FANDOM

Uwaga!

Nie przetrwałabym tego mrocznego czasu, gdyby nie Obłoczny Ogon. Dał mi inne przeznaczenie i wiedziałam, że bez względu na to, jak wyglądam, wszystko będzie dobrze. Tak długo jak Obłoczny Ogon mnie kocha, nie jestem już Straconym Pyskiem, ale Jasnym Sercem.

—- Jasne Serce w Sekrety Klanów, strona 14

Jasne Serce (ang. Brightheart) - starsza wojowniczka Klanu Pioruna. Swój największy debiut miała w Niebezpiecznej Ścieżce, gdzie została brutalnie zaatakowana i okaleczona przez sforę psów.

Partnerka Obłocznego Ogona, matka Zroszonego Nosa, Śnieżnego Gąszczu, Białego Skrzydła i Bursztynowego Księżyca.

Wygląd

Jasne Serce to kotka o białej, grubej sierści oraz rudych łatach. Jej uszy są postrzępione, a połowa pyska pozbawiona sierści. Jedno z jej oczu posiada błękitną barwę, w miejscu drugiego widnieje zaś blizna, zadana kotce przez sforę psów.

Charakter

Wkrótce...

Historia

Super Edycje

Sekret Żółtego Kła

W mangowej części tej książki na końcu, Jasna Łapa i Prędka Łapa widziani są, jak Ognista Serce mówi im, by sprawdzili kleszcze u starszyzny.

Misja Ognistej Gwiazdy

Wkrótce...

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Jasne Serce jest córką Oszronionego Futra i Lwiego Serca, ma troje rodzeństwa, jednak kocięta nie są wspomniane po imieniu. Później, gdy znikają, wszystkie koty Klanu myślą, że porwała je Żółty Kieł, jednak prawdziwym winowajca jest Podrapany Pysk, który również odpowiedzialny jest za śmierć Nakrapianego Liścia.

W poszukiwaniu kociąt pomaga im starszyzna z Klanu Cienia. Towarzyszy im patrol Klanu Pioruna, chcąc szybko odzyskać stracone kocięta. Wojownicy zgodzili się pomóc wypędzić Złamaną Gwiazdę. Grupa składa się z Żółtego Kła, Jesionowego Futra (Klan Cienia), Nocnej Skóry, Porannej Chmury, Białej Burzy, Ognistej Łapy, Szarej Łapy i Ciemnej Pręgi. Kocięta zostały odnalezione i wróciły z patrolem do obozu Klanu Pioruna.

Las Tajemnic

Jasna Łapa zostaje uczennicą raz ze swoim bratem, Ciernistą Łapą. Koteczka zostaje uczennicą Białej Burzy, zaś Ciernista Łapa – Mysiego Futra. Później Piaskowa Burza mówi, że Jasna Łapa wraz z bratem wyruszyli na polowanie z mentorami, z czego byli zachwyceni jak nigdy.

Po tym jak Klan Pioruna przeżył szok, dowiadując się o kociętach Szarej Pręgi, Jasna Łapa i Ciernista Łapa bawią się w udawaną walkę, podczas gdy Prędka Łapa na nich patrzy.

Cisza przed burzą

Wkrótce...

Niebezpieczna Ścieżka

Kiedy Ogniste Serce wraz z klanem wraca ze Zgromadzenia, widzi Jasną Łapę, która wraz z Prędką Łapą wychodzi z legowiska uczniów. Jasna Łapa tuż przed wyjściem z obozu prosi swojego mentora, Białą Burzę o pozwolenie, w przeciwieństwie do Obłocznej Łapy, ku irytacji Ognistego Serca.

Ogniste Serce, chce zobaczyć umiejętności uczniów, tuż przed decyzją o mianowaniu ich wojownikami. Zastępca jest pod wrażeniem umiejętności młodej uczennicy, z którą ostatecznie przegrywa symulowaną walkę. Koteczka wymienia podekscytowane spojrzenia z resztą uczniów, kiedy Ogniste Serce objaśnia, że zamierza zapytać Błękitną Gwiazdę o pozwolenie na mianowanie ich wojownikami.

