FANDOM

Uwaga!

Lamparcia Gwiazda (ang. Leopardstar) – była przywódczyni Klanu Rzeki. Zmarła z powodu cukrzycy, zastąpiła ją Mglista Gwiazda, jej dawna zastępczyni.

Jedyna żywa córka medyka, Mulistego Futra i jego byłej partnerki Jasnego Nieba. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Lamparcia Gwiazda to kotka o złotej, lśniącej, pręgowanej, nakrapianej w nietypowe, ciemnozłote plamy sierści. Posiada długi, wijący się ogon oraz bursztynowe oczy.

Charakter

Lamparcia Gwiazda ma zdecydowanie trudną osobowość. Już jako uczennica kształtowała wojownicze cechy- była zacięta i oschła, a jej jedynym celem było dobrnięcie do końca szkolenia i zostanie wojowniczką. W późniejszych latach kotka, jako zastępca i młoda przywódczyni, stała się nieznośna i arogancka, uważała siebie za doskonałą w każdym calu przywódczynię. Często z pogardą traktowała koty niższej hierarchii, podczas ataku lubiła wyzywać swoich przeciwników i wyprowadzić ich z równowagi. Obca jest dla niej bezinteresowność, za każdą pomoc oczekuje zapłaty, a czasem można odnieść wrażenie, że Lamparcia Gwiazda jest chorobliwie nieufna, przez co nie potrafi okazać optymizmu czy radości. Jest również rządna władzy i nowych terytoriów. Kotka żyła w przekonaniu, że bycie przywódcą daje jej prawo do podejmowania decyzji za cały Klan, bez uzgodnienia jej, jaka by ona nie była. Wykazała się samolubnością i naiwnością, wstępując do Klanu Tygrysa, tylko dlatego że zauroczyła się w Tygrysiej Gwieździe, co ostatecznie ściągnęło zagrożenie na cały Klan Rzeki.

Pod twardymi rządami Tygrysiej Gwiazdy, Lamparcia Gwiazda spokorniała i stała się pokonaną, zastraszoną kotką. Nie miała odwagi przeciwstawić się tyranowi, odwróciła się od swojego Klanu. Dopiero pod koniec książki postawiła dobrą sprawę ponad siebie.

Historia

Początek proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Po śmierci Dębowego Serca to ona staje się nową zastępczynią i zaczyna pojawiać się na zgromadzeniach.

Ogień i Lód

Kiedy Ogniste Serce i Szara Pręga wracają do obozu przez terytorium Klanu Rzeki z Klanem Wiatru u boku, Lamparcie Futro z patrolem przyłapuje ich i zaczyna się bitwa. Jeden z jej wojowników, Biały Pazur, spada z wąwozu w trakcie bitwy z Szarą Pręgą i ginie, a Lamparcie Futro go o to obwinia.

Las Tajemnic

W odróżnieniu od swojego przywódcy, Krzywej Gwiazdy, nie lubi współpracować z kotami innych klanów. Kotka nie zapomniała o śmierci Białego Pazura i wciąż odczuwa z tego powodu gorycz oraz niechęć wobec Klanu Pioruna, zwłaszcza wobec Szarej Pręgi. Jej uczucia nie zmieniają się nawet wtedy, gdy dwaj wojownicy ratują kocięta Mglistej Stopy oraz pomagają w polowaniu Klanowi Rzeki.

Cisza przed burzą

Kotka wciąż nie ufa Szarej Prędze, mimo, iż jest on obecnie wojownikiem Klanu Rzeki. Lamparcie Futro pojawia się w składzie patrolu, gdy Błękitna Gwiazda oraz Ogniste Serce wędrują w kierunku Księżycowego Kamienia. Cętkowana kotka nie zauważa ich, gdyż bardziej interesuje ją przebiegający nieopodal królik.

Pojawia się na Zgromadzeniu, gdzie pyta Ogniste Serce o losy Tygrysiego Pazura. Rudzielec odmawia jednak odpowiedzi, mówiąc, że to wyłącznie sprawa Klanu Pioruna.

Gdy koty Klanu Pioruna uciekają przed pożarem, Lamparcie Futro pomaga Ognistemu Serca oraz Małemu Uchu przepłynąć przez rzekę. Przynosi również ciało Łaciatej Skóry. Wyraża niechęć, gdy Krzywa Gwiazda zgadza się, by Klan Pioruna skrył się w ich obozie, lecz nie sprzeciwia się otwarcie przywódcy. Ogniste Serce zauważa, iż kotka z pewnością pragnęła czegoś w zamian za zapewnienie im schronienia.

Niebezpieczna Ścieżka

Kiedy Krzywa Gwiazda umarł, Lamparcie Futro staje się nową przywódczynią Klanu Rzeki. Jej zastępcą zostaje Kamienne Futro. Rozpoczęła bitwę z Klanem Pioruna o zajęcie Słonecznych Skał. Pragnęła zabić Ogniste Serce i prawie jej się to udało, lecz wojownikowi Klanu Pioruna pomógł Szara Pręga. Lamparcia Gwiazda każe mu zaatakować przyjaciela, lecz szary kocur odmawia. Przywódczyni wykluczyła go z Klanu Rzeki.

