FANDOM

Uwaga!

Niech Tygrysia Gwiazda opowiada, co zechce – miauknął. – Sam oznajmię to dzisiaj Klanowi Rzeki. Nie wstydzimy się naszej matki. Była szlachetną przywódczynią, a nasz ojciec był wielkim zastępcą przywódcy.

—Kamienne Futro do Ognistego Serca w Czarna Godzina

Kamienne Futro (ang. Stonefur) – dawny wojownik Klanu Rzeki. Syn Błękitnej Gwiazdy i Dębowego Serca oraz brat Mglistej Stopy.

Wygląd

Kamienne Futro to długowłosy kocur o gęstej, puszystej, jasnej błękitnoszarej sierści i krępej posturze ciała. Posiada blizny pobitewne na uszach, jedno z nich jest postrzępione. Ma szeroką głowę i ramiona, różowy nos i niebieskie oczy.

Historia

Super Edycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Kiedy Kamyk i jego siostra Mgiełka zostają "znalezieni" na granicy Klanu Rzeki, Szara Sadzawka mówi, że musiał je opuścić Włóczęga, i postanawia zachować je jako swoje, ponieważ jej własne kocięta niedawno zmarły na choroby.

Później skarży się na Mgiełkę do Szarej Sadzawki o rybę, którą przyniósł im Dębowe Serce, ponieważ uważał, że pachnie rybami. Prosi o mysz i wszyscy są zszokowani.

Jako wojownik, patrol Kamiennego Futra wypędza Dwunożnego i inne koty gratulują mu, Szara Sadzawka mówi, że powinien być ostrożny wokół nich, i żeby nie robił takich niebezpiecznych rzeczy. Mglista Stopa broni go, mówiąc, że tylko syknął a Dwunożny uciekł.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Jako młody wojownik, Kamienne Futro walczy z Klanem Pioruna o Słoneczne Skały. Zostaje zaatakowany przez Rudego Ogona, lecz pomógł mu Dębowe Serce, który syknął, że żaden kot Klanu Pioruna nie powinien ranić Kamiennego Futra.
Później Szara Łapa wymienia jego imię podczas Zgromadzenia. Nazywa go jednym z wielkich wojowników.

Ogień i Lód

Kamienne Futro walczy z Ognistym Serce, gdy Klan Rzeki i Klan Cienia atakują Klan Wiatru. Ogniste Serce strąca z siebie napastnika, i nim ten uderzył ponownie, popchnął go w stronę Białej Burzy. Ogniste Serce zostawił walczące koty, więc nie wiadomo kto wygrał pojedynek.

Las Tajemnic

Pojawia się w książce jako wojownik Klanu Rzeki. Wkrótce Ogniste Serce odkrywa, że jest synem przywódczyni Klanu Pioruna: Błękitna Gwiazda jest jego matką. Oddała go z jego siostrą, Mglistą Stopą, ojcu (Dębowe Serce). Dzięki temu mogła zostać zastępczynią przywódcy.

Czarna Godzina

Tygrysia Gwiazda za zgodą Lamparciej Gwiazdy zmusza go do udowodnienia swej lojalności Klanowi Tygrysa: każe mu zabić Pierzastą Łapę oraz Burzową Łapę. Kamienne Futro odmawia i walczy w obronie uczniów. Udało mu się pokonać Ciemną Pręgę. Jednak Tygrysi Pazur posłał nań Czarną Stopę. Pręgowany wojownik klanu Tygrysa przytrzymał Kamienne futro za tylną część ciała, zaś Czarna Stopa rozorał mu gardło. Egzekucji wojownika przyglądali się młodzi uczniowie.

Ciekawostki

  • Nigdy nie miał partnerki ani kociąt.
  • Kamienne Futro jest nazwany po pierwszym mentorze Błękitnej Gwiazdy – Kamiennej Skórze.
  • Ma w sobie krew Klanu Pioruna po Błękitnej Gwieździe.
  • Jego jedyną wadą jest to, że był zbyt odważny, to też go zgubiło.