FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Księżycowy Kwiat (ang. Moonflower) - srebrzystoszara, pręgowana kotka. Matka Błękitnej Gwiazdy i Śnieżnego Futra, siostra Gęsiego Pióra.

Wygląd

Księżycowy Kwiat to elegancka, srebrzystoszara kotka z ciemnymi pręgami oraz jasnożółtymi oczami. Posiada twarz zwężającą się ku pyskowi, a także delikatnie zwężone uszy.

Historia

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Księżycowa Łapa jest widziana z dwoma innymi uczniami, kiedy żartuje o zwinności kotów z Klanu Wiatru, Wtedy Burzowy Ogon podchodzi do niej, i przypomina o rozejmie, ale Księżycowa Łapa wtedy protestuje. Jastrzębie Serce wzywa wojownika, który zagiął uczniów, zadając pytane, czy Klan Pioruna potrafi trzymać się pod kontolą, wtedy Księżycowa Łapa mówi mu, żeby się nie martwił, nie złamie rozejmu, i zanim odeszła, Burzowy Ogon poszedł za nią.

Sekret Żółtego Kła

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Pierwszy raz jest widziana, kiedy z Prędkim Wiatrem rozmawia o tym, że Błękitka jeszcze nie otworzyła swoich oczu, a jej siostra, Śnieżka otworzyła już swoje oczy, wtedy Prędki Wiatr powiedziała, że jej kociaki otworzyły oczy o wiele wcześniej.

Jest zachwycona, kiedy Błękitka otworzyła swoje oczy. Księżycowy kwiat triumfalnie mówi Prędkiemu Wiatru, że to zrobiła, wtedy Błękitka oznajmia, że zdecydowała, że nadszedł czas, kiedy usłyszała rozmowę jej matki z Prędkim Wiatrem o jej oczach.

Okazuje się, że Gęsie Pióro jest bratem Księżycowego Kwiatu, gdy kociaki odwiedzają starszych. Kiedy Gęsie Pióro opowiada o jego roli jako medyk, Kamienny Kwiat przewraca oczami. Gęsie Pióro wydaje się nie lubić wyboru siostry, że jest z Burzowym Ogonem.

Księżycowy Kwiat bardzo się martwi o swoje kociaki, i to było bardzo widoczne, kiedy Śnieżka zjadła Ziarna Maku. Zarówno Błękitka jak i Księżycowy Kwiat bardzo martwiły się o nią.

Księżycowy Kwiat jest bardzo dumna z Błękitki i Śnieżki, kiedy zostają uczniami. Dwa dni po treningu Księżycowy Kwiat kieruje Błękitną Łapę na zgromadzenie. Kiedy Sosnowa Gwiazda ogłasza atak na Klan Wiatru, Księżycowy Kwiat zapytała z niepokojem, czy jej córki też będą uczestniczyć. W przeddzień ataku na Klan Wiatru, Księżycowy Kwiat obiecała im, że zawsze przy nich będzie.

Podczas bitwy, próbuje zniszczyć zioła medyka, to było zadanie, które przekazał jej Sosnowa Gwiazda. Jastrzębie Serce, medyk Klanu Wiatru, atakuje kotkę. Księżycowy Kwiat próbuje odeprzeć atak, jednak bezskutecznie, i umiera z powodu dużej rany na szyi. Sosnowa Gwiazda przynosi jej ciało do obozu, i cały klan utrzymuje czuwanie. Wiele kotów wini Jastrzębie Serce, za jej śmierć. Błękitna Łapa wspomina o tym Krzywej Łapie na zgromadzeniu.

Duch Księżycowego Kwiatu widać, kiedy Błękitne Futro spotyka się z Dębowym Sercem w Czterech Drzewach. Śnieżne Futro siedzi na wysokiej skale, patrząc na Błękitne Futro i Dębowe Serce ze smutkiem w oczach. Błękitne Futro prosi matkę o przebaczenie. Pod koniec książki Księżycowy Kwiat daje jej jedno z daru dziewięciu żyć. Dar miłości.

Nowele

Klątwa Gęsiego Pióra

Księżyc jest widziana z innymi kociakami, i gra z nimi piłeczką z mchu. Gąska poślizguje się na piłeczce z mchu, wtedy Księżyc podchodzi do niego i mówi mu, że nic się nie stało, i zachęca go do wstania i dołączenia do zabawy. Kiedy Burzowa Łapa droczył się z Gąską, Księżyc biegnie, aby pokazać uczniowi, czego nauczył ją wcześniej. Burzowa Łapa mówi, że oferuje jej więcej treningów bojowych, jeśli pomoże mu przynieść świeżą zdobycz dla starszych, a więc Księżyc się zgadza. Poszarpany Ogon mówi Burzowej Łapie, aby wykonywał swoje obowiązki, ale Księżycowa Łapa protestuje, mówiąc, że chce, żeby Burzowa Łapa był jej mentorem. Gąska mówi, że nie będzie gotowy na szkolenie, ale Księżyc twierdzi, że będzie najlepszym wojownikiem w klanie. Razem dwa koty ciągną zdobycz do legowiska starszych. Zauważa się, że Księżyc ma trudności z przemieszczeniem ciężkiego łupu. Później Burzowa Łapa jest świadkiem nauczania Księżyca polować.

W obozie kociaki grają w chowanego, a Księżyc mówi Gąsce, że to on ma szukać, a także nakazuje mu, aby nie patrzył. Gdy Gęś zaczyna przeszukiwać obóz, myśli o tym, jak Księżyc zawsze obserwuje Burzową Łapę z wielkim podziwem w jej oczach. Po tym, jak Gąska znalazł Ziarenko i Króliczka, tajemniczy czarno-biały kocur z Klanu Gwiazd mówi mu, że Księżyc weszła do paproci. Gąska dostrzega ślad Księżyca i jej jasnoszare futro, znajduje ją szybko. Sfrustrowana po powrocie do miejsca, protestuje, jak szybko znalazł ją. Pozostałe trzy kociaki oskarżają go o oszustwo i zostawiły go.

Księżyc widzi wiwatowanie podczas ceremonii wojownika Burzowego Ogona. Kiedy przywódca mówi, że będzie nowy uczeń, Księżyc patrzy na pozostałe kociaki, zastanawiając się głośno, kto będzie nowym uczniem. Kiedy Gąska zostaje uczniem o imieniu Gęsia Łapa, jest jednym z niewielu kotów, który głośno wyraża swoje nowe imię. Kiedy Niedźwiedzia Bryza gniewa się, że jest uczniem, skoro ma tylko 4 księżyce, Księżyc mówi Gęsiej Łapie, że jedynym powodem, dla którego jest zły, są jego kleszcze. Gęsia Łapa pyta księżyca, czy będzie tęsknić, ale Księżyc mówi, że będzie dobrze i zastanawiała się głośno, czy nadal będzie mogła porozmawiać z Burzowym Ogonem, jeśli on jest wojownikiem, a ona kociakiem.Gęsia Łapa mówi, że nadal będzie z nią rozmawiał, jeśli będzie go słuchać.

Ciekawostki

  • Pierwotnie Księżycowy Kwiat miała nosić imię Zmierzchowy Kwiat.