FANDOM

W uniwersum Wojowników jest pięć Klanów: Klan Pioruna, Klan Rzeki, Klan Wiatru, Klan Cienia oraz Klan Nieba. Zmarłe koty wierzące w Klan Gwiazd oraz przestrzegające Kodeks Wojownika, po śmierci łączą się z Klanem Gwiazd. Natomiast koty łamiące Kodeks Wojownika lub niewierzący w Klan Gwiazd zostają zsyłane do Ciemnego Lasu, inaczej zwanym Miejscem, gdzie brak Gwiazd. Klan Nieba był piątym klanem, ale został zmuszony na opuszczenie swoich terytoriów (więcej poniżej). Klan Krwi formalnie nie jest Klanem, ale grupą kotów zebranych w celu bezpieczeństwa i siły liczebnej. Koty z tego Klanu nie wierzą w Klan Gwiazd, oraz nie posiadają formalnego systemu szkolenia.

Klany Edytuj

Klan Pioruna Edytuj

Klan Pioruna jest mocno zaznaczony w książkach, będąc klanem pochodzenia wielu bohaterów cyklu. Koty Klanu Pioruna są znane ze swoich umiejętności tropienia zdobyczy leśnej. Pierwszym liderem był Piorunowa Gwiazda, który był synem pierwszego lidera Klanu Gwiazd, Niebiańskiej Gwiazdy. Urodził się w potworze z kotki o imieniu Burza, gdy potwór upadł. Niebiańska Gwiazda opuściła las po tym, jak był nadmiernie chroniony. Piorun był jej jedynym żyjącym potomkiem. Klan Pioruna był prowadzony przez Błękitną Gwiazdę na początku serii, a obecnie jest prowadzony przez Ciernistą Gwiazdę z zastępcą Wiewiórczy Lot.

Klan Rzeki Edytuj

Klan Rzeki jest znany z wyjątkowej umiejętności łapania ryb w rzece. Koty Klanu Rzeki są również doskonałymi pływakami, nie straszne im są silne prądy rzeczne. Pierwszym liderem był Rzeczna Gwiazda, który był samotnikiem, później spotkał koty pochodzące z gór. Na początku oryginalnego cyklu Klan Rzeki kieruje Krzywa Gwiazda. Klan Rzeki prowadzi obecnie Mglista Gwiazda z zastępcą Trzcinowym Wąsem.

Klan Wiatru Edytuj

Klan Wiatru, jest Klanem najbliżej umieszczonym Księżycowego Kamienia. Koty z tego klany są dobrze zorientowane w kulturze Twoleg (ze względu na farmę, w której żyli tak blisko). Koty Klanu Wiatru są znane ze swoich szybkich łap, które ułatwiają łapanie zwierzyny, takiej jak króliki na otwartych terenach ich terytorium. Pierwszym ich liderem była Wietrzna Gwiazda, znana również jako Wietrzny Biegacz. Ona i jej partner, Ciernista Gwiazda (Gorsestar) dołączyli do wczesnych osadników. Zanim Wietrzna Gwiazda stała się liderem Klanu Wiatru, Szare Skrzydło i Cienista Gwiazda sprawowały kierownictwo. Liderem Klanu Wiatru na początku cyklu była Wysoka Gwiazda, a obecnie prowadzony przez Jedną Gwiazdę (Onestar), a jego zastępcą jest Zajęczy Skok.

Klan Cienia Edytuj

Klan Cienia, źródło wielu gorszych kotów w serii, jest czasami określany jako "ciemne serce lasu". Koty Klanu Cienia są znane ze swojej zdolności cichego skradania i uniknięcia wykrycia. Są także znani z chęci jedzenia żab, ropuch, jaszczurek, szczurów i pokarmów krowiego pochodzenia. Większość kotów Klanu zmienia swój węch. Pierwszym liderem była Cienista Gwiazda. Była jedną z kotów podróżujących z gór do lasu, a pewnie przez pewien czas prowadziła podróżną grupę. Na początku serii Klan Cienia był prowadzony przez Złamaną Gwiazdę, chociaż obecnie prowadzi ją Jarzębia Gwiazda, z zastępcą Tygrysim Sercem.

