FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Nakrapiany Liść (ang. Spottedleaf) - dawna medyczka Klanu Pioruna, zabił ją Podrapany Pysk. Występowała w pierwszym tomie pierwszej serii. Bardzo polubiła Ognistą Gwiazdę, wtedy jeszcze Ognistą Łapę, z wzajemnością. Po swojej śmierci odwiedzała go w snach, przepowiadając przyszłość. Jemu również jej brakowało, wielokrotnie ją wspominał.

Była zakochana w Ostowym Pazurze, jest to główny wątek jej noweli; Serca Nakrapianego Liścia, dziejącą się przed pierwszą serią.

W Ostatniej Nadziei została zabita przez Klonowy Cień w bitwie z Miejscem, gdzie brak gwiazd, i trafiła do Pustki. Po zabiciu przez Podrapanego Pyska, znajdowała się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Nakrapiany Liść jest małą, smukłą kotką o ciemnej, szylkretowej, nakrapianej sierści. Posiada wielkie, bursztynowe oczy o serdecznym spojrzeniu oraz uszy z białymi końcówkami. Jej futro jest wyraźnie nakrapiane i cętkowane pomarańczowymi i brązowymi plamami. Ma także mały, różowy nos. Jedno z jej oczu otoczone ciemniejszym futrem niż pozostałe. Charakteryzuje się małymi, białymi łapami oraz z czarną końcówką i złoto-brązowym pasiastym, pręgowanym ogonem.

Historia

Super Edycja

Wizja Ćmiego Lotu

Chociaż nie jest nazwana po imieniu, Ćmi Lot widzi ją dającą Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć. Dostrzega miłość w oczach obu kotów i zakłada, że ​​naprawdę byli zakochani w sobie.

Sekret Żółtego Kła

Kropka jest wymieniana przez Pierzastego Wąsa, gdy medycy omawiają uczniów. Pierzasty Wąsa zauważa, że ​​istnieje kociak o nazwie Kropka, który zawsze przebywa w legowisku medyków i może zostać jego uczniem. Po raz kolejny wspomina ją Pierzasty Wąs, mówiąc, że Kropka jest na tyle duża, by być jego uczennicą.

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

W prologu Błękitna Gwiazda zapytała Nakrapiany Liść czy dostała jakiś znak z Klanu Gwiazdy, ta odpowiedziała, że nie. Po tej odpowiedzi spadająca gwiazda przeleciała nad nią i Nakrapiany Liść dostała wiadomość od Klanu Gwiazdy – "Ogień ocali nasz Klan." Obie kotki nie wiedzą co przepowiednia może oznaczać.
Złoty Kwiat wzywa ją, gdy Krucza Łapa mdleje z powodu ran w obozie. Medyczka uspokaja kotkę mówiąc, iż żadna z jego ran nie jest śmiertelna. Zajmuje się kocurkiem dopóki ten nie wraca do zdrowia. Gdy Ognista Łapa opiekuje się Żółtym Kłem, często chodzi do Nakrapianego Liścia prosząc ją o zioła. Szylkretowa kotka daje mu je i doradza jak opiekować się Żółtym Kłem. Po ataku Klanu Cienia Nakrapiany Liść próbuje ratować Lwie Serce, jednakże nic już nie może zrobić.
Próbuje zapobiec porwaniu kociaków Oszronionego Futra, zostaje jednak zabita przez wojownika Klanu Cienia: Podrapanego Pyska. Zobaczywszy jej martwe ciało Ognista Łapa zdał sobie sprawę, że kocha Nakrapiany Liść. Podczas ataku na obóz Klanu Cienia Ognista Łapa prawie zabił Podrapany Pysk, aczkolwiek został powstrzymany przez Białą Burzę.

