FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Stracony Pysk: 'Teraz widzę. Przepraszam, jeśli inne koty, są zdenerwowane, jeśli mnie widzą.

Obłoczny Ogon: Nadal jesteś dla mnie najpiękniejsza. Zawsze będziesz. '

—Obłoczny Ogon pociesza Stracony Pysk, Niebezpieczna Ścieżka, strona 264

Obłoczny Ogon – syn domowej kotki – Księżniczki, siostrzeniec i niegdyś uczeń Ognistego Serca. Jest wojownikiem Klanu Pioruna.

Wygląd Edytuj

Obłoczny Ogon to silny kocur o śnieżnobiałej sierści oraz niebieskich oczach. Posiada puszyste, gęste, długie futro.

Historia Edytuj

Super Edycja Edytuj

Misja Ognistej Gwiazdy Edytuj

Obłoczny Ogon ma swojego pierwszego ucznia, Deszczową Łapę. Jest również ujawnione, że Jasne Serce jest jego partnerką i oczekuje jego kociąt. Jest przydzielony do patrolu myśliwskiego z Długim Ogonem, kiedy pręgowany wojownik ma zadrapane oczy przez królika,których trwale go oślepił.

Cień Tygrysiego Serca Edytuj

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Początek Proroctwa (The Prophercies Begin Arc) Edytuj

Ogień i Lód Edytuj

Pojawia się jako pierworodny syn Księżniczki i zostaje zaniesiony przez Ogniste Serce, jego wujka, do Klanu Pioruna. Zostaje do niego przyjęty. Opiekę nad nim przyjęła Brązowy Pysk. W klanie otrzymuje imię Chmurka.

Las Tajemnic Edytuj

W tej części kończy 6 księżyców i może stać się uczniem. Przyjmuje imię Obłoczna Łapa, a jego mentorem zostaje Ogniste Serce.

Cisza przed burzą Edytuj

Poznajemy go jako wybitnego, lecz niego leniwego łowcę mimo że jest jeszcze tylko młodziutkim uczniem. Wykazywał też niestety ogromną arogancję oraz kompletną obojętnością na wszelkie zasady kodeksu wojownika. Opuszcza się w treningach oraz w łowach, ponadto staje się coraz grubszy. Wkrótce okazuje się dlaczego. Obłoczna Łapa w tajemnicy przyjmował jedzenie od Dwunożnych. Ignoruje ostrzeżenia oraz ostre słowa Ognistego Serca, co kończy się dla młodego kota źle. Zostaje porwany i wywieziony przez Dwunożnych.
Zostaje zauważony przez Kruczą Łapę, który udał się do Klanu Pioruna w poszukiwaniu Ognistego Serca i przekazaniu mu informacji o dziwnym kocie pachnącym Klanem Pioruna. Gdy rudzielec usłyszał wieść od dawnego towarzysza domyśłił się, iż chodzi o Obłoczną Łapę. Wraz z Piaskową Burzą i Kruczą Łapą udaje się na ratunek białemu uczniowi. Obłoczna Łapa uciekł od Dwunożnych i został ponownie przyjęty przez Błękitną Gwiazdę do Klanu Pioruna.
Po tych wydarzeniach oraz po pożarze lasu młody kot zmienia się, widząc zniszczenia oraz świadomość że w płomieniach zginęły trzy koty. Nabrał nieco pokory, zaczął też słuchać Ognistego Serca. Ciężko pracował przy odbudowie spalonego obozu.

