FANDOM

Disambig Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia słowa –

Jesionowe Futro

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Jesionowe Futro (ang.Ashfur) – Były wojownik Klanu Pioruna. Obecnie jest w Klanie Gwiazd.

Wygląd

Jesionowe Futro to jasnoszary kocur z ciemniejszymi plamkami. Ma ciemnoniebieskie oczy.

Historia

Początek Proroctwa (The Prophercies Begin)

Ucieczka w Dzicz

Jest jednym z kociąt urodzonych w Klanie Pioruna. Jego matką jest Brązowy Pysk. Ma także jedną siostrę i dwóch braci.

Ogień i Lód

Wspomniane jest, że jedne z kociąt Brązowego Pyska umiera niedługo po urodzeniu mimo, iż było zdrowe. Wkrótce potem kolejny z braci Jesionka umiera przez zielony kaszel. Nigdy nie poznano imion dwóch braci. Kiedy Ogniste Serce przynosi Chmurkę do obozu Klanu Pioruna, prosi Brązowy Pysk, aby zaopiekowała się białym kociakiem. Na początku odmawia, lecz w końcu akceptuje to, choć niechętnie.
Brązowy Pysk zostaje karmicielką Chmurki, sprawiając, że Jesionek wraz ze swoim rodzeństwem mają przyszywanego brata. Po czuwaniu Piaskowej Burzy i Zakurzonej Skóry, zawiadamiają o zniknięciu trzech kociąt. Ogniste Serce i Piaskowa Burza szukają ich, znajdując Jesionka i Paprotki, jednak nie mogą znaleźć Chmurki. Po kilku kolejnych minutach poszukiwania okazało się, iż kociak samotnie udał się na polowanie. Udało mu się schwytać i zabić nornika.
Wkrótce potem kociaki ponownie znikają. Trzy kocięta poszły za patrolem Klanu Pioruna w nadziei, że wezmą udział w walce. Paprociowa Łapa (później Paprociowe Futro) musiał odprowadzić kocięta z powrotem do obozu, przez co nie brał udziału w bitwie z Klanem Rzeki i Klanem Cienia.

Cisza przed burzą

Gdy on i jego siostra osiągają sześć księżyców  Błękitna Gwiazda oznajmia Ognistego Serca, który był nowym zastępcą, aby wybrać ich mentorów. Ogniste Serce wybiera Zakurzoną Skórę w nadziei, że stanie się bardziej odpowiedzialny i Ciemną Pręgę jako propozycje Żółtego Kła. Po tym, jak dostaje swojego mentora nowy uczeń  mruczy głośno i podąża za Zakurzoną Skórą. Jesionowa Łapa jest pierwszym uczniem Zakurzonej Skóry, a to oburzyło Piaskową Burzę, ponieważ Ogniste Serce wybrał Zakurzoną Skórę na mentora, a nie na nią.
Jesionowa Łapa później idzie na jego pierwszy patrol z Białą Burzą i Piaskową Burzą. Jesionowa Łapa pokazuje silną przyjaźń z Obłoczoną Łapą w tym tomie, a Obłoczona Łapa odwzajemnia ją, być może dlatego, że zostali wychowani razem.
Kiedy Obłoczona Łapa zaczyna podjadać jedzenie od Dwunożnych, Jesionowa Łapa wie o tym, ale z lojalności wobec swojego przyjaciela, nikomu o tym nie mówi. Później, po tym, gdy Ogniste Serce dowiaduje się, że Obłoczona Łapa został porwany przez Dwunożnych, Jesionowa Łapa idzie do Ognistego Serca, aby dowiedzieć się, co się stało, zmuszony przez Ciemną Pręgę. Ogniste Serce się boi ale uznał, że jeśli Ciemna Pręga chce się dowiedzieć, powinien zapytać samego siebie. Jesionowa Łapa przeprasza i dodaje, że jest ciekawy także. Kiedy Ogniste Serce wyjawia prawdę, Jesionowa Łapa staje się bardzo szalony i zdenerwowany.
Po tym Obłoczona Łapa zostaje uratowany przez Ogniste Serce, Piaskową Burzę, Jesionowa Łapa jest zwolennikiem faktu, że jest bezpieczny. Jesionowa Łapa uspokaja się i dotyka nosem przyjaciela. Pod koniec książki Jesionowa Łapa zostaje wybrany na spotkanie, gdzie Klan Pioruna dowiaduje się, że Tygrysi Pazur jest nowym liderem Klanu Cienia.

