FANDOM

Uwaga!

To nie jest mój klan. Już nie. Klanem Pioruna dowodzi pieszczoch Dwunożnych, nie ma już za kogo walczyć. Nie mam komu być wierny. W całym lesie jedynym kotem, za którym warto pójść, jest Tygrysia Gwiazda.

—Ciemna Pręga zanim został wygnany z Klanu Pioruna, "Czarna Godzina", strona 146

Ciemna Pręga (ang. Darkstripe) – przyjaciel Tygrysiej Gwiazdy. Wojownik Klanu Pioruna. Kiedy Ognista Gwiazda został przywódcą, ten odstąpił swojej lojalności Klanowi Pioruna i dołączył do Tygrysiej Gwiazdy. Został zabity przez Szarą Pręgę podczas bitwy z Klanem Krwi.

Wygląd

Ciemna Pręga to duży, szczupły kocur o lśniącej, rzadkiej, ciemnoszarej, pręgowanej sierści. Ma żółte oczy.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Gdy młody kot domowy, Rdzawy, przyłącza się do klanu, Ciemna Pręga zgadza się tylko z powodu decyzji Błękitnej Gwiazdy. Ciemna Pręga gardzi Ognistą Łapą, uważa, że młody kot jest niegodny dołączenia do Klanu Pioruna ze względu na jego pochodzenie. Ciemna Pręga jest jednym z kotów, który uważa, że Żółty Kieł powinna zostać zabita. Błękitna Gwiazda mówi mu, że powinien schować pazury, gdyż to ona będzie decydować o losie starej kocicy. Gdy Tygrysi Pazur zostaje zastępcą Błękitnej Gwiazdy uznaje, że przywódczyni potrzebuje ochrony. Ciemna Pręga oraz Długi Ogon mają jej strzec i pełnić rolę strażników. Ciemna Pręga, Długi Ogon i Tygrysi Pazur roznoszą plotki, że Krucza Łapa jest zdrajcą, który zaalarmował Klan Cienia o wyprawie Błękitnej Gwiazdy do Księżycowego Kamienia. Odsyła Ognistą Łapę, gdy ten chce udać się po czosnek, który miał odkazić jego ranę po ugryzieniu szczura. Rudy uczeń nazywa go "Durną Pręgą". Jest członkiem patrolu, który wyruszył w poszukiwaniu zaginionych kociąt Oszronionego Futra.

Ogień i Lód

Okazuje się, że Ciemna Pręga był mentorem Długiego Ogona, mimo, że w Ucieczce w Dzicz była mowa, iż Zakurzona Łapa jest jego pierwszym uczniem. Patrolował Wężowe Skały, gdy Rozżarzona Łapa uległa wypadkowi. Ciemna Pręga jako jeden z pierwszych zauważa niechęć Szarej Pręgi do walki z Klanem Rzeki i kwestionuje jego lojalność na oczach całego klanu. Pręgowany wojownik jest wściekły, gdy Ogniste Serce przynosi Chmurkę do obozu. Głośno protestuje i drwi z rudego wojownika. Widział, jak Ogniste Serce puszcza Srebrny Strumień podczas walki z Klanem Cienia i Klanem Rzeki, o czym donosi Tygrysiemu Pazurowi.

