FANDOM

Uwaga!

Zawsze wierzyłem w kodeks wojownika, i zawsze będę wierzyć.

—Obłoczny Ogon do Ciemnej Pręgi w Ostatniej Nadziei, strona 263

Obłoczny Ogon (ang. Cloudtail) – syn domowej kotki – Księżniczki, siostrzeniec i niegdyś uczeń Ognistej Gwiazda. Jest Wojownikiem Klanu Pioruna.

Partner Jasnego Serca i ojciec Zroszonego Nosa, Białego Skrzydła, Śnieżnego Gąszczu i Bursztynowego Księżyca.

Wygląd

Obłoczny Ogon to silny, mocno zbudowany kocur, o śnieżnobiałej, grubej i długowłosej sierści. Jego oczy są niebieskie.

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Obłoczny Ogon ma swojego pierwszego ucznia, Deszczową Łapę. Jest również ujawnione, że Jasne Serce jest jego partnerką i oczekuje jego kociąt. Jest przydzielony do patrolu myśliwskiego z Długim Ogonem, kiedy pręgowany wojownik ma zadrapane oczy przez królika, który trwale go oślepił.

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Początek Proroctwa (The Prophecies Begin Arc)

Ogień i Lód

Pojawia się jako pierworodny syn Księżniczki i zostaje zaniesiony przez Ogniste Serce, jego wujka, do Klanu Pioruna. Zostaje do niego przyjęty. Opiekę nad nim przejęła Brązowy Pysk. W klanie otrzymuje imię Chmurka.

Las Tajemnic

W tej części kończy 6 księżyców i może stać się uczniem. Przyjmuje imię Obłoczna Łapa, a jego mentorem zostaje Ogniste Serce.

Cisza przed burzą

Poznajemy go jako wybitnego, lecz leniwego łowcę mimo, że jest jeszcze tylko młodziutkim uczniem. Wykazywał też niestety ogromną arogancję oraz kompletną obojętnością na wszelkie zasady kodeksu wojownika. Opuszcza się w treningach oraz w łowach, ponadto staje się coraz grubszy, wkrótce okazuje się dlaczego. Obłoczna Łapa w tajemnicy przyjmował jedzenie od Dwunożnych. Ignoruje ostrzeżenia oraz ostre słowa Ognistego Serca, co kończy się dla młodego kota źle. Zostaje porwany i wywieziony do Dwunożnych.
Zostaje zauważony przez Kruczą Łapę, który udał się do Klanu Pioruna w poszukiwaniu Ognistego Serca i przekazaniu mu informacji o dziwnym kocie pachnącym Klanem Pioruna. Gdy rudzielec usłyszał wieść od dawnego towarzysza domyśłił się, iż chodzi o Obłoczną Łapę. Wraz z Piaskową Burzą i Kruczą Łapą udaje się na ratunek białemu uczniowi. Obłoczna Łapa uciekł od Dwunożnych i został ponownie przyjęty przez Błękitną Gwiazdę do Klanu Pioruna.
Po tych wydarzeniach oraz po pożarze lasu młody kot zmienia się, widząc zniszczenia oraz świadomość, że w płomieniach zginęły trzy koty. Nabrał nieco pokory, zaczął też słuchać Ognistego Serca. Ciężko pracował przy odbudowie spalonego obozu.

Niebezpieczna Ścieżka

Darzy skrytym uczuciem Jasną Łapę. Wykazał się brawurą i odwagą podczas walki z Klanem Rzeki o Słoneczne Skały. Dzięki temu oraz niechęci wykazywanej w stosunku do Klanu Gwiazd, którą zauważa Błękitna Gwiazda, zostaje mianowany wojownikiem i przyjmuje imię Obłoczny Ogon. Tymczasem Prędka Łapa, rozżalony i zły, że został pominięty przy mianowaniu, mimo iż szkoli się o wiele dłużej od Obłocznego Ogona, wraz z Jasną Łapą postanawia zwrócić na siebie uwagę Błękitnej Gwiazdy. Obaj uczniowie postanawiają dowiedzieć się, co wybija zwierzynę w lesie. Zostają zaatakowani przez psy. Prędka Łapa ginie, zaś kotka zyskuje okrutne rany na pysku. Traci oko oraz ucho. Obłoczny Ogon wpada w zupełną rozpacz z powodu wypadku swojej przyjaciółki, przez co wychodzą na jaw jego uczucia do młodej kotki. Czuwał przy Jasnej Łapie przez cały czas jej leczenia i powtarzał, że dla niego wciąż jest piękna. Unosi się gniewem, gdy Błękitna Gwiazda nadaje nowe imię Jasnej Łapie: Stracony Pysk. Ogniste Serce był bardzo dumny widząc przywiązanie i wierność Straconemu Pyskowi.

Nowa Przepowiednia

Północ

Obłoczny Ogon jest starszym wojownikiem, pomagającym swemu klanowi wspierającym Ognistą Gwiazdę, po tym jak jego córka, a zarazem jego kuzynka Wiewiórcza Łapa znika, razem z Jeżynowym Pazurem. Uważa jednak wesoło, że Wiewiórcza Łapa jest atrakcyjną kotką, sugerując, że czekał na Jeżynowego Pazura by wreszcie oddać ją.

Chce poprowadzić patrol, aby zaatakować borsuka, żyjącego w Wężowej Skale, podejrzewając, że zabił Wierzbową Skórę.

Nowele

Omen Mglistej Gwiazdy

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Cytaty

Cokolwiek zrobić, Obłoczna Łapa zawsze trzyma swojego zdania

—Jesionowa Łapa o Obłocznym Ogonie, Cisza przed burzą, strona 144

Zabiję Tygrysią Gwiazdę! Rozrzucę jego wnętrzności po całej drodze od obozu do Wysokich Skał! On jest mój, Ogniste Serce, nie zapomnij!

—Obłoczny Ogon do Ognistego Serca Niebezpieczna Ścieżka, strona 341

Ciekawostki

  • Obłoczny Ogon trafi do Klanu Gwiazdy, mimo że w niego nie wierzy.
  • Łatek nie jest ojcem Obłocznego Ogona.
  • Hattie nie jest siostrą Obłocznego Ogona.
  • Księżniczka nie dała imienia Obłocznego Ogona nowo narodzonemu, ponieważ chciała, żeby Klan go nazwał.
  • W Niebezpiecznej Ścieżce na stronie 346 został nazwany Obłocznym Ogonem.

Galeria

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Liściasta SadzawkaSójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Paprociowe FutroObłoczny OgonJasne SerceCiernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRóżany PłatekLiliowe SerceTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekWiśniowy UpadekKreci WąsBursztynowy KsiężycZroszony NosBurzowa ChmuraOstrokrzewowa KitaPaprotkowa PieśńSzczawiowa PręgaLiściasty CieńSkowrończa PieśńMiodowe FutroRoziskrzona SkóraRosochata GałązkaPłetwiasty Skok
Uczniowie Łodygowa ŁapaOrla ŁapaŚliwkowa ŁapaMuszelkowa Łapa
Karmicielki StokrotkaRozżarzone SerceBluszczowa Sadzawka
Kociaki PośpiechPlamkaMuszkaTrzepotekJeżykKwiatek
Starszyzna Szara PręgaMillie