FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Może i jest starszym wojownikiem, ale to jego pierwszy miot kociąt i to sprawia że jest tak nerwowy, jak uczeń po swoim pierwszym polowaniu.

Liściasta Sadzawka o Ciernistym Pazurze w Rozbite Niebo

Ciernisty Pazur (ang. Thornclaw) - dawny uczeń Mysiego Futra. W Czarnej Godzinie został wojownikiem, a jego imię zostało zmienione na Ciernisty Pazur. Należy do Klanu Pioruna.

Syn Oszronionego Futra, brat Jasnego Serca, Rozżarzonej Skóry i Paprociowego Futra. Partner Kwiecistego Upadku i ojciec Trzonowej Łapy, Orlej Łapy, Śliwkowej Łapy i Muszelkowej Łapy.

Wygląd

Ciernisty Pazur to złoto-brązowy, pręgowany kocur o jasnozielonych oczach.

Historia

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Szara Pręga wspomina, że Ciernisty Pazur musiał wziąć uczniów, aby zebrać zdobycz. Później, zanim Ognista Gwiazda ogłosił zebranie, złoto-brązowy kocur wynurza się z tunelu z uczniami, niosąc mnóstwo zdobyczy. Po zebraniu Szara Pręga mówi Ciernistemu Pazurowi, aby zabrał ze sobą Obłoczny Ogon i Wierzbową Skórę na patrol. Ognista Gwiazda również dołącza. Ciernisty Pazur przejmuje dowództwo w patrolu, zmierzając w stronę Miejsca Dwunożnych. Tuż przed tym, jak tam dotarli, zszedł ze ścieżki, by zapolować za zdobyczą obok Obłocznego Ogona. Później pojawia się z dwiema myszami. Ognista Gwiazda spytał się go dlaczego go nie nie było, Ciernisty Pazur zaczyna się martwić. Ale przywódca go uspokaja. (?)

Kiedy mentor Okopconego Futra, Długi Ogon, jest zaślepiony przez wypadek spowodowany przez brudne pazury królika rozcinające oczy Długiego Ogona, (?) Długi Ogon sugeruje, że Ciernisty Pazur powinien wziąć Okopcone Futro na cały dzień, działając jako jego mentor. Kilka dni później Ciernisty Pazur pyta Ognistą Gwiazdę, czy mógłby go znowu zabrać, a przywódca mówi mu, że ma służyć jako nowy mentor Ciernistego Pazura, przynajmniej do momentu, gdy Długi Ogon wyzdrowieje. Jest wdzięczny i dziękuje przywódcy za jego decyzję. Młody wojownik ma również tendencję do przewodzenia większości patroli Klanu Pioruna.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Jego imię nie zostało potwierdzone, lecz jest bardzo prawdopodobne, że był jednym z kociąt Oszronionego Futra porwanych przez Podrapanego Pyska, a następnie uratowanych przez Ognistą Łapę.

Las Tajemnic

Ciernista Łapa zostaje uczniem, wraz ze swoją siostrą Jasną Łapą. Jego mentorką zostaje Mysie Futro, a mentorem jego siostry Biała Burza. Ciernista Łapa jest bardzo podekscytowany podczas ceremonii, Jasna Łapa wykazuje się większą niepewnością.

Gdy Ogniste Serce i Szara Pręga zostają ukarani przez Błękitną Gwiazdę i przenoszą się do legowiska uczniów, Jasna Łapa i Ciernista Łapa patrzą na nich z szeroko otwartymi oczami.

Podczas walki z Tygrysim Pazurem i bandą włóczęgów Ciernista Łapa walczy z Nocnym Szeptem, który próbował zabić Ogniste Serce. Młody kot ugryzł przeciwnika w ogon i wypuścił go dopiero wtedy, gdy ten zaczął uciekać.

Cisza przed Burzą

Zostaje wspomniany przez Obłoczną Łapę, który mówi, że Ciernista Łapa nie okazuje zbytniego szacunku zabitej zdobyczy, więc biały uczeń nie widzi powodów, by i on miał to robić.

Ciernista Łapa bierze udział w licznych treningach, patrolach oraz polowaniach. Podczas jednego z patroli, gdy szedł z Mysim Futrem i Szybkim Wiatrem, wszyscy zostali zaatakowali przez Tygrysiego Pazura i włóczęgów. On i Mysie Futro zdołali uciec, lecz Szybki Wiatr zostaje zabity. Ciernista Łapa jest ranny w łapę, więc udaje się do Żółtego Kła i Rozżarzonej Skóry.

