówi im, że chce, aby pilnowali obozu. Czarna i jej brat, Lew, są podekscytowani, ale Sójka uświadamia im, że Jeżynowy Pazur tylko próbował ich zająć, a ich podniecenie szybko zanika. Trzy kociaki decydują o znalezieniu legowiska rodziny lisów, aby udowodnić, że mogą być pomocne. Wymykają się przez wychodek i kierują się w stronę jeziora. Są prawie zauważone przez Potok i Burzowe Futro, ale w ostatniej chwili kryją się w krzakach, aby ich nie dostrzegli. Kociaki docierają do Niebiańskiego Dębu i znajdują legowisko lisów, a Lew decyduje, że powinni wejść do tunelu. Młode zwierzęta okazały się znacznie większe niż oczekiwano i prawie zabiły kociaki. Lew i Ostrokrzewik uciekają, ale Sójka przypadkowo wpada do zagłębienia. Ostrokrzew odczuwa ulgę, gdy widzi, że z jej bratem wszystko w porządku. Medyczka, Liściasta Sadzawka, próbuje zachęcić Ostrokrzew do zostania jej uczennicą, gdy ta okazuje troskę bratu, gdy jest pod jej opieką.

Kiedy Lew zostaje podrapany przez ciernie, Ostrokrzew idzie do legowiska medyka, aby znaleźć jakieś zioła. Liściasta Sadzawka zniknęła, ale Sójka pokazuje jej, które zioła ma użyć. Nagle wchodzi medyczka, a Sójka kłamie, że jego siostra pamiętała zapach z czasu, kiedy był leczony. Medyczka jest pod wrażeniem, a Ostrokrzew wkrótce postanawia zostać uczennicą medyka, czując, że zawdzięcza Klanowi życie, ponieważ ocalił ją przed lisem.

Wierzbowa Łapa i Ćmie Skrzydło odwiedzają obóz, a kiedy przygotowują się do wyjścia, Ostrokrzew pyta Wierzbową Łapę, jak to jest być uczniem medyka. Kiedy kotka wychodzi, Ostrokrzew mówi Liściastej Sadzawce, że chce zostać jej uczennicą, a medyczka odpowiada, że poprosi Ognistą Gwiazdę o zgodę. Lew i Sójka nie rozumieją, dlaczego ich siostra chce zostać medyczką, skoro może być wojowniczką. Ta jednak trzyma się swojej decyzji.

Ostrokrzew przybiera imię Ostrokrzewowa Łapa po tym, jak Liściasta Sadzawka zgadza się być jej mentorką. Czarna kotka nie radzi sobie jednak jako uczeń medyka. Gdy dostała polecenie przynieść zioła, przyniosła niewłaściwe. Leczenie urazów często sprawia, że czuje się poddenerwowana i zaczyna wątpić w swoje medyczne umiejętności.

Później Liściasta Sadzawka zabiera ją na ćwiczenie ruchów bojowych, w których uczennica się wyróżnia. Jest oddana Kodeksowi Wojownika i uważa, że Ognista Gwiazda powinien zachować Szarą Pręgę, zamiast Jeżynowego Pazura jako swojego zastępcę.

Kiedy Ostrokrzewowa Łapa zbiera zioła, wybucha bitwa. Opisana jest walka Dymnej Stopy z Szarą Pręgą, a podekscytowana Ostrokrzewowa Łapa zapomina sprawdzić koty pod kątem obrażeń, kiedy atak się kończy, choć Brzozowy Upadek zauważa, że kotka walczyła jak wojownik.

Po walce kotka postanawia zostać uczniem wojownika, a Paprociowe Futro zostaje jej nowym mentorem. Lwia Łapa komentuje sposób, w jaki jej oczy lśnią, gdy idzie do bitwy, choć traci odwagę, kiedy widzi, jak czarna traktuje swoich Klanowiczy i twierdzi, że powinna być wojownikiem od samego początku. Koty klanowe uważają, że nastąpiła zamiana między Ostrokrzewową Łapą i Sójczą Łapą. Później idzie na Zgromadzenie i jest podekscytowana myślą, że wszyscy dowiedzą się o jej nowym kierunku szkolenia.

Podczas Dziennego Zgromadzenia, które zostało zasugerowane przez Wiewiórczy Lot podczas poprzedniego Zgromadzenia, pokonuje Wrzosową Łapę, uczennicę Klanu Wiatru, w walce, mimo że kotka jest dużo bardziej doświadczona niż ona. Wrzosowa Łapa komplementuje jej umiejętności walki. Ognista Gwiazda nagradza ją, pozwalając jej zdobyć pierwszą zdobycz ze stosu świeżo zabitych, by wygrać walkę.

Razem z Wiewiórczym Lotem gratulują Sójczej Łapie, kiedy przywódcy klanów ogłaszają, że uratował Bryzową Łapę i Lwią Łapę, gdy stary borsuk napadł dwójkę uczniów.

Ciemna Rzeka

Ostrokrzewowa Łapa martwi się o swoją przyjaciółkę w Klanie Rzeki, Wierzbową Łapę. Wie, iż Klan Rzeki przeniósł swój obóz na Wyspę, gdzie zawsze odbywają się Zgromadzenia, oraz, że Klan Rzeki ma kilka problemów. Prosi Sójczą Łapę, żeby zapytał Wierzbową Łapę, co się dzieje w Klanie Rzeki.

Więcej wkrótce

Ciekawostki

Galeria