FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Żadny kot nie mógł wątpić lojalność Gnata względem okrutnego przywódcy i może to tragedia sprawiła, że nigdy nie miał szansy żyć, życiem prawdziwego wojownika w Klanie.

—Przemyślenia Narratora o Gnacie i jego lojalności, Ostateczny Przewodnik, strona 198

Gnat (ang. Bone) - zastępca Klanu Krwi.

Gnat zostaje zabity w Czarnej Godzinie przez uczniów.

Wygląd

Gnat to duży, czarno-biały kocur z licznymi bliznami na ciele. Posiada zielone oczy i bliznę pomiędzy nimi. Ma długie kończyny, szerokie barki oraz obrożę, w której wbite są kły psów i pazury kotów.

Historia

Początek Proroctwa

Czarna Godzina

Gnat, zastępca Klanu Krwi, zatrzymuje Tygrysią Gwiazdę i Głaza na granicy terytorium. Głaz wita go i pyta, czy ten go pamięta, na co Gnat opryskliwie pyta jak żyje mu się w lesie. Kocur zachowuje się pogardliwie w stosunku byłego towarzysza, aczkolwiek zgadza się i prowadzi go do Bicza.

Gnat jest obecny podczas rozmowy Bicza i Tygrysiej Gwiazdy, pojawia się też na Zgromadzeniu, gdzie przebywał Klan Tygrysa, Klan Lwa i Klan Krwi. Ognista Gwiazda sądzi, że to Gnat jest przywódcą Klanu Krwi, gdyż kocur jest duży i ma wiele blizn bitewnych.

Następnie, gdy Ognista Gwiazda odwiedza Kruczą Łapę i Jęczmienia na ich farmie, samotnik opowiada, ze zna Gnata. Kiedyś, gdy był młodszy, należał do Klanu Krwi. Kocur opowiada o brutalności Bicza i Gnata. Mówi również, że gdy tylko nadarzyła się okazja, uciekł z Klanu i od tego czasu jest samotnikiem.

Podczas bitwy między Klanu Lwa a Klanem Krwi, Gnat zabija zastępce Klanu PiorunaBiałą Burzę. Zostaje zaatakowany przez Jeżynową Łapę, który wskoczył mu na plecy i Jesionową Łapę, który ugryzł go w łapę, dzięki czemu Ognista Gwiazda miał czas, by pożegnać się ze swoim zastępcą. Do walki dołącza się Pierzasta Łapa, Burzowa Łapa i Brunatna Łapa. Gnat nie jest w stanie pokonać tylu uczniów jednocześnie. W ciągu kilku chwil zostaje zabity.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Gnat jest wspomniany w historii Jęczmienia. Jęczmień zauważa, że jego dwaj bracia będą szukać Gnata i będą chcieć się stać częścią straży Bicza. Jęczmień i Fiołek żyją razem, a Jęczmień jest przerażony, myślą, że Gnat może się o tym dowiedzieć. Gnat złapał go kilka razy na z mysią o wiele wcześniej i Jęczmień dając mu jedzenie, mówiąc, że to oferując to Biczowi.

Ostateczny Przewodnik

Na własnej strony współdzieloną z Biczem. Chociaż Gnat nie był postrzegany bez Bicza, jako równego, oceniał wartość kota jako surową wytrzymałość i odwagę w walce.

Manga

Bicz: Początek Legendy

Gdy Bicz z kotem nazywanym Cegła aby dowiedzieć się o kociaku o imieniu Malutki, który zabił psa, kocury poszły aby go znaleźć. Kiedy odkryją tak zwanego pogromcę psów, pytają, czy plotki były prawdziwe; jeśli mały kociak naprawdę zabił psa. Malutki kłamie, i mówi, że plotki są w rzeczywistości prawdą.

Ze względu na informacje, dwa koty doprowadziły Malutkiego do śmietnika, gdzie znajdował się ogromny pies który zawracał głowę kotom mieszkającym na tej alejce, pies zrobił tam swoje legowisko. Gnat prosi Malutkiego o zabicie psa, aby koty mogły dostać się do ich jedzenia, albo kocurek musi opuścić te miejsce przed północą. W jednej chwili zauważa nieśmiało, że Malutki mógł kłamać cały czas, ale on i Cegła i tak z tym zostawią. Cień Malutkiego na ścianie wydaje się bardzo duży, który odstrasza psa, chociaż Głaz i inni Włóczędzy wierzą, że pies został odepchnięty przez widok Malutkiego.

Gnat nadal pozostaje blisko Bicza, i zaczyna pełnić funkcję nieoficjalnego zastępcy Klanu Krwi, grupy kotów mieszkających na owej alejce prowadzone przez Bicza. Jest również postrzegany jako prowadzący Rubina i Skarpetki po tym, jak poleci mu jego przywódca.

Ciekawostki

  • Kiedy zapytano jedną z autorek, Vicky, czy obroża Gnata jest koloru tęczy, odpowiedziała, że jest zdziwiona tym pytaniem, a sama myślała prędzej o kolorze ciemnoniebieskim.

Cytaty

Tygrysia Gwiazda: "Nazywam się Tygrysia Gwiazda. Przyszedłem z lasu porozmawiać z waszym przywódcą."

Gnat: "Czego od niego chcesz?"

Tygrysia Gwiazda: "O tym opowiem waszemu przywódcy, a nie patrolowi."

Głaz: "Bicz musi o tym usłyszeć...Wszyscy na tym skorzystamy."

—- Gnat, Głaz i Tygrysia Gwiazda w Czarnej Godzinie