FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Żadnych kot nie mógł wątpić lojalność Gnata względem okrutnego przywódcy i może to tragedia sprawiła, że nigdy nie miał szansy żyć, życiem prawdziwego wojownika w Klanie.

—Przemyślenia Narratora o Gnatu i jego lojalności, Ostateczny Przewodnik, strona 198

Gnat - to duży, umięśniony kot. Jego sierść jest czarno-biała. Kot nosi obrożę, która (podobnie jak obroża Bicza) jest "ozdobiona" kłami psów i pazurami kotów.

Kocur ma na ciele wiele blizn, pamiątek po stoczonych pojedynkach. Jedna z nich znajduje się pomiędzy oczami.

Gnat zostaje zabity w Czarnej Godzinie przez uczniów.

Wygląd Edytuj

Gnat to duży, czarno-biały kocur z licznymi bliznami na ciele. Posiada zielone oczy i bliznę pomiędzy nimi. Ma długie kończyny, szerokie barki oraz obrożę, w której wbite są kły psów i pazury kotów.

Historia Edytuj

Początek Proroctwa (The Prophercies Begin) Edytuj

Czarna Godzina Edytuj

Gnat, zastępca Klanu Krwi, zatrzymuje Tygrysią Gwiazdę i Głaz na granicy terytorium. Głaz wita go i pyta, czy ten go pamięta, na co Gnat opryskliwie pyta jak żyje mu się w lesie. Kocur zachowuje się pogardliwie w stosunku byłego towarzysza, aczkolwiek zgadza się i prowadzi go do Bicza.

Gnat jest obecny podczas rozmowy Bicza i Tygrysiej Gwiazdy, pojawia się też na Zgromadzeniu, gdzie przebywał Klan Tygrysa, Klan Lwa i Klan Krwi. Ognista Gwiazda sądzi, że to Gnat jest przywódcą Klanu Krwi, gdyż kocur jest duży i ma wiele blizn bitewnych.

Następnie, gdy Ognista Gwiazda odwiedza Kruczą Łapę i Jęczmienia na ich farmie, samotnik opowiada, ze zna Gnata. Kiedyś, gdy był młodszy, należał do Klanu Krwi. Kocur opowiada o brutalności Bicza i Gnata. Mówi również, że gdy tylko nadarzyła się okazja, uciekł z Klanu i od tego czasu jest samotnikiem.

Podczas bitwy między Klan Lwa a Klanem Krwi, Gnat zabija zastępce Klanu Pioruna - Białą Burzę. Zostaje zaatakowany przez Jeżynową Łapę, który wskoczył mu na plecy i Jesionową Łapę, który ugryzł go w łapę, dzięki czemu Ognista Gwiazda miał czas, by pożegnać się ze swoim zastępcą. Do walki dołącza się Pierzasta Łapa, Burzowa Łapa i Brunatna Łapa. Gnat nie jest w stanie pokonać tylu uczniów jednocześnie. W ciągu kilku chwil zostaje zabity.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Gnat jest wspomniany w historii Jęczmienia. Jęczmień zauważa, że jego dwaj bracia będą szukać Gnata i będą chcieć się stać częścią straży Bicza. Jęczmień i Fiołek żyją razem, a Jęczmień jest przerażony, myślą, że Gnat może się o tym dowiedzieć. Gnat złapał go kilka razy na z mysią o wiele wcześniej i Jęczmień dając mu jedzenie, mówiąc, że to oferując to Biczowi.

Ostateczny Przewodnik

Na własnej strony współdzieloną z Biczem. Chociaż Gnat nie był postrzegany bez Bicza, jako równego, oceniał wartość kota jako surową wytrzymałość i odwagę w walce.

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy zapytano jedną z autorek, Vicky, czy obroża Gnata jest koloru tęczy, odpowiedziała, że jest zdziwiona tym pytaniem, a sama myślała prędzej o kolorze ciemnoniebieskim.

Cytaty Edytuj

Tygrysia Gwiazda: "Nazywam się Tygrysia Gwiazda. Przyszedłem z lasu porozmawiać z waszym przywódcą."

Gnat: "Czego od niego chcesz?"

Tygrysia Gwiazda: "O tym opowiem waszemu przywódcy, a nie patrolowi."

Głaz: "Bicz musi o tym usłyszeć...Wszyscy na tym skorzystamy."

—- Gnat, Głaz i Tygrysia Gwiazda w Czarnej Godzinie