Las Tajemnic

Ciemna Pręga wciąż traktuje wrogo Ogniste Serce i dogryza mu na każdym kroku. Wciąż uważa, że rudzielec nigdy nie powinien zostać przyjęty do Klanu Pioruna. Gdy pilnuje Złamanego Ogona jedynie obserwuje, jak Chmurka oraz kilka innych kociaków atakują bezbronnego, ślepego kocura. Biały kociak zaczyna gryźć jego ogon. Ogniste Serce interweniuje i podnosi Chmurkę, jednakże Ciemna Pręga uważa, że kociak nie robił niczego złego. Nazywa również Chmurkę domowym kiciusiem. Był pierwszym kotem, który ujawnił pochodzenie siostrzeńca Ognistego Serca. Gdy tereny zostają zalane, a Ogniste Serce opisuje, że Słoneczne Skały zniknęły pod wodą, Ciemna Pręga miauczy, że dzięki temu Klan Rzeki nie będzie już polował na ich terytorium. Towarzyszy mu szmer aprobaty, lecz Szara Pręga jest niespokojny i martwi się o Srebrny Strumień. Uczestniczy w Zgromadzeniu, na którym Klan Cienia i Klan Wiatru dowiaduje się o obecności Złamanego Ogona w obozie Klanu Pioruna. Jest gotowy do ataku. Gdy Klan Cienia i Klan Wiatru atakują obóz Klanu Pioruna, Ciemna Pręga walczy z wojownikiem z Klanu Wiatru. Po walce jest wściekły na Błękitną Gwiazdę i oskarża ją, że to jej wina, gdyż Złamany Ogon już dawno powinien być wypędzony z klanu. Zastanawia się ile czasu minie nim ktoś z nich zginie w obronie więźnia. Kocur zostaje uciszony przez Tygrysiego Pazura. Pręgowany wojownik obserwuje Szarą Pręgę i donosi Tygrysiemu Pazurowi, gdy szary kocur opuszcza obóz, przez co zastępca przywódczyni postanawia sprawdzić dokąd ten się udał, przez co odkrył związek Szarej Pręgi ze Srebrnym Strumieniem i widział śmierć kocicy. Gdy Obłoczna Łapa zostaje uczniem, Ogniste Serce zauważa, że Ciemna Pręga nie pogratulował młodemu kotu, tylko uskarża się na zdrajców i domowych pieszczochów, zastanawia się też głośno, czy w Klanie Pioruna są jeszcze porządne koty. Kiedy zdrada Tygrysiego Pazura wychodzi na jaw, pręgowany kocur jest oburzony, że jego najbliższy towarzysz nie wtajemniczył go w jego plany. Głównie z tego powodu nie udaje się wraz z nim na wygnanie. Gdy Ogniste Serce zostaje zastępcą, Ciemna Pręga oburzył się i krzyknął, że nie będzie słuchał rozkazów domowego kiciusia. Zachowuje się wrogo również wobec Szarej Pręgi, uważając go za zdrajcę.

Cisza przed Burzą

Ciemna Pręga jest rozbawiony, gdy Ogniste Serce zmaga się z obowiązkami zastępcy. Często z niego drwi i dogryza mu, gdy tylko jest to możliwe. Wkrótce pręgowany kocur zostaje mentorem Paprotkowej Łapy, mimo obaw Błękitnej Gwiazdy w kwestii jego lojalności. Jako jeden z pierwszych kotów ujawnił klanowi, że Obłoczna Łapa opuścił klan. Natychmiast donosi o tym Błękitnej Gwieździe. Gdy Obłoczna Łapa powraca do Klanu Pioruna, Ogniste Serce mówi Błękitnej Gwieździe, że to Ciemna Pręga powinien ogłosić tę nowinę klanowi. Po pożarze mówi sarkastycznie, że koty, które zostały w obozie i prawdopodobnie zginęły na pewno będą wdzięczne Ognistemu Sercu. Ku zdziwieniu wszystkich Zakurzona Skóra zbeształ swego dawnego mentora, gdyż ten nie okazał szacunku zmarłym towarzyszom, ponadto nie martwił się o Paprotkową Łapę.

Niebezpieczna Ścieżka

Gdy Ciemna Pręga widzi, że Tygrysi Pazur został przywódcą Klanu Cienia jego oczy błyszczą, jest tym bardzo podniecony, a nawet zadowolony. Przyprowadza w tajemnicy kocięta Tygrysiej Gwiazdy na spotkanie z nim, lecz Ogniste Serce zauważył to i szybko zawrócił wojownika razem z kociętami nim przywódca Klanu Cienia powiedział im zbyt dużo. Jest obecny na spotkanie Błękitnej Gwiazdy z Wysoką Gwiazdą, gdy Ogniste Serce namówił ich do pokojowej rozmowy. Ciemna Pręga jest gotów do ataku, wykazuje zniecierpliwienie. Długi Ogon wyznaje, że Ciemna Pręga spotyka się z Tygrysia Gwiazdą i przekazuje mu wiele informacji. Gdy klan ucieka przed psami w kierunku Słonecznych Skał, pręgowany wojownik próbuje ukradkiem wyprowadzić Jeżynową Łapę i Brunatną Łapę z obozu i zabrać ich w bezpieczne miejsce. Gdy zostaje zauważony przez Ogniste Serce mówi mu, że Słoneczne Skały nie są wystarczająco bezpieczne. Rudzielec po raz pierwszy traci cierpliwość i zarzuca Ciemnej Prędze zdradę, mówiąc, że próbował doprowadzić dwóch uczniów do Tygrysiej Gwiazdy. Ogniste Serce nakazuje, by Paprociowe Futro pilnował i dyskretnie szpiegował Ciemną Pręgę.

