FANDOM

SkyClan

Klan Nieba – piąty Klan, grupa kotów żyjąca nad jeziorem wraz z czterema pozostałymi Klanami. Obecnie dzielą obszar z Klanem Pioruna, co zostało ujawnione w książce Rozbite Niebo. Założycielem, a także pierwszym przywódcą tego Klanu jest Niebiańska Gwiazda, więc nazwa Klanu wzięła się od przedrostka w jego imieniu "Niebiańska", co zamieniono na "Niebo".

Opis Edytuj

Klan Nieba był piątym Klanem, który zamieszkiwał las, jednak został zmuszony do jego opuszczenia ze względu na najazd Dwunożnych na ich terytorium. Od tamtego czasu jest to miejsce Dwunożnych i ich kotów domowych. W tym czasie obecny przywódca Klanu, Obłoczna Gwiazda, zwrócił się do pozostałych Klanów o pomoc na Zgromadzeniu przy Czterech Drzewach, aby odstąpiły im kawałek terenu dla Klanu Nieba. Jednakże każdy Klan podał powody, aby odmówić im pomocy, co skutkowało na końcu wygnaniem. Z tego powodu Obłoczna Gwiazda poprzysiągł, że już nigdy nie spojrzy na wojowniczych przodków. Partnerka Obłocznej Gwiazdy, Jasny Lot, dostała pozwolenie zostać w Klanie Pioruna przez medyczkę Pustułkowe Skrzydło, gdyż Jasny Lot urodziła i nie była gotowa do podróży do nowego domu ze swoimi dziećmi. Z wielkim smutkiem Jasny Lot i Obłoczna Gwiazda zgodzili się i obiecali, że kiedyś ponownie się spotkają.
Pierwsze nawiązanie do Klanu Nieba pojawia się w "Czarnej Godzinie", gdzie głos Klanu Gwiazdy mówi, że las zawsze zamieszkiwało nie cztery, ale pięć klanów. Ognista Gwiazda błędnie sądzi, że chodzi o Klan Gwiazd, jednak w późniejszych powieściach zostaje potwierdzone, że mowa tu o Klanie Nieba.

Zobacz także Edytuj