FANDOM

Uwaga!

Oh, Jęczmieniu. Znasz mnie tak dobrze. Lepiej niż jakikolwiek kot. Ale jest tajemnica, którą trzymam od ciebie bez znaczenia: Zawsze byłem wojownikiem. Mam lojalność wobec tych kotów, i muszę walczyć u ich boku, cokolwiek się zdarzy.

—Krucza Łapa przed walką z kotami domowymi w Pożegnanie Kruczej Łapy

Krucza Łapa (ang. Ravenpaw) – dawny uczeń Klanu Pioruna. Został samotnikiem, mieszkał na farmie razem z Jęczmieniem. Przyjaciel Ognistej Gwiazdy oraz Szarej Pręgi. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Krucza Łapa to mały, smukły, chudy, czarny kocur z białą końcówką długiego, cienkiego ogona oraz tego samego koloru piersią. Posiada zielone oczy i ostre pazury.

Fabuła

Super Edycje

Wizja Ćmiego Lotu

Krucza Łapa jest postrzegany we śnie jako przerażony kocur, który spogląda na ciało martwego lidera. Przychodzi i czeka na niebiesko-szarą kotkę, aby wrócić do życia. Po jej przybyciu doznaje ulgi.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Krucza Łapa jest jednym z czterech uczniów obecnych w Klanie Pioruna. Widać go jak odrywa liść z łodygi, kiedy jego brat, Zakurzona Łapa, atakuje go. Zaskoczony, Krucza Łapa wyskakuje w powietrze. Błękitna Gwiazda myśli sobie, że jest już od kociaka zbyt nerwowy, kiedy to jego matka, Rudzikowe Skrzydło, w połowie księżyca wyprowadziła go ze żłobka. Przywódczyni ma nadzieję, że nauczy się odwagi od mentora, którego mu przydzieliła – od Tygrysiego Pazura.

Misja Ognistej Gwiazdy

Krucza Łapa pojawia się krótko, kiedy Ognista Gwiazda odwiedza go w drodze do Księżycowego Kamienia. Pyta się przyjaciela, czy ma jakieś kłopoty, a po krótkim wahaniu Ognista Gwiazda mówi mu o dziwnych snach, jakie miał. Krucza Łapa pociesza go, mówiąc, że Klan Gwiazd pomoże mu.

Później, gdy Ognista Gwiazda wraz z Piaskową Burzą odbudowują utracony Klan, Klan Nieba, Krucza Łapa oraz Jęczmień zapraszają ich do spędzenia nocy w stodole.

Kiedy Krótki Wąs opuszcza Klan Nieba, Ognista Gwiazda myśli o Kruczej Łapie krótko, zauważając, że nie każdy kot jest odpowiedni do życia w Klanie.

Moc Trójki

Widok

Mimo, że nie pojawia się oficjalnie w Widok, Szara Pręga wspomina swoje spotkanie w Kruczą Łapą, który jest zaniepokojony o Ognistą Gwiazdę i zwraca uwagę w kierunku, w którym klany podróżowały. Ognista Gwiazda jest podekscytowany usłyszeć wieści o swoim starym przyjacielu i pyta Szarą Pręgę, czy z Kruczą Łapę wszystko w porządku. Szara Pręga mówi, że dwunożni w lesie nie mieli wpływu na farmę i że u Kruczej Łapy i Jęczmienia wszystko w porządku.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Krucza Łapa nie ma głównego wglądu- on jest tylko jak, można zauważyć uczniem, Tygrysiego Pazura.

Bitwy Klanów

Krucza Łapa czyni drobny wstęp w historie Zakurzona Łapa mówi: Cienie w lesie . Krucza Łapa zostaje wysłany z powrotem do Klanu Pioruna, przez swojego mentora Tygrysiego Pazura, by zaalarmować Błękitną Gwiazdę o wtargnięciu na ich terytorium przez Klan Cienia i jeśli to wymaga, przyprowadzić wsparcie.

Ostateczny Przewodnik

Krucza Łapa jest wspomniany na stronie Ognistej Gwiazdy, jako jeden z najbliższy przyjaciół Ognistej Łapy po jego przybyciu. Jest też wspomniany na stronie Pierzastego Ogona, że ocalił i uratował Pierzastą Łapę i Burzową Łapę z Ognistą Gwiazdą i Szarą Pręgą.

Krucza Łapa pojawia się w Ostateczny Przewodnik, podczas ceremonii przywództwa Jeżynowego Pazura.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Ciekawostki

  • Gdyby Krucza Łapa został wojownikiem, miał by na imię Kruczy Pazur lub Krucze Skrzydło.
  • Vicky powiedziała, że Krucza Łapa nigdy nie będzie miał swojej partnerki i kociąt.
  • Zostało ujawnione na Facebooku Vicky Holmes, że rodzicami Kruczej Łapy byli Puszysta Skóra i Rudzikowe Skrzydło, a z nim w miocie był Zakurzona Skóra, choć Zakurzona Skóra robił wszystko, żeby mógł zaprzeczyć, że był spokrewniony z Kruczą Łapą.

Błędy

  • Został błędnie wspomniany z niebieskimi oczami.
  • Został błędnie opisany z bursztynowymi oczami.
  • Został błędnie nazwany Kruczym Pazurem przez Vicky.

Cytaty

Wkrótce

Galeria