FANDOM

Disambig Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia słowa – Jesionowe Futro

Jesionowe Futro (ang. Ashfur) – starszy z Klanu Cienia. Nie pojawia się w żadnej książce oprócz Ucieczki w Dzicz i Ognia i Lodu.

Wygląd

Malutki kocur jest wychudzony. Ma ciemnoszare, pręgowane futro i prawdopodobnie niebieskie oczy.

Historia

Nie wiadomo o nim nic, poza tym, że był starszym z Klanu Cienia, który pomógł Ognistej Łapie dawno temu odzyskać ukradzione kocięta. Pewne jest, że nie żyje, jednak nie wiadomo czy trafił do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Jesionowe Futro to starszy z Klanu Cienia.

Pojawia się pod koniec książki, kiedy Żółty Kieł przyprowadza go oraz resztę starszych na spotkanie z kotami Klanu Pioruna, żeby razem obmyślić atak. Jesionowe Futro jako pierwszy przemawia, stwierdzając, że przyszli pomóc, a nie walczyć. Biała Burza ma co do tego wątpliwości i pyta się, co będą chcieli w zamian. Kocur odpowiada, że chcą po prostu pomocy w pozbyciu się Złamanej Gwiazdy, ponieważ złamał kodeks wojownika i klan przez niego jedynie cierpi. Szybki Wiatr sarkastycznie stwierdza, że to nie może być takie łatwe, jednak starszy mówi mu, że nie napotkają tak dużego oporu ze strony Klanu Cienia. Wtedy Żółty Kieł przedstawia zebranym kotom starszych Klanu Cienia; Jesionowe Futro, Nocną Skórę i Poranną Chmurę.

Jesionowe Futro wyjaśnia kotom Klanu Pioruna, że starsi oraz chorzy padają z głodu, a sytuacja z kociętami wcale nie jest lepsza. Ciemna Pręga pyta się, skąd pochodzi cała siła jaką demonstruje mroczny klan. Szary kocur odpowiada, że Złamana Gwiazda ma swoją elitarną grupkę wojowników, których wszyscy się boją. Reszta boi się sprzeciwić ze strachu przed okrutnym liderem oraz jego sprzymierzeńcami.

Później, Szara Łapa pyta Jesionowe Futro, czy żywią się kruczym jedzeniem. Chudy kocur wyjaśnia, że wojownicy Klanu Cienia mieli za zadanie walczyć, a nie polować i jedli wszystko, na co trafili. Starsi wraz z Żółtym Kłem są później widziani, gdy walczą z wojownikami Klanu Cienia.

Ogień i Lód

Jesionowe Futro nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak jest wymieniony w spisie.

Galeria