FANDOM

-Przepraszam - wymruczał. - Nie chciałem cię urazić. - I zniżając głos niemal do szeptu dodał: - Kocham cię. - Oczy Piaskowej Burzy rozjarzyły się. - Ja też cię kocham, Ogniste Serce.

Ognista Gwiazda – przywódca Klanu Pioruna, niegdyś kot domowy. Jest głównym bohaterem pierwszej serii o Wojownikach.

Uwaga spoiler! Treść poniżej zawiera szczegóły treści i/lub zakończeń zawartych w książkach.

Historia Edytuj

Super Edycje (The Super Edition Arc) Edytuj

Wizje Ćmiego Lotu Edytuj

Ćmi Lot widzi ceremonię nadania dziewięciu żyć Ognistej Gwieździe i zauważa pomarańczowego kota. Widzi jak tego kota dotyka głowę kilka pysków, pomiędzy nimi jest złoty kocur i niebieskoszara kotka. Nieświadoma Ćmi Lot ujrzała właśnie proces, kiedy nowy przywódca otrzymuje swoje dziewięć żywotów. Dla Ćmiego Lotu wyglądało to jakby błyskawica przeszyła ciało pomarańczowego kocura.

Zemsta Wysokiej Gwiazdy Edytuj

Ognista Gwiazda widziany jest w mangowej części Zemsty Wysokiej Gwiazdy, kiedy Klany docierają do swojego nowego domu nad jeziorem. Opuszcza mech obok Wysokiej Gwiazdy i jest tam także Pojedynczy Wąs. Oboje wyglądają na zmartwionych, ze względu na to, że Wysoka Gwiazda jest słaby i dołączy wkrótce do Klanu Gwiazd. Kiedy Wysoka Gwiazda ogłasza, że kolejnym przywódcą po nim w Klanie Wiatru zostanie Pojedynczy Wąs, Ognista Gwiazda i Pojedynczy Wąs wyglądają na zszokowanych. Wysoka Gwiazda porównuje Ognistą Gwiazdą do Jake'a i mówi, iż wiedział, że Jake był jego ojcem, ze względu na podobieństwo. W momencie podróży Wysokiej Gwiazdy do Klanu Gwiazdy Ognista Gwiazda pochyla się nad jego ciałem.

Sekret Żółtego Kła Edytuj

Po tym jak Żółty Kieł została wygnana z Klanu Cienia, spotyka Ognistą Łapę. Po krótkiej walce on pokonuje ją i daje jej coś do jedzenia.Zaczyna myśleć o nowej możliwości życia dla siebie w Klanie Pioruna.

Obietnica Zakrzywionej Gwiazdy Edytuj

Ogniste Serce jest wspomniany, jednak nie z imienia, w mangowej części tej książki kiedy wojownik Klanu Rzeki spotyka się z Zakrzywioną Gwiazdą i opowiada o wojowniku Klanu Pioruna, który dał złe wieści Mglistej Stopie o Srebrnym Strumieniu.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy Edytuj

Chociaż nie wspomniany po imieniu, Rdzawy jest opisany jako kocur o płomiennej sierści z zielonymi oczami, często siedzący przy ogrodzeniu, oglądając i rozmyślając o lesie. Błękitna Gwiazda interesuje się nim, obserwując go podczas patroli dostrzega jego potencjał. Widzi także, jak próbuje złapać ptaka, który wkrótce mu ucieka. Błękitna Gwiazda wspomina mu o nim ówczesnej medyczce, Nakrapianemu Liściowi, która wydaje się być szybko przekonana, dlaczego Błękitna Gwiazda tak interesuje się tym kotem domowym. Przywódczyni prosi także, aby Szara Łapa miał na niego oko. Okazuje się, że spotkanie Szarej Łapy i Rdzawego nie było przypadkiem, lecz sama Błękitna Gwiazda mu rozkazała.
Na samym końcu tej książki Błękitna Gwiazda myśli, że Gęsie Pióro ma rację co do tego, iż ogień przebije się przez las. Rdzawy pojawia się tylko w ostatnim rozdziale części mangowej, gdy jest po raz pierwszy w Klanie Pioruna. Stamtąd uczy się od Lwiego Serca o podstawowych zasadach i terminologii klanu. Błękitna udziela ceremonii nadania imienia dla ucznia, nazywając Rdzawego Ognistą Łapą. Przywódczyni przypomina sobie o proroctwo Gęsiego Pióra, gdy patrząc na nowego ucznia widzi, jakby ogień ogarnął klany.

