FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Gwiazdy

Klan Gwiazdy (ang. StarClan) – klan zmarłych kotów, odpowiednik nieba. Każdy dobry kot po śmierci dołącza do Klanu Gwiazdy i z wysoka obserwuje poczynania swoich pobratymców. Podobno każda gwiazda na niebie jest jedną duszą wojownika i medyka.

Przeciwieństwo Ciemnego Lasu.

Pełną listę kotów z Klanu Gwiazdy możesz zobaczyć tutaj.

Terytorium Klanu Gwiazdy

Klan Gwiazdy to miejsce, w którym zawsze jest ciepło, słonecznie i jest na co polować. Jego terytorium zajmują zielone łąki, śnieżne pustkowia, liściaste lasy pełne zwierzyny oraz nieskończone gwiezdne przestrzenie. Wiele miejsc ważnych dla żyjących kotów istnieją również w Klanie Gwiazdy, m.in. Cztery Drzewa czy Wysoki Kamień. Przez ten teren przepływa również lśniąca rzeka pełna ryb.

Przemiana i wygląd kotów

Szron lśnił na ich łapach. jarzył się w oczach, sierść przypominała biały ogień. niosły za sobą zapach mrozu, ognia i bezkresnych nocnych przestrzeni.

—cytat z Czarnej Godziny, strona 65, opis kotów z Klanu Gwiazdy

Koty w Klanie Gwiazdy:

  • Są w wieku, w którym były najszczęśliwsze, np. Żółty Kieł jest stara, bo w swoich ostatnich latach spędzonych w Klanie Pioruna była najbardziej radosna, Błękitna Gwiazda jest młoda, a Wysoka Gwiazda jest w wieku, w którym stał się przywódcą.
    Klan Gwiazdy

    Koty Klanu Gwiazd na swoim terytorium w Ostatecznym Przewodniku.

  • Zmarli uczniowie i kociaki otrzymują wszelką mądrość starożytnych klanów.
  • Niektórzy dostają imiona wojowników właśnie po śmierci.
  • Koty tracą wszystkie swoje rany i fizyczne ograniczenia.

Rangi

Klan Gwiazdy nie ma oficjalnych rang, np. przywódcy, zastępcy, uczniowie; wszyscy są tam sobie równi i traktują się przyjaźnie. Koty mają tam imiona w najwyższym stopniu, jaki osiągnęły lub osiągnęłyby, gdyby ich życie trwało dłużej, toteż nie wiadomo, jakie imiona noszą tam Ryjówkowa Łapa, Krecia Łapa lub Słodka Łapa, którzy zmarli jako uczniowie. Otrzymanie jednak imienia w Klanie Gwiazdy zdarza się niezmiernie rzadko, ponieważ śmierć większości kotów jest przeznaczeniem.

Potwierdzone jest jednak, że każdy zmarły kot jest wojownikiem w Klanie Gwiazdy, tylko że jego imię (przeważnie, jak zostało to wyżej wspomniane) nie ulega zmianie. Wyjątkami są tu na przykład Mała Gwiazda, Mknąca Burza albo Wilcze Serce.

Zdarzają się przypadki nadania imienia umierającemu uczniowi, aby ten mógł odejść z godnością i nową rangą do Klanu Gwiazd. Najsłynniejszym przykładem jest tu Jasne Serce, która później jednak przeżyła i została przemianowana ze swojego pierwotnego, pośmiertnego imienia "Stracony Pysk".

Innym takim kotem został zmarły podczas walki Borsuczy Kieł, czarno-biały kociak Klanu Cienia, poległy podczas walki z Klanem Wiatru. jego mentor nadał mu przed śmiercią wojownicze imię.

Ciekawostki

  • Pierwotnie miał być przywódca dla Klanu Gwiazdy, ale ten pomysł został odrzucony.
  • Według Vicky Holmes żaden kot ani stworzenie nie były odpowiedzialne za stworzenie Klanu Gwiazdy i Ciemnego Lasu.
  • Mimo, że koty pozbywają się ograniczeń w Klanie Gwiazdy, Cieknący Nos jednak nawet tam cierpi na swoją przypadłość.
  • Możliwe, że nienazwany czarno-biały kocur dający Złamanej Gwieździe jedno z żyć to Kruczy Pazur.