Klan Nieba Edytuj

Klan Nieba był piątym klanem lasu i został wprowadzony do Firestar's Quest. Klan został zmuszony opuścić Las dawno temu, gdy ich terytorium zostało zniszczone, co oderwało ich więzi z innymi Klanami. Znani byli z umiejętności poruszania się na znacznych wysokościach. Posiadają twarde, szare poduszki, które pomagają im pokonywać długie odległości na chropowatych powierzchniach. Pierwszym liderem był Niebiańska Gwiazda. Gdy górskie koty przybyły do ​​lasu, Czyste Niebo założył grupę. On i jego grupa szybko stali się znane jako najbardziej bezwzględne, silne i dobrze karmione koty w lesie. Jest też bratem Szarego Skrzydła i ojcem Piorunowej Gwiazdy. Klan Nieba jest obecnie prowadzony przez Liściastą Gwiazdę, z Jastrzębim Skrzydłem jako jej zastępcą.

Klan Krwi Edytuj

BloodClan jest nieoficjalnym Klanem. Jego jedynymi znanymi członkami jest Bicz, Lód, Wąż, Kość, Szczerbaty Ząb i Cegła. Otoczak, Krzyk, Jęczmień i Fiołek byli znanymi członkami, ale zostawili Klan Krwi. Zasady klanu różnią się w porównaniu do oficjalnych klanów. Nie wierzą w Klan Gwiazd. Klan Krwi nie troszczy się o chorych, słabych, ani starszych, a zamiast nich wyrzuca je na granice i sprawia, że ​​walczą o siebie. Jedzą wszystko, co znajdą. Ostatnimi liderami byli Lód oraz Wąż.

Hierarchia Klanu Edytuj

Każdy klan (z wyłączeniem Klanu Krwi oraz Klanu Gwiazd) dzieli ten sam podstawowy system rankingowy, składający się z dziewięciu różnych rangi.

Przywódca Edytuj

Lider klanu jest odpowiedzialny za nadzorowanie i zarządzanie całym klanem, utrzymując dyscyplinę, porządek i ochronę. Przywódcy zwykle otrzymują dziewięć żyć i nowe imię z końcówką "gwiazda" (na przykład Ognista Gwiazda, Błękitna Gwiazda) w ceremonii, w której przychodzą do nich dziewięć kotów z Klanu Gwiazd we śnie w Księżycowym Kamieniu/ Księżycowej Sadzawce. Lider może jednak nie otrzymać wszystkich dziewięciu żyć, jeśli poprzedni lider jego klanu nadal żyje; W tym przypadku lider będzie miał tylko jedno życie na całe życie zamiast dziewięciu, które poprzedni przywódca nadal posiada (np. Słoneczna Gwiazda). Czasami Klan Gwiazd nie zaakceptuje lidera (np. Nocna Gwiazda), jeśli tak się stanie, klan zwykle jest pełny zamieszania.

Zastępca Edytuj

Zastępca jest "zapasowym dowódcą". Może być uważany za praktykanta w sztuce prowadzenia klanu. Zastępują lidera w sytuacji, gdy lider nie jest w stanie wypełnić swoich obowiązków. Są odpowiedzialni za organizowanie patroli i często są powołani przez lidera, ale poza tym, zachowują normalne obowiązki wojownika.

Aby zostać zastępcą, kot musiał przeszkolić co najmniej jednego ucznia. Jednak w New Prophecy Arc Ciernisty Pazur został zastępcą Klanu Pioruna bez ucznia, ale otrzymał obietnicę przeszkolenia.

Po śmierci lidera stają się liderami, idą do Księżycowego Kamienia lub Księżycowej Sadzawki, by Klan Gwiazd mógł dać im dziewięć żywotów. Zastępcy mogą również przejść na emeryturę i zrezygnować ze stanowiska zastępcy, jeśli zechcą (np. Brunatne Kropki).

Medyk Edytuj

Medyk służy klanowi jako ich duchowy przywódca i uzdrowiciel, co czyni je podobnymi do idei "człowieka medycyny" w społeczeństwie plemiennym. Oprócz obowiązków wobec ich klanu, są oni odpowiedzialni za siebie i Klan Gwiazd. Wykonują swoje obowiązki wobec Klanu Gwiazd co pół księżyca, spotykając się razem, aby omówić sprawy prywatnie i dzielić się snami z Klanem Gwiazd. Przywódcy klanu często polegają na przekazywaniu wiadomości od Klanu Gwiazd, ponieważ Medycy mają połączenie, którego nie mają inne koty w klanie.

Jako uzdrowiciel zbierają zioła i przydzielają na odpowiednie choroby i dolegliwość (np. ziarna maku na ból i nie spokój). Prowadzą diagnozę i leczenie zarówno choroby jak i urazów wszystkich kotów w klanie.