Niebezpieczna Ścieżka

Przybrany brat Jesionowej Łapy - Obłoczona Łapa staje się wojownikiem i dostaje imię Obłoczony Ogon, mimo że Jesionowa Łapa i inni uczniowie są starsi. Błękitina Gwiazda odmawia ceremonii uczniów ze względu na niedawną paranoję i wojnę z Klanem Gwiazd. Wybiera Obłoczonego Ogona tylko dlatego, że ujawnił swój brak wiary w Klan Gwiazd. Z tego powodu Jesionowa Łapa i inni uczniowie są źli na przywódczynię.
Z niezadowoleniem, oznajmia pozostałym uczniom, że wszyscy powinni próbować dowiedzieć się, co kradnie ofiarę Klanu Pioruna w owym czasie; wtedy Błękitna Gwiazda musiałby uczynić z nich wojowników. Ciernista Łapa, Jesionowa Łapa i Paprotkowa Łapa odmawiają propozycji Prędkiej Łapy, ale Jasna Łapa zgadza się.
Po odkryciu śladu królików, Ogniste Serce i Obłoczony Ogon odkrywają, że matka Jesionowej Łapy, Brązowy Pysk, została zabita przez Tygrysią Gwiazdę, który chciał dać groźnym psom smak krwi kota. Jesionowa Łapa, Paprotkowa Łapa i Obłoczony Ogon odbywają pogrzeb. Wściekli i smutni, Jesionowa Łapa i Paprotkowa Łapa pytają zastępcy, czy mogą pomóc wyprowadzić psy do wąwozu, bo chcą zemsty w imieniu matki. Ogniste Serce zgadza się po przekonaniu Białej Burzy, a dwaj młodzi uczniowie prowadzą psy do kolejnego kota w kolejce, Piaskowej Burzy.

Czarna Godzina

Kiedy Ognista Gwiazda wraca z zebrania Klanów, jest zmęczony i zszokowany. Stara się zebrać patrole, ale Zakurzona Skóra mówi, że pójdzie razem z Jesionową Łapą. Gdy nadchodzi pora nagich liści, widzimy Jesionową Łapę razem ze swoim mentorem, odbudowujących obóz.

Kiedy Ognista Gwiazda powraca z dziewięcioma życiami i imieniem lidera otrzymanymi od Klanu Gwiazdy, Jesionowa Łapa jest pierwszym kotem, który przywitał go z powrotem. Podczas ceremonii wojownika Ciernistego Pazura i Straconego Pyska, Ognista Gwiazda wspomina mu i Paprotkowej Łapie, że niedługo zostaną wojownikami.

Kiedy Klan Krwi przybywa do lasu, Jesionowa Łapa prycha, widząc ich obroże i krzyczy, że są pieszczoszkami, lecz Zakurzona Skóra szybko go ucisza.

Podczas bitwy z Klanem Krwi, zastępca Klanu Pioruna, Biała Burza, zostaje zabity przez Gnata. Jesionowa Łapa, Brunatna Łapa, Jeżynowa Łapa, Piórkowa Łapa i Burzowa Łapa postanawiają pomścić śmierć dzielnego wojownika. Po tym jak Gnat umarł, Jesionowa Łapa wydaje zwycięski okrzyk

Nowa Przepowiednia

Północ

Siostra Jesionowego Futra, Paprotkowa Chmura, urodziła swój drugi miot: Ostrokrzewik, Modrzew i Brzózkę.

Jesionowe Futro widziany jest na patrolu z Jeżynowym Pazurem i Cierniowym Pazurem. Patrol ma sprawdzić Wężowe Skały i uważać na żmije. Wiewiórcza Łapa wymyka się za nimi i zostaje przyłapana przez Jeżynowego Pazura. Jesionowe Futro mówi, że będzie miała kłopoty, jeśli Zakurzona Skóra pójdzie jej szukać. Wściekła i zdenerwowana, Wiewiórcza Łapa błaga Cierniowego Pazura, by pozwolił jej do nich dołączyć, a on w końcu ustąpił.