Niebezpieczna Ścieżka

Ciernista Łapa wciąż jest uczniem w Klanie Pioruna. Ogniste Serce mówi Błękitnej Gwieździe, że Ciernista Łapa, Jasna Łapa, Prędka Łapa i Obłoczna Łapa są gotowi, by zostać wojownikami, lecz przywódczyni nie ufa żadnemu z kotów, uważa że są zdrajcami. Jedynie Obłoczna Łapa może zostać wojownikiem, gdyż jego mentorem jest Ogniste Serce.

Prędka Łapa zwołuje zebranie uczniów i próbuje namówić ich, by udali się do lasu i wygonili tajemnicze niebezpieczeństwo, które kradnie zwierzynę. Ostatecznie z misją udali się tylko Prędka Łapa i Jasna Łapa. Oba koty zostają zaatakowane przez sforę. Jasna Łapa zostaje okaleczona do końca życia, zaś Prędka Łapa ginie. Ciernista Łapa jest bardzo wzburzony, gdy Błękitna Gwiazda nadała nowe imię Jasnej Łapie: Stracony Pysk.

Czarna Godzina

Ciernista Łapa znosi mech oraz zdobycz do legowiska przywódcy, którym został Ognista Gwiazda. Widząc to kocur postanowił porozmawiać z Mysim Futrem o mianowaniu Ciernistej Łapy na wojownika. Następnego dnia wszystkie trzy koty wybierają się na patrol. Ciernista Łapa zwęszył zapach obcych kotów w pobliżu Wężowych Skał, lecz traci trop.

O zmierzchu odbywa się ceremonia. Ciernista Łapa zostaje wojownikiem. Ognista Gwiazda nadaje mu nowe imię: Ciernisty Pazur. Kocur jest bardzo dumny podczas ceremonii, tak samo jak Stracony Pysk, która jako pierwsza wita go nowym imieniem. Ciernisty Pazur jest zasmucony, gdyż Stracony Pysk i Prędka Łapa nie mogą mu towarzyszyć, jako że nie zostali wojownikami.

Nowa Przepowiednia

Północ

Jego uczeń Okopcona Łapa, otrzymał swoje imię wojownika, Okopcone Futro. Jest teraz widziany z innym uczniem, Ryjówkową Łapą, kociakiem z pierwszego miotu Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry.

Kiedy Wiewiórcza Łapa podąża za patrolem bez pozwolenia swojego mentora, Ciernisty Pazur, który prowadzi patrol, pyta ją, czy Zakurzona Skóra pozwolił jej przyjść. Wiewiórcza Łapa nie odpowiada, chociaż Ciernisty Pazur niechętnie pozwala jej zostać i uprzejmie prosi ją, by wróciła do obozu.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Ciernisty Pazur nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Ciekawostki

  • Na stronie Facebooka Kate Cary ujawniono, że ojcem Ciernistego Pazura może być Biała Burza.
  • Vicky nie myśli, że on i Paprociowe Futro są identycznymi bliźniakami.

Błędy

  • Został nazwany jasnobrązowym.

Galeria

Drzewo Genealogiczne

Zobacz więcej

Łatana Skóra

Rudzikowe Skrzydło

Kędzierzawa Skóra

Długi Ogon
 
Krucza Łapa
 
Oszronione Futro
 
Zakurzona Skóra,
 
Zobacz więcej
 
Brązowy Pysk

Zobacz więcej

Zobacz więcej
 
Szczawiowy Ogon
 
Paprociowe Futro
 
Zobacz więcej
 
Rozżarzona Skóra
 
Jasne Serce
 
Obłoczny Ogon
 
Zobacz więcej
 
Zobacz więcej
 
Ciernisty Pazur
 
Kwiecisty Upadek
 
Zobacz więcej

Lwi Płomień
 
Rozżarzone Serce
 
Ziarnista Łapa
 
Krecia Łapa

Zobacz więcej

Liliowe Serce
 
Śnieżny Gąszcz
 
Bursztynowy Księżyc
 
Zroszony Nos
 
Śnieżny Gąszcz
 
Białe Skrzydło
 
Brzozowy Upadek
 
Trzon
 
Śliwka
 
Orzeł
 
Muszla

Ostrokrzewiowa Kiść
 
Paprotkowa Piosenka
 
Szczawiowa Pręga
 
Miodowa Paproć
 
Jagodowy Nos
 
Makowy Mróz
 
Liściasty Cień
 
Miodowe Futro
 
Skowronkowa Piosenka
 
Gołębie Skrzydło
 
Trzmielowa Pręga
 
Zobacz więcej
 
Bluszczowa Sadzawka

Kreci Wąs
 
Wiśniowy Upadek