FANDOM

Uwaga!

Żadny kot nie mógł podważyć lojalności Gnata względem okrutnego przywódcy i może to tragedia sprawiła, że nigdy nie miał szansy żyć, jak prawdziwy wojownik w klanie.

—Narrator o Gnacie i jego lojalności, "Ostateczny Przewodnik", strona 198

Gnat (ang. Bone) - zastępca Klanu Krwi.

Został zabity w "Czarnej Godzinie" przez uczniów.

Wygląd

Gnat to duży, czarno-biały kocur z licznymi bliznami na ciele. Posiada zielone oczy i bliznę pomiędzy nimi. Ma długie kończyny, szerokie barki oraz obrożę, w której wbite są kły psów i pazury kotów.

Charakter

Nigdy nie było okazji, by poznać lepiej charakter Gnata, jednakże cechował on się najdzwyczajną okrutnością, sprawiał wrażenie nieodczuwającego empatii. Był oddany Biczowi.

Historia

Gnat był kotem włóczącym się po mieście razem z Cegłą. Kiedy Mały przybył do miasta, zwrócili się do niego o pomoc w przepędziu psa, co, chociaż nieuczciwie, kociak zrobił. Czarny kocurek zyskał szacunek dawnych pieszczochów i kiedy powstał Klan Krwi, Gnat, będąc lojalny Biczowi stał się nieoficjalnym zastępcą. Zginął podczas walki w "Czarnej Godzinie", życie odebrali mu uczniowie Klanu Pioruna, Rzeki oraz Cienia.

Fabuła

Początek Proroctwa

Czarna Godzina

Gnat, zastępca Klanu Krwi, zatrzymuje Tygrysią Gwiazdę i Głaza na granicy terytorium. Głaz wita go i pyta, czy ten go pamięta, na co Gnat opryskliwie pyta jak żyje mu się w lesie. Kocur zachowuje się pogardliwie w stosunku do byłego towarzysza, aczkolwiek zgadza się i prowadzi go do Bicza.

Kocur jest obecny podczas rozmowy Bicza i Tygrysiej Gwiazdy, pojawia się też na zgromadzeniu, gdzie przebywał Klan Tygrysa, Klan Lwa i Klan Krwi. Ognista Gwiazda sądzi, że to Gnat jest przywódcą Klanu Krwi, gdyż kocur jest duży i ma wiele blizn po walkach.

Następnie, gdy Ognista Gwiazda odwiedza Kruczą Łapę i Jęczmienia na ich farmie, samotnik opowiada, ze zna Gnata. Kiedyś, gdy był młodszy, należał do Klanu Krwi. Wspomina o brutalności Bicza i oraz jego zastępcy. Mówi również, że gdy tylko nadarzyła się okazja, uciekł z Klanu i od tego czasu jest samotnikiem.

Podczas bitwy między Klanem Lwa a Klanem Krwi, Gnat zabija zastępce Klanu PiorunaBiałą Burzę. Zostaje zaatakowany przez Jeżynową Łapę, który wskoczył mu na plecy i Jesionową Łapę, który ugryzł go w łapę, dzięki czemu Ognista Gwiazda miał czas, by pożegnać się ze swoim zastępcą. Do walki dołącza się Pierzasta Łapa, Burzowa Łapa i Brunatna Łapa. Gnat nie jest w stanie pokonać tylu uczniów jednocześnie, i w ciągu kilku chwil zostaje zabity.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Gnat jest wspomniany w historii Jęczmienia. Kocur zauważa, że jego dwaj bracia będą szukać Gnata i będą chcieć się stać częścią straży Bicza. Samotnik żyje razem z Fiołkiem i jest przerażony na samą myśl, że zastępca mógł by się o tym dowiedzieć. Kiedy tylko Gnat przłapywał go z myszą w pysku, Jęczmień posłusznie mu ją oddawał mówiąc, że jest to prezent dla Bicza. Raz posłużył się Jęczmieniem, aby pokazać swoje umiejętności w walce jakimś kociakom.

Kiedy Bicz dowiaduje się o Fiołku i porywa ją, Jęczmień stara się uratować siostrę. Gnat przytrzymuje czarno-białego kocura kiedy przywódca Klanu Krwi nakazuje Wężowi i Lodu zaatakować kotkę. Zastępca grozi kocurowi, żeby nigdy nawet nie próbował stawiać im oporu, ponieważ i tak zawsze wygrywają.

Był również wspomniany jako prawa łapa Bicza.

Ostateczny Przewodnik

Ma własną stronę, którą współdzieli z Biczem. Pomimo, iż Gnat nigdy nie był postrzegany przez czarnego kocura jako równy, cenił sobie jego siłę i odwagę podczas walki. Zostaje wspomniane, że jakiś rodzaj tragedii spowodował, że czarno-biały kocur nigdy nie mógł żyć jak prawdziwy koc pochodzący z leśnych Klanów.

Manga

Bicz: Początek Legendy

Kiedy Gnat oraz Cegła dowiadują się o kociaku nazwanym Małym, wyruszają aby go odszukać. Kiedy wreszcie go odnajdują, pytają czy plotki o tym, że zabił psa były prawdziwe. Kocurek kłamie i odpowiada, że jest to prawda.

Kocury prowadzą czarnego kociaka do miejsca za śmietnikiem, gdzie potężny pies zrobił sobie legowisko. Gnat prosi Małego o zabicie psa, by ci mogli się dostać do swojego jedzenia, a Cegła dodaje, że jeśli tego nie zrobi będzie musiał odejść stamtąd do wschodu księżyca. Czarno-biały kocur cynicznie pyta, czy może przypadkiem kociak nie kłamał i wcale z nikim nigdy nie walczył. Pomimo, że pies wystarszył się dużego cienia na ścianie, Gnat, Cegła oraz reszta samotników wierzą, że to Mały tak naprawdę go pokonał.

Kocur po jakimś czasie staje się nieoficjalnym zastępcą Bicza, który dowodzi samotnymi kotami pochodzącymi z miasta. Później po raz ostatni w mandze widziany jest, jak wypędza Skarpetka i Rubinkę.

Cytaty

Tygrysia Gwiazda: Nazywam się Tygrysia Gwiazda. Przyszedłem z lasu porozmawiać z waszym przywódcą.
Gnat: Czego od niego chcesz?
Tygrysia Gwiazda: O tym opowiem waszemu przywódcy, a nie patrolowi.
Głaz: "icz musi o tym usłyszeć...Wszyscy na tym skorzystamy.

—Rozmowa pomiędzy Gnatem, Głazem i Tygrysią Gwiazdą, "Czarna Godzina", strony 16-17

Może kłamał? Może nigdy z niczym nie walczył?

—Gnat kwestionuje prawdziwość słów Małego, "Bicz: Początek Legendy", strona 49

Ciekawostki

  • Kiedy zapytano jedną z autorek, Vicky, czy obroża Gnata jest koloru tęczy, odpowiedziała, że jest zdziwiona tym pytaniem, a sama myślała prędzej o kolorze ciemnoniebieskim.

Galeria