Ogień i Lód

Odwiedza wielokrotnie Ogniste Serce w snach. Ostrzega go przed wojownikiem, któremu nie może ufać oraz przed wielką bitwą. Ogniste Serce źle interpretuje jej słowa. Sądzi, że kotka ostrzega go przed Szarą Pręgą, który łamie kodeks wojownika wymykając się na spotkania ze Srebrnym Strumieniem. W rzeczywistości chodziło o Tygrysiego Pazura.
Gdy włóczędzy Złamanej Gwiazdy atakują obóz, Ogniste Serce walczy z mordercą Nakrapianego Liścia. Kotka pomaga mu doprowadzić do zwycięstwa, by rudzielec mógł ją pomścić. Ostatecznie Podrapany Pysk zostaje zabity przez Szarą Pręgę.

Las Tajemnic

Nakrapiany Liść pojawia się we śnie Ognistego Serca i mówi, by ten poszedł za nią. Prowadzi go na szczyt wzgórza, gdzie pokazuje mu zalane wodą obszary. Dawna medyczka Klanu Pioruna ostrzega, że woda może ugasić ogień, jednak i tym razem Ogniste Serce nie rozumie jej słów.
Gdy Tygrysi Pazur zostaje wygnany, Nakrapiany Liść po raz kolejny pojawia się we śnie Ognistego Serca. Mówi mu, że Klan Gwiazdy go wzywa. Ogniste Serce budzi się przestraszony i myśli, że Nakrapiany Liść ma na myśli jego śmierć. Okazało się jednak, że kotka miała na myśli jego nową pozycję w Klanie: Błękitna Gwiazda wyznaczyła go na swojego zastępcę.

Cisza przed Burzą

Przychodzi do Ognistego Serca we śnie, dając mu proroctwo: „Strzeż się wroga, który wydaje się spać.” Ogniste Serce sądzi, że chodzi jej o chore koty Klanu Cienia. Nakrapiany Liść ma na myśli Tygrysiego Pazura, który wciąż czai się w lesie. Następnie Nakrapiany Liść pojawia się w innym śnie, w którym nic nie mówi i stoi w miejscu. Otoczenie zasnute jest dziwną mgłą, a kotka drży ze strachu. Spomiędzy mgły, która okazuje się być dymem, wybiegają dwaj młodzi Dwunożni, ich twarze wykrzywione są przerażeniem, zaś Nakrapiany Liść ucieka. W tym momencie Ogniste Serce obudził się, gdyż zaczął się krztusić dymem z pożaru.
Zaraz po śmierci Żółtego Kła, Ogniste Serce zastanawia się, czy Nakrapiany Liść zabrał ją do Klanu Gwiazdy, ponieważ poczuł jej zapach. Usłyszał jej głos, mówiąc mu, że Żółty Kieł jest bezpieczna i szczęśliwa w Klanie Gwiazdy. To uspokoiło Ogniste Serce.

Niebezpieczna Ścieżka

Kiedy Ogniste Serce poszukuje wskazówek w sprawie Klanu Wiatru, ona pojawia się w jednym ze swoich snów, wraz z Żółtym Kłem, i mówi mu, by kocur się rozejrzał, gdyż to w tym miejscu nie dojdzie do bitwy i nie zostanie przelana krew.

Czarna Godzina

Pojawia się na ceremonii przywództwa Ognistej Gwiazdy. Daje mu ósme życie oraz dar miłości. Nakazuje mu wrócić i troszczyć się o wszystkie koty, a zwłaszcza o Piaskową Burzę, która jest w nim zakochana. Później, gdy Ognista Gwiazda szuka u niej rady dotycząca zastępcy, Nakrapiany Liść mówi mu z kpiną, że jest to tylko i wyłącznie jego decyzja, nie Klanu Gwiazdy.
Gdy Ognista Gwiazda walczy z Biczem po stracie pierwszego życia czuje jej obecność, jej szybkość i zdecydowanie, jak gdyby kotka walczyła u jego boku. Po walce z Klanem Krwi, Ognista Gwiazda czuje jej obecność i słyszy jej słowa. Nakrapiany Liść mówi mu, że nigdy go nie opuści, a Ognista Gwiazda czuje smutek, jak gdyby kotka umarła kilka dni temu, a nie kilka sezonów temu.

Ciekawostki

Błędy

  • Była opisana z zielonymi oczami.

Galeria