Obłoczna Łapa jako jedyny z uczniów staję się wojownikiem. Inni uczniowie są wściekli i nie zamierzają z własniej woli pogratulować koledze. Jedynie Jasna Łapa stara się zachowywać przyjacielsko. Koteczka siłą wypycha Prędką Łapę z legowiska, a później prowadzi resztę uczniów do Obłocznego Ogona.

Czarna Godzina

Wkrótce...

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Omen Mglistej Gwiazdy

Ciekawostki

  • Na Facebooku Kate Cary mówi, że podoba jej się pomysł, iż ojcem Jasnego Serca może być Biała Burza.
  • Jasne Serce szanuje brak wiary w Klan Gwiazdy przez Obłocznego Ogona.
  • Kate domyśla się, że Jasne Serce nie będzie miała swych ran w Klanie Gwiazdy.
  • Jasne Serce często omija jeziora, ponieważ nie chce widzieć swojego odbicia w wodzie.
  • Victoria Holmes myśli, że nawet gdyby Prędka Łapa żył, Jasne Serce wybrała by Obłocznego Ogona na swojego partnera.
  • Jej oryginalne angielskie "Brightheart" imię, w Niemieckim tłumaczeniu brzmi "Lightheart"
  • Wielu artystów rysuje ją z zielonymi oczami, chociaż tak naprawdę są one niebieskie.
  • W Ostatecznym Przewodniku jej oczy są bursztynowe.

Ceremonie

Ceremonia Ucznia

Błękitna Gwiazda: Biała Burzo, teraz, skoro Piaskowa Burza została wojowniczką, możesz wziąć nowego ucznia. Zostaniesz mentorem Jasnej Łapy. Biała Burzo, jesteś wojownikiem wielkich zdolności i z wielkim doświadczeniem. Wiem, że wszystko, co wiesz, przekażesz swojej uczennicy.
Biała Burza: Z pewnością. Witaj, Jasna Łapo.

Las Tajemnic, strona 83

Ceremonia Wojownika

Błękitna Gwiazda: Proszę naszych wojowniczych przodków, by wejrzeli na tę uczennicę. Nauczyła się kodeksu wojownika i oddała życie za swój klan. Niech Klan Gwiazdy przyjmie ją jako wojowniczką. Otrzymuje imię Stracony Pysk, żeby każdy kot w klanie pamiętał, w jaki sposób odebrał nam ją Klan Gwiazdy.
Obłoczny Ogon: To imię jest okrutne! A jeśli przeżyje?
Błękitna Gwiazda: Wtedy będziemy mieli kolejny powód, by pamiętać, co sprowadził na nas Klan Gwiazdy. Dostaną tę wojowniczkę jako Stracony Pysk albo w ogóle jej nie dostaną.

Niebezpieczna Ścieżka, strona 267

Ceremonia zmiany imienia

Ognista Gwiazda: Duchy Klanu Gwiazdy, znacie imię każdego kota. Proszę was teraz, żebyście zabrały imię kota, który stoi przed wami, gdyż nie oddaje już jego natury. Jako przywódca Klanu Pioruna i za aprobatą naszych wojowniczych przodków nadaję temu kotu nowe imię. Od dzisiaj będzie ona znana jako Jasne Serce, gdyż chociaż jej ciało zostało ciężko ranne, czcimy jej mężnego ducha i światło, które w niej lśni.
Wszyscy: Jasne Serce! Jasne Serce!

Czarna Godzina, strona 135

Galeria

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Liściasta SadzawkaSójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Paprociowe FutroObłoczny OgonJasne SerceCiernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRóżany PłatekLiliowe SerceTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekWiśniowy UpadekKreci WąsBursztynowy KsiężycZroszony NosBurzowa ChmuraOstrokrzewowa KitaPaprotkowa PieśńSzczawiowa PręgaLiściasty CieńSkowrończa PieśńMiodowe FutroRoziskrzona SkóraRosochata GałązkaPłetwiasty Skok
Uczniowie Łodygowa ŁapaOrla ŁapaŚliwkowa ŁapaMuszelkowa Łapa
Karmicielki StokrotkaRozżarzone SerceBluszczowa Sadzawka
Kociaki PośpiechPlamkaMuszkaTrzepotekJeżykKwiatek
Starszyzna Szara PręgaMillie