FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Musimy pozwolić, żeby kodeks wojownika rządził naszymi sercami. Śmierć wojownika nie oznacza zwycięstwa.

—Ostrokrzewiowy Liść wyjaśnia Gołębiemu Skrzydłu czemu wypuściła Sola w Zapomniany Wojownik, strona 314-15

Ostrokrzewiowy Liść (ang. Hollyleaf) wojowniczka Klanu Pioruna. Jej prawdziwymi rodzicami są Liściasta Sadzawka oraz Wronie Pióro, jednak Wiewiórczy Lot oraz Jeżynowy Pazur przygarnęli ją oraz jej rodzeństwo . Siostra Sójczego Pióra i Lwiego Płomienia.

Wygląd

Ostrokrzewiowy Liść to smukła kotka o długich kończynach oraz czarnej, miękkiej, długiej sierści. Posiada zielone oczy oraz puszysty ogon.

Historia

Super Edycja

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Ostrokrzewiowy Liść jest jednym z nieżyjących kotów na Patyku Poległych.

Jest wspominana kilka razy przez Jeżynową Gwiazdę, gdy mówi Wiewiórczemu Lotowi, Lwiemu Płomieniowi i Sójczemu Pióru, jak bardzo za nią tęskni.

Na końcu książki w mandze jest wspomniane, że Ostrokrzewiowa Kiść wygląda jak jej ciotka, Ostrokrzewiowy Liść.

Więcej wkrótce...

Moc Trójki

Widok

Ostrokrzewik to młody kociak Klanu Piorunu. Zostaje przedstawiona jako córka Wiewiórczego Lotu i Jeżynowego Pazura, zastępcy Klanu. Ma dwóch braci - Lewka i Sójkę. Razem ze swoimi braćmi zostają po raz pierwszy opisani, kiedy bawią się martwą myszą na zewnątrz żłobka. Po zakończeniu zabawy z myszą, okazuje się, że jej brat odkrył zgniłą ofiarę - strzyżyka. Kotka piszczy z niesmakiem i szokuje ją ilość robaków w zdobyczy.

Gdy Jeżynowy Pazur wysyła patrole, by szukać lisa, Ostrokrzew, Sójka i Lew pytają go, czy mogą jakoś pomóc. Kocur mówi im, że chce, aby pilnowali obozu. Czarna i jej brat, Lew, są podekscytowani, ale Sójka uświadamia im, że Jeżynowy Pazur tylko próbował ich zająć, a ich podniecenie szybko zanika. Trzy kociaki decydują o znalezieniu legowiska rodziny lisów, aby udowodnić, że mogą być pomocne. Wymykają się przez wychodek i kierują się w stronę jeziora. Są prawie zauważone przez Potok i Burzowe Futro, ale w ostatniej chwili kryją się w krzakach, aby ich nie dostrzegli. Kociaki docierają do Niebiańskiego Dębu i znajdują legowisko lisów, a Lew decyduje, że powinni wejść do tunelu. Młode zwierzęta okazały się znacznie większe niż oczekiwano i prawie zabiły kociaki. Lew i Ostrokrzew uciekają, ale Sójka przypadkowo wpada do zagłębienia. Ostrokrzew odczuwa ulgę, gdy widzi, że z jej bratem wszystko w porządku. Medyczka, Liściasta Sadzawka, próbuje zachęcić Ostrokrzew do zostania jej uczennicą, gdy ta okazuje troskę bratu, gdy jest pod jej opieką.

Kiedy Lew zostaje podrapany przez ciernie, Ostrokrzew idzie do legowiska medyka, aby znaleźć jakieś zioła. Liściasta Sadzawka zniknęła, ale Sójka pokazuje jej, które zioła ma użyć. Nagle wchodzi medyczka, a Sójka kłamie, że jego siostra pamiętał zapach z czasu, kiedy był leczony. Medyczka jest pod wrażeniem, a Ostrokrzew wkrótce postanawia zostać uczennicą medyka, czując, że zawdzięcza Klanowi życie, ponieważ ocalił ją przed lisem.

Wierzbowa Łapa i Ćmie Skrzydło odwiedzają obóz, a kiedy przygotowują się do wyjścia, Ostrokrzew pyta Wierzbową Łapę, jak to jest być uczniem medyka. Kiedy kotka wychodzi, Ostrokrzew mówi Liściastej Sadzawce, że chce zostać jej uczennicą, a medyczka odpowiada, że poprosi Ognistą Gwiazdę o zgodę. Lew i Sójka nie rozumieją, dlaczego ich siostra chciałby zostać medykiem, kiedy mogłaby być wojownikiem, ale ona trzyma się swojej decyzji.

Ostrokrzew przybiera imię Ostrokrzewiowa Łapa po tym, jak Liściasta Sadzawka zgadza się być jej mentorką. Czarna kotka nie radzi sobie jednak jako uzdrowicielka. Gdy dostała polecenie przynieść zioła, przyniosła niewłaściwe. Leczenie urazów często sprawia, że czuje się poddenerwowana i zaczyna wątpić w swoje medyczne umiejętności.

Wkrótce Liściasta Sadzawka zabiera ją na ćwiczenie ruchów bojowych, w których uczennica się wyróżnia. Jest oddana Kodeksowi Wojownika i uważa, że Ognista Gwiazda powinien zachować Szarą Pręgę, zamiast Jeżynowego Pazura jako swojego zastępcę.

Kiedy Ostrokrzewiowa Łapa zbiera zioła, wybucha bitwa. Opisana jest walka Dymnej Stopy z Szarą Pręgą, a podekscytowana Ostrokrzewiowa Łapa zapomina sprawdzić koty pod kątem obrażeń, kiedy atak się kończy, choć Brzozowy Upadek zauważa, że kotka walczyła jak wojownik.

Po walce kotka postanawia zostać uczniem wojownika, a Paprociowe Futro zostaje jej nowym mentorem. Lwia Łapa komentuje sposób, w jaki jej oczy lśnią, gdy idzie do bitwy, choć traci odwagę, kiedy widzi, jak czarna traktuje swoich Klanowiczy i twierdzi, że powinna być wojownikiem od samego początku. Koty klanowe uważają, że nastąpiła zamiana między Ostrokrzewiową Łapą i Sójczą Łapą. Później idzie na Zgromadzenie i jest podekscytowana myślą, że wszyscy dowiedzą się o jej nowym kierunku szkolenia.

Podczas Dziennego Zgromadzenia, które zostało zasugerowane przez Wiewiórczy Lot podczas poprzedniego Zgromadzenia, pokonuje Wrzosową Łapę, uczennicę Klanu Wiatru, w walce, mimo że kotka jest dużo bardziej doświadczona niż ona. Wrzosowa Łapa komplementuje jej umiejętności walki. Ognista Gwiazda nagradza ją, pozwalając jej zdobyć pierwszą zdobycz ze stosu świeżo zabitych, by wygrać walkę.

Ona i Wiewiórczy Lot gratulują Sójczej Łapie, kiedy liderzy klanów ogłaszają, że uratował Bryzową Łapę i Lwią Łapę, gdy stary borsuk napadł dwójkę uczniów.

Ciekawostki

Galeria