FANDOM

Uwaga!

W porządku; Nie mam nic przeciwko! Będę wojownikiem. Moja łapa może być martwa, ale reszta mnie wciąż żyje!

—Martwa Łapa o swoim nowym imieniu w Zemsta Wysokiej Gwiazdy, str. 490

Martwa Stopa (ang. Deadfoot) – dawny zastępca Klanu Wiatru. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Partner Jesionowej Stopy, ojciec Wroniego Pióra i dwóch bezimiennych kociąt.

Wygląd

Martwa Stopa to mały, chudy, czarny kocur ze zwichniętą nieuleczalnie lewą przednią łapą. Posiada jasnoniebieskie oczy.

Fabuła

Super Edycje

Próba Wroniego Pióra

Martwa Stopa jest wspomniany przez Pojedyńczą Gwiazdę kiedy mówi że rodzice Wroniego Pióra, Martwa Stopa i Jesionowa Stopa byli zastępcami w Klanie Wiatru. Wronie Pióro pamięta, że jego ojciec był zawsze zajęty, ponieważ był zastępcą Klanu Wiatru gdy Wronie Pióro był jeszcze młody. Rozmawiając ze swoim synem Bryzową Skórą o Wrzosowym Ogonie, Wronie Pióro żartuje, że był by zawstydzony rozmawiać ze swoim ojcem o tym samym o czym mówi Bryzowej Skórze.

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Wkrótce...

Początek Proroctwa

Las Tajemnic

Więcej wkrótce..

Cisza przed burzą

Martwa Stopa w towarzystwie Błotnistego Pazura i jego ucznia, Pajęczej Łapy jest na patrolu, których przechwytuje Ogniste Serce i Piaskową Burzę , kiedy przynoszą z powrotem Obłoczną Łapę. Wydaje się zdenerwowany faktem, że Klan Pioruna nieustannie czai się na około terenu Klanu Wiatru. Następnie rozkazuje patrolowi, aby atakował. Martwa Stopa walczy z Ognistym Sercem, ale Ognistemu Sercu udaje się odstraszyć. Martwa Stopa ucieka, ale jest zrozumiałe, że jest zły na Ogniste Serce. Martwa Stopa zgłasza to Wysokiej Gwieździe

Czarna Godzina

Kiedy Klan Tygrysa atakuje Klan Wiatru, Martwa Stopa jest widziany, leżąc na ziemi obok Mknącego Potoku, gapiącego bezmyślnie (?).

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Martwa Stopa śpi w legowisku wojowników wraz z Pojedynczym Wąsem i Rozdartym Uchem. Oni jako pierwsi wyczuwają zapach Klanu Cienia, i po chwili alarmują inne koty. Czarny kocur jest z pierwszych kotów, które zaczynają walczyć. Po krótkiej chwili walki, Martwa Stopa podchodzi do Wysokiej Gwiazdy i mówi, że muszą się wycofać. Błotnisty Pazur przekonuje, aby kontynuować walkę, ale czarny kocur i przywódca nakazują wycofać się, aby zapobiec utracie wojowników. Martwej Stopie udaje się przetrwać walkę i po bitwie wycofuje z obozu.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się oficjalnie, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Ścieżka Kruczej Łapy

Serce Wojownika

Gdy Krucza Łapa i Jęczmień wracają do stodoły w towarzystwie Ognistej Gwiazdy i patrolu Klanu Pioruna, spotykają patrol Klanu Wiatru. W patrolu znajduje się Martwa Stopa. Życzy im powodzenia i dodaje że Krucza Łapa i Jęczmień zasługują na to by wrócić do domu.

Ciekawostki

  • Dwa razy Erin Hunter przyznawała, że Martwa Stopa mógł być ojcem Wroniego Pióra. Jednak nigdy nie zostało to potwierdzone. Później odkryto w spisie, że Martwa Stopa jest partnerem Jesionowej Stopy i ojcem Wroniego Pióra.
  • Vicky uważa, że Martwa Stopa zginął w walce z Klanem Krwi. Jednakże Su zaprzecza i mówi, iż po bitwie przeszedł na emeryturę do legowiska starszyzny. Został ojcem Wroniego Pióra w Misji Ognistej Gwiazdy i zmarł zaraz po jego pojawieniu się w Sercu Wojownika.
  • Su sądzi, że pojawia się w Sercu Wojownika, ponieważ był niespokojny, dzięki czemu dostał pozwolenie na patrol, po czym spotkał się z Kruczą Łapą i Jęczmieniem.

Błędy

Galeria