Czarna Godzina

Lamparcia Gwiazda zgadza się połączyć z Klanem Cienia, tworząc Klan Tygrysa. Jest obecna na pierwszym Zgromadzeniu, gdzie ogłasza tę decyzję przed wszystkimi kotami.

Z czasem kotka zaczyna żałować tej decyzji, gdyż Tygrysia Gwiazda przejmuje kontrolę nad jej klanem oraz terytorium. Przywódca Klanu Tygrysa jest niezadowolony z wyboru Lamparciej Gwiazdy w temacie zastępcy – czyli Kamiennego Futra. Cętkowana kotka zgadza się, by Kamienne Futro udowodnił swą lojalność poprzez zabicie Pierzastej Łapy i Burzowej Łapy, gdyż mówi, iż nadeszły ciężkie czasy i w Klanie Rzeki nie ma miejsca dla zdrajców. W wyniku jej decyzji, Kamienne Futro pokonuje Ciemną Pręgę, lecz ostatecznie zostaje zabity przez Czarna Stopę.

Gdy Tygrysia Gwiazda zostaje zabity przez Bicza, kotka kryje się na swoim terytorium i wysyła patrole w poszukiwaniu dobrego terenu do zamieszkania. Wyraźnie boi się Klanu Krwi i jest przekonana, iż nikt nie ma z nimi szans w walce. Sądzi, że lepiej jest opuścić las póki istnieje taka możliwość. Ognistej Gwieździe udaje się ją przekonać, by dołączyła do Klanu Pioruna oraz Klanu Wiatru i stawiła czoła Klanowi Krwi. Z początku uważa, że jest to głupi pomysł, gdyż Bicz i jego klan są zbyt potężni i zabiją wszystkie koty, lecz, po dłuższym namyśle, decyduje się walczyć.

Lamparcia Gwiazda pozwala, a nawet prosi, by to Ognista Gwiazda prowadził Klan Lwa do bitwy. Przyznaje, że ona nie ma na to sił. Po śmierci Tygrysiej Gwiazdy jest zrozpaczona, aczkolwiek ukrywa to. Kotka rozsyła patrole łowieckie i zaczyna niszczyć stos kości, który kazał zbudować Tygrysia Gwiazda. Po wygranej bitwie z Klanem Krwi oferuje Mglistej Stopie stanowisko zastępczyni, którą kotka przyjmuje. Klan Rzeki wraca na swoje terytorium.

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Powrót do Klanów

Lamparcia Gwiazda jest w patrolu Klanu Rzeki, który spotyka i konfrontuje się z Saszą i jej kociętami, Jastrzębiem i Ćmą.

Sasza prosi, aby jej rodzina stała się częścią Klanu Rzeki i patrol, musi to omówić. Czarny Pazur sądzi, że to zły pomysł, ale Lamparcia Gwiazda pozwala im, wrócić do Klanu i przedstawia im wszystkim na około. Następnego ranka, zwołuje spotkanie Klanu i ogłasza, że trójka kotów dołącza do Klanu. Oferuje Saszy imię wojownika, ale ona odmawia. Lamparcia Gwiazda później mianuje Jastrzębia i Ćmą uczniami i przyjmują nowe imiona, Jastrzębia Łapa i Ćmia Łapa. Po chwili, Lamparcia Gwiazda pyta znowu Saszę o przyjęciu imienia wojownika, ale Sasza jest nadal niepewna.

Pewnego dnia, kiedy Jastrzębia Łapa i Ćma Łapa, grają w stercie kości, całych Klan jest zszokowany. Lamparcia Gwiazda mówi im, że kości, na których się bawili, to były pozostałości kości Tygrysiej Gwiazdy. Wyjaśnia im wszystkim, cały ból i cierpienie, spowodowany przez Tygrysią Gwiazdę.

Później, Sasza mówi Lamparciej Gwieździe, że życie w Klanie nie odpowiada jej. Rozumie ją i dziękuje Saszy, za pozostawienie Jastrzębiej Łapy i Ćmiej Łapy w Klanie.

Aplikacja Wojowników

Na profilu charakteru Lamparciej Gwiazdy, Muliste Futro i Jasne Niebo są wymienieni jako jej rodzice.

Ciekawostki

  • Lamparcia Gwiazda dołączyła do Klanu Tygrysa, tylko dlatego, że była zakochana w Tygrysiej Gwieździe.
  • Żywi niechęć wobec kotów półkrwi.
  • Przyznaje, że chciałaby mieć kocięta.
  • Lamparcia Gwiazda jest ulubioną przywódczynią Kate.
  • Lamparcia Gwiazda i Ćmie Skrzydło są bardzo podobne pod względem wyglądu.
  • Dostała imię po Klanie Lamparta.
  • Została błędnie nazwana Lamparcią Skórą.

Galeria