Czarna Godzina

Ciemna Pręga wymyka się na spotkanie z Czarną Stopą, który miał przekazać informacje Tygrysiej Gwieździe. Został zauważony przez Szczawika, córkę Wierzbowej Skóry. Podał koteczce jagody śmierci, lecz zobaczył to Szara Pręga, który rzucił się na wojownika i unieruchomił go. Ciemna Pręga skłamał, że próbował powstrzymać Szczawika przed zjedzeniem jagód, lecz nikt mu nie uwierzył. Szczawik przeżyła zatrucie i opowiedziała prawdę. Ciemna Pręga został wygnany z Klanu Pioruna przez Ognistą Gwiazdę. Wkrótce przed tym sam Ciemna Pręga wyrzekł się Klanu Pioruna. Kocur dołączył do Klanu Cienia, a później do Klanu Tygrysa. Walczył z Kamiennym Futrem i został pokonany, przez co Tygrysia Gwiazda kpi z niego. Po śmierci wielkiego przywódcy, Ciemna Pręga uznaje, że jest to wina Ognistej Gwiazdy i przyłącza się do Bicza. Podczas bitwy atakuje Ognistą Gwiazdę i próbuje go zabić. Uniemożliwił mu to Szara Pręga. Ciemna Pręga walczy z szarym kocurem, jednakże przegrywa. Został przez niego zabity. Szara Pręga powiedział, że dobrze się stało, gdyż w lesie jest o jednego zdrajcę mniej.

Nowa Przepowiednia

Wschód Księżyca

Zostaje wspomniany przez Szczawiowy Ogon gdy ta opowiada Liściastej Łapie jak niegdyś na siłę nakarmił ją zabójczymi jagodami.

Zachód Słońca

Ciemna Pręga pojawia się pierwszy w prologu, jako członek Ciemnego Lasu. Jakimś cudem napotyka się na Tygrysią Gwiazdę. Jest przerażonym i zszokowanym istnieniem Ciemnego Lasu i zachowuje się całkiem inaczej niż za życia. Mówi, że próbował opuścić mroczny las, lecz nigdy mu się to nie udało. Pyta również, gdzie znajduje się Klan Gwiazd i myślał, że będzie biegać wzdłuż gwieździstego nieba oglądając Klan Pioruna. Uważa, że nie powinien się tu znajdować jako iż według siebie nie był okrutny ani zły.

Wywęsza zapach Złamanej Gwiazdy i woła go, tylko po to aby zostać uciszonym przez Tygrysią Gwiazdę. Pyta się go, co teraz zrobi, jako iż nie ma możliwości aby własnoręcznie zabić Ognistą Gwiazdę. Pyta się dawnego przywódcy, czy mogą podróżować po lesie wspólnie. Tygrysia Gwiazda ucisza ciemno-szarego kocura z nutą smutku w głosie, lecz mówiąc bez wahania. Mówi, że tutaj, w Ciemnym Lesie każdy kot musi iść własną ścieżką, wzdłuż cieni. Ogląda jak Tygrysia Gwiazda opuszcza miejsce biegnąc w gąszcz puszczy.

Omen Gwiazd

Zapomniany Wojownik

Jest widziany, jak koty zbierają się na spotkanie w Ciemnym Lesie. Czołga się na brzuch i patrzy z podziwem na przywódcą, za nim Jastrzębi Mróz odsyła go z powrotem do pozostałych. Ma gęsią skórkę z daleka i odchodzi, ściągnąć za sobą ogon.

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Lwie Serce przedstawia koty z Ciemnego Lasu. Krótko wspomina Ciemną Pręgę jako jeden z kotów, obok Tygrysiej Gwiazdy, Złamanego Ogon i Podrapanego Pyska.

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Ciemnopręgi.
  • Ma w sobie krew Klanu Nieba poprzez Wierzbową Skórę i Klanu Wiatru poprzez Orlą Burzę.
  • Trafił do Ciemnego Lasu, o czym świadczą jego słowa wypowiedziane tuż przed śmiercią, "Wszędzie ciemność. Wszystko stracone".
  • Był zszokowany, że trafił do Ciemnego Lasu.
  • Ulubioną sceną śmiercią, którą pisała Cherith była ta od Ciemnej Pręgi.

Cytaty

Jeśli chodzi o Ciemną Pręgę, ten z kolei ani młody, ani ładny...

Szara Łapa do Ognistej Łapy o Ciemnej Prędze, "Ucieczka w Dzicz", strona 56

Ufałem Ci, Tygrysi Pazurze. Uważałem cię za najwspanialszego wojownika w lesie. A ty spiskowałeś z tym... tym tyranem i nie wspomniałeś mi o niczym ani słowem. A teraz oczekujesz, że pójdę za tobą?

—Ciemna Pręga odrzucając ofertę Tygrysiego Pazura, "Las Tajemnic", strona 336

Galeria