W swojej roli przywódcy duchowego nauczają szyfry, interpretują omen i proroctwo, a generalnie służą Klanowi jako przewód między ziemskimi kotami a ich upiornymi odpowiednikami.

Jako Medyk nie wolno mu mieć partnera lub kociąt, ale ta zasada została złamana przez niektóre koty lekarskie (na przykład Liściasta Sadzawka czy Żółty Kieł).

Uczeń Medyka Edytuj

Jest to kot, który jest szkolony, aby pójść w ślady Medyka. Uczą się uzdrawiania i duchowego umysłu Medyka. Uczniowie medycyny towarzyszą także swoim mentorom podczas wizyty w księżycowym kamieniu/ księżycowej Sadzawce każdego pół-księżyca, aby otrzymać sny z Klanem Gwiazd.

Często, uczeń, który ukończył szkolenie, otrzyma nazwę wojownika ("łapa" zastąpioną innym zakończeniem); Jednak Medycy uczą się pozostawać uczniami, nawet jeśli są w pełni przeszkoleni tak długo, jak aktualny medyk nadal leczy koty.

Gdy stary Medyk umiera albo schodzi z stanowiska, uczeń Medyka staje się Medykiem, podobnie jak przywódca / zastępca przywódcy. W wyjątku z Olchowym Sercem, Liściastą Sadzawką, Sójkowym Piórem, Wierzbowym Błyskiem i Ćmim Skrzydłem. Kiedy nastolatek staje się formalnym Medykiem, wtedy może mieć ucznia.

Wojownik Edytuj

Wojownik jest kotem wyszkolonym w sztuce walki i polowania. Wojownicy tworzą większość klanu i zapewniają klanowi ochronę i dostarczanie żywności, która utrzymuje ją w bezpiecznej i dobrej kondycji. Zazwyczaj kot jest wojownikiem w wieku powyżej dwunastu księżyców. W przysięgę, aby zostać wojownikiem, obiecują "zachować kodeks wojownika oraz chronić i bronić swojego klanu, nawet kosztem swojego życia". Legowisko wojowników jest bardzo często w pobliżu klanu, gdzie mogą chronić resztę swojego klanu przed atakami. Są też starsi wojownicy - starsi, bardzo szanowani wojownicy, zazwyczaj wspominani, że mają dobrą więź z liderem klanu (np. Biała burza i Ognista Gwiazda).

Karmicielki/Królowe Edytuj

Są to Kotki posiadające lub oczekujące młode. Ich głównym zadaniem jest opieka nad młodymi kociakami (zazwyczaj poniżej wieku 6 księżyców). Niektóre z nich pozostają po wychowaniu swojego miotu (np. Złoty Kwiat, Paprociowa Chmura czy Stokrotka) gdyż czują że mogą jakoś pomóc innym Karmicielką. Pomagają im wykarmić młode gdy np. brakuje mleka lub matka zachorowała lub zmarła (np. Wiewióczy Lot czy Liściasta Sadzawka). Kocięta są chronione przed atakami, a żłobek zwykle znajduje się w tylnej części obozu, z dala od wyjścia.

Starszyzna Edytuj

To emerytowany wojownik, zastępca, królowa lub karmicielka, uczeń medyka albo przywódca, który jest zbyt stary by pełnić swoje obowiązki. Starsi są "pielęgnowani" przez resztę klanu. Są odpowiedzialni za pochowanie martwego kota. Niektóre koty nie zostają Starszyzną z powodu starości lecz jeśli kiedykolwiek istniał warunek, który uniemożliwia kotowi wywiązanie się ze swoich obowiązków wobec ich klanu, zwykle prowadzi to do decyzji kota o przejściu na emeryturę.

Uczeń Edytuj

Jest to kociak który ukończył 6 księżyców (wyjątek- Czasy gdy Złamana Gwiazda był przywódcą Klanu cienia; Kociaki w wieku 3 księżyców zostawały uczniami) i jest sprawny fizycznie by móc się uczyć na wojownika. Przy ceremonii przypisywany jest mu Mentor, a on sam otrzymuje końcówkę imienia "Łapa". Trening Ucznia kończy się po 6 księżyców, albo jeśli dokona jakiś odważnych czynów.

Kociak Edytuj

Jest to kot którego wiek jest poniżej 6 księżyców. Opiekują się nim Karmicielki/królowe. Zabronione jest im opuszczać obóz, chyba że towarzyszy mu starszy wojownik, medyk czy jakikolwiek uczeń.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki