FANDOM

Uwaga!

Cieknący Nos (ang. Runningnose) medyk w Klanie Cienia. Szkoliła go Żółty Kieł. Zawsze miał katar, którego nie mógł wyleczyć. Ciekawostką jest także, że po swojej śmierci nadal cierpiał na swą chorobę. Także stąd bierze się jego imię.

Wygląd

Cieknący Nos to mały, szaro-biały kocur o plamistej, niezadbanej sierści. Ma szary pysk, zaropiałe, ciemnopomarańczowe oczy i nieustanny katar. Według większości mang ma również dwie czarne plamy w okolicach karku i z tyłu głowy, oraz czarno-pręgowany ogon. Ta wersja mogłaby się pokrywać z tą przedstawioną w Ostatecznym Przewodniku.

Historia

Super Edycje (Super Edition Arc)

Wizje Ćmiego Lotu

Ćmi Lot widzi Cieknącego Nosa i Tygrysią Gwiazdę razem przy Księżycowym Kamieniu. Zauważa, że nie ma pomiędzy nimi przyjaźni i zastanawia się, dlaczego podróżują razem, skoro nie są przyjaciółmi.

Sekret Żółtego Kła

Katarek, Jeleń i Splot rodzą się jako kocięta Jaszczurczej Pręgi i Błotnistego Pazura.

Na początku bawią się na polance razem ze Złamanym. Po pewnym czasie ich zabawa zaczyna wypełniać się przemocą. Żółty Kieł obserwuje bezradnie, jak przezywają go pieszczoszkiem, borsuczym łajnem, oraz krzyczą, że nie zna swojej matki. Medyczka, nie mogąc dłużej wytrzymać, przerywa obrażanie kociaka i karci ich. Katarek jest jedynym, który ma zawieszoną głowę i wygląda na autentycznie zawstydzonego, podczas gdy Splot i Jeleń po prostu patrzą wyzywająco. Po tej konfrontacji Katarek nie dokucza już Złamanemu, ale siedzi i patrzy, jak jego rodzeństwo kontynuuje swoją okrutną zabawę. Kiedy Żółty Kieł próbuje pokazać Złamanemu wszystkie zioła, ten mówi, że nie jest zainteresowany nauką, że chce zostać wojownikiem. Później kocica zauważa Katarka, który z oddali przygląda się jej, gdy układa zioła. Kiedy zaprasza go, by przyszedł i popatrzył, mały wpada w panikę, mocno pociąga nosem i biegnie do żłobka.

Kilka księżyców później, Katarek zostaje uczniem Żółtego Kła, otrzymuje imię Cieknąca Łapa. Medyczka cieszy się z tak utalentowanego ucznia jak on. Cieknąca Łapa jest spokojny, cierpliwy i szybko się uczy, nawet jeśli nie jest w stanie wyleczyć własnego przeziębienia. Kocur patrzy z uwagą na mentorkę i z zainteresowaniem słucha jej słów.

Następnie Żółty Kieł decyduje, że Cieknąca Łapa jest gotowy zostać pełnoprawnym medykiem. Uczeń otrzymuje imię Cieknący Nos, aby przypominał, że pomimo największych chęci, nawet medycy nie wyleczą wszystkiego. Kiedy medyczka jest obwiniana za śmierć Nogietka i Mięty, on nie wierzy, że mogłaby zrobić coś takiego, tak samo jak Traszkowa Cętka, Jarzębinowa Jagoda i Orzechowy Wąs, ale reszta Klanu odwraca się od Żółtego Kła. Kiedy kocica zostaje wygnana, Cieknący Nos przyrzeka, że jest nie winna.

Misja Ognistej Gwiazdy

Wspomniano w książce że Cieknący Nos przenosi się do legowiska starszych, a jego uczeń, Mała Chmura, staje się medykiem Klanu.

Początek Proroctwa (The Prophercies Begin Arc)

Ucieczka w Dzicz

Gdy jego mentorka, Żółty Kieł, niesłusznie zostaje wygnana, kocur obejmuje stanowisko medyka Klanu Cienia. Wspomniano, że na zgromadzeniu głośno narzekał na dwunożnych, którzy wykarczowali cenne lekarskie ziele, zastępując je dziwnymi i bezużytecznymi kwiatami, przez co kocięta niepotrzebnie umierają na mrozie. Kiedy Ognista Łapa wraca do obozu, razem z Żółtym Kłem śmieją się z tego, że Cieknący Nos nie potrafi nawet wyleczyć swojego przeziębienia.
Następnie jest jednym z kotów zbuntowanych przeciwko Złamanej Gwieździe i pomaga go wypędzić. Kiedy zauważany rany Ciernia, przynosi pajęczyny, aby zatamować krwawienie.

Ogień i Lód

Klan Gwiazdy przepowiedział medykowi, że Nocna Skóra powinien zostać nowym liderem Klanu Cienia.

Jak Szara Pręga wrócił do legowiska z katarem, Ogniste Serce chciał zażartować, że wygląda prawie jak Cieknący Nos, ale złość na niego za spotykanie się ze Srebrnym Strumieniem sprawiła, że nawet się do niego nie odezwał.

Las Tajemnic

Pojawia się tylko raz, kiedy razem z innymi medykami siedzi na zgromadzeniu u stóp skały, patrząc okrągłymi oczami na księżyc.

Cisza przed Burzą