W Wężowych Skałach, cztery koty wyczuwają borsuka. Jesionowe Furo ostrożnie wchodzi do jaskini i odczuwa ulgę, gdy widzi, że borsuka nie ma w domu. Nagle pojawia się za nimi borsuk, a kocur chowa się w krzakach. Kiedy patrol ucieka borsukowi, Jesionowe Futro zastanawia się, czy to ten sam, który zabił Wierzbową Skórę w ostatniej porze zielonych liści. Patrol musi wcześnie wrócić do obozu, aby ostrzec przywódcę. Kiedy wracają, on i Cierniowy Pazur mówią o tym, co zobaczyli Ognistej Gwieździe.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się oficjalnie, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Życzenie Liściastej Sadzawki

Liściasta Sadzawka widzi, że Wiewiórczy Lot dzieli się myszą z Jeżynowym Pazurem i uświadamia sobie, że jej siostra wybrała na partnera Jeżynowego Pazura zamiast Jesionowego Futra.

Później wspomniano o tym, kiedy Paprociowe Futro wzywa ich, by zabrali swoich uczniów, Białą Łapę i Brzozową Łapę.

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

W pierwszym rozdziale, nad jeziorem pojawia się burza, a piorun uderza w drzewo w obozie Klanu Pioruna, powodując pożar. Jesionowe Futro grozi Wiewiórczemu Lotowi, że zabije jej dzieci, ale wojowniczka próbuje ich bronić. Kocur chce zabić trzy koty tylko dlatego, że Wiewiórczy Lot wybrała Jeżynowego Pazura zamiast niego. W rezultacie Jesionowe Futro grozi rodzinie kotki. Aby chronić koty przed nim, Wiewiórczy Lot ujawnia sekret, który wstrząsa wszystkimi: Ostrokrzewiowy Liść, Lwi Płomień i Sójcze Pióro nie są jej kociętami.

Później, gdy Ostrokrzewiowy Liść ucieka do tuneli, myśli o tym, jak zabiła Jesionowe Futro, i że jej rodzeństwo żyje, a Liściasta Sadzawka wie o morderstwie.

Ciekawostki

  • Vicky została zapytana na swoim Facebook'u, gdzie Jesionowe Futro pójdzie po śmierci. Na pytanie odpowiedziała: "Pójdzie do Klanu Gwiazdy, ponieważ zawsze był lojalnym wojownikiem wobec swojego klanu, który po prostu oszalał z nieodwzajemnionej miłości." Odpowiedziała także, iż długo rozważała nad tym, gdzie Jesionowe Futro pójdzie po śmierci i przez pewien czas rozważała, że umieści go w Miejscu, gdzie brak gwiazd.
  • W drzewie genealogicznym na oficjalnej stronie Wojowników jest napisane, że Biała Burza jest partnerem Brązowego Pyska, i ojcem Jesionowego Futra i Paprotkowej Chmury. Nie zostało jednak potwierdzone, czy to drzewo jest prawdziwe.
  • Kate uważa, że Jesionowe Futro wybaczył Ostrokrzewiowemu Liściowi za zabicie go, gdy dołączyła do Klanu Gwiazdy. Jest to sprzeczne ze słowami Vicky, która mówi, że prawdopodobnie nigdy nie wybaczyli sobie nawzajem i unikali się w Klanie Gwiazdy.
  • Vicky uważa, że Jesionowe Futro nie pojawi się już w przyszłości.
  • Istnieje teoria, że Jesionowe Futro jest prawdziwym ojcem Bluszczowej Sadzawki i Gołębiego Skrzydła. Jednak wkrótce po jego śmierci Białe Skrzydło twierdziła, że to Brzozowy Upadek nim jest, aby jej kocięta nigdy nie cierpiały przez swoje pochodzenie. Teoria została wymyślona przez fanów i nigdy tak naprawdę nie potwierdzona.

Błędy

  • Albo on, albo jego siostra, Paprotkowa Chmura, został błędnie określony jako ,,brunatny".
  • Mylnie mówiono, że ma ciemne futro.

Galeria

Filmy

☆ Ashfur PMV - Pity Party

☆ Ashfur PMV - Pity Party

◁ WARRIORS ▷ Ashfur - The Wolf - PMV

◁ WARRIORS ▷ Ashfur - The Wolf - PMV

Ashfur PMV

Ashfur PMV

Historia Jesionowego Futra zaanimowana przez Noodlers do piosenki Infinitesimal autorstwa Mother Mother.