Niebezpieczna Ścieżka Edytuj

Darzy skrytym uczuciem Jasną Łapę. Wykazał się brawurą i odwagą podczas walki z Klanem Rzeki o Słoneczne Skały. Dzięki temu oraz niechęci wykazywanej w stosunku do Klanu Gwiazd, którą zauważa Błękitna Gwiazda, zostaje mianowany wojownikiem i przyjmuję imię Obłoczny Ogon. Tymczasem Prędka Łapa, rozżalony i zły, że został pominięty przy mianowaniu, mimo iż szkoli się o wiele dłużej od Obłocznego Ogona, wraz z Jasną Łapą postanawia zwrócić na siebie uwagę Błękitnej Gwiazdy. Obaj uczniowie postanawiają dowiedzieć się, co wybija zwierzynę w lesie. Zostają zaatakowani przez psy. Prędka Łapa ginie, zaś kotka zyskuje okrutne rany na pysku. Traci oko oraz ucho. Obłoczny Ogon wpada w zupełną rozpacz z powodu wypadku swojej przyjaciółki, przez co wychodzą na jaw jego uczucia do młodej kotki. Czuwał przy Jasnej Łapie przez cały czas jej leczenia i powtarzał, że dla niego wciąż jest piękna. Unosi się gniewem, gdy Błękitna Gwiazda nadaje nowe Jasnej Łapie: Stracony Pysk. Ogniste Serce był bardzo dumny widząc przywiązanie i wierność Straconemu Pyskowi.

Nowa Przepowiednia Edytuj

Północ Edytuj

Obłoczny Ogon jest starszym wojownikiem, pomagającemu swojego klanowi i wspierając Ognistą Gwiazdę, po tym jak jego córka, a zarazem jego kuzynka Wiewiórcza Łapa znika, razem z Jeżynowym Pazurem. Uważa, jednak wesoło, że Wiewiórcza Łapa jest atrakcyjną kotką, sugerując, że czekał na Jeżynowy Pazur, by wreszcie oddać ją.

Chce poprowadzić patrol, aby zaatakować borsuka, żyjącego w Wężowej Skale, podejrzewającego, że zabił Wierzbową Skórę.

Nowele Edytuj

Omen Mglistej Gwiazdy Edytuj

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia Edytuj

Cytaty Edytuj

Cokolwiek zrobić, Obłoczna Łapa zawsze trzyma swojego zdania

—Jesionowa Łapa o Obłocznym Ogonie, Cisza przed burzą, strona 144

Obdzierasz Tygrysią Gwiazdę! Rozsypie wnętrzności stąd do Wysokiego Głazu! On jest mój, Ogniste Serce i nie zapominaj o tym !

—Obłoczny Ogon do Ognistego Serca Niebezpieczna Ścieżka, strona 288

Ciekawostki Edytuj

  • Obłoczny Ogon trafi do Klanu Gwiazd, mimo że w niego nie wierzy.
  • Łatek nie jest ojcem Obłocznego Ogona.
  • Hattie nie jest siostrą Obłocznego Ogona.
  • Księżniczka nie dała imienia Obłocznego Ogona nowo narodzonemu, ponieważ chciała, żeby go Klan nazwał.
  • Urodził się jako kot domowy.
  • Według fanowskiej teorii, jest wcieleniem Śnieżnej Kity, ale autorki temu zaprzeczyły.

Drzewo Genealogiczne Edytuj

Crystal
 
Mocha

Ferris
 
Whiskers
 
Nutmeg

Jake

Quince

Zobacz więcej
 
Nieznany
 
Księżniczka
 
Nienazwany
 
Ognista Gwiazda
 
Piaskowa Burza
 
Zobacz Więcej
 
Bicz
 
Socks
 
Ruby

Jasne Serce
 
Obłoczny Ogon
 
Cztery kocięta
 
Zobacz więcej
 
Jeżynowa Gwiazda
 
Wiewiórczy Lot
 
Liściasta Sadzawka
 
Wronie Pióro
 
Zobacz więcej
 
Zobacz więcej

Olchowe Serce
 
Roziskrzona Skóra
 
Mleczyk
 
Jałowiec
 
Ostrokrzewiowy Liść
 
Sójcze Pióro
 
Lwi Płomień
 
Rozżarzone Serce

Bursztynowy Księżyc
 
Śnieżny Gąszcz
 
Liliowe Serce
 
Zobacz więcej
 
Zroszony Nos
 
Białe Skrzydło
 
Brzozowy Upadek
 
Zobacz więcej

Ostrokrzewiowa Kiść
 
Szczawiowa Pręga
 
Paprociowa Pieśń

Liściasty Cień
 
Miodowe Futro
 
Skowronkowa Pieśń

Gołębie Skrzydło
 
Trzmielowa Pręga
 
Zobacz więcej
 
Bluszczowa Sadzawka

Galeria Edytuj