Początek Proroctwa (The Prophercies Begin) Edytuj

Ucieczka w Dzicz Edytuj

Poznajemy rudego kota, gdy zamieszkuje w swoim domu, u Dwunożnych. Nosi wtedy imię Rdzawy. Główny bohater po krótkim czasie wyrusza do pobliskiego lasu. W pewnej chwili atakuje go nieznajomy kot. Szara Łapa - uczeń Klanu Pioruna prowadzi Rdzawego do swojego obozowiska. Tam kot poznaje przywódczynię oraz resztę Klanu. Wojownicy są nieufni wobec kota domowego, pozwalają mu jednak zostać. Rdzawy zyskuje nowe imię - Ognista Łapa. Zaprzyjaźnia się z Szarą Łapą, Kruczą Łapą oraz medyczką - Nakrapianym Liściem.

Wygląd Edytuj

Ognista Gwiazda to duży, ciemno ognisty, pręgowany kocur z jasnobrązowym brzuchem. Ma krótkie, eleganckie i grube futro, duże uszy, długi ogon i jasne, szmaragdowozielone oczy.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest on prawdopodobnie oparty na kocie jednej z autorek, Kate Cary.
  • Erin Hunter wierzyła, że po pierwszej serii historia Ognistej Gwiazdy była zanadto opisana, więc zaczęły pisać kolejną serię z nowego punktu widzenia.
  • Relacje miłosne Ognistej Gwiazdy i Nakrapianego Liścia nigdy nie były pokazywane tak często, kiedy żyła, ponieważ on był w tym czasie dopiero nowym uczniem. Ich związek i tak by nie zaszedł dalej ze względu na to, że medycy nie mogą mieć partnerów oraz kociąt.
  • Matka Ognistej Gwiazdy, Nutmeg, prawdopodobnie nie wie o tym, że jej syn stał się dzikim kotem.
  • Autorki zdradzają, że Ognista Gwiazda nigdy nie miał uczuć miłosnych względem Rozżarzonej Skóry.
  • Ognista Gwiazda posiada niezwykle silną więź z Klanem Gwiazdy.
  • Jeśli Kate mogłaby dać mu ludzkie imię, nazwała by go Colin.
  • Na czasie Erin Hunter, zostało potwierdzone, że Ognista Gwiazda i Plaga mają tego samego ojca Jake'a i Ognista Gwiazda wygląda tak samo jak on.
  • Mimo iż Ognista Gwiazda jest potwierdzony zarówno na okładce książek ,,Na Wolności'' i ,,Ostatnia Nadzieja''. Jego wygląd zmienił się na rudego kota z biały znaczeniami oraz pręgami.
  • Kate potwierdziła, że Ognista Gwiazda nie umarł przygnieciony przez drzewo, lecz umarł z powodu rań po bitwie.Gołębie Skrzydło tylko wyobrażała, że widział go jak wstanął i odszedł, a piorun który uderzył w drzewo, tylko przywrócił ją do rzeczywistości.
  • Jest to potwierdzone, że Ognista Gwiazda nie ma żadnego związku z odkrywcą Klanu Pioruna, Piorunem.
  • Jedno z kociąt Liściastej Gwiazdy, Ognista Paproć, jest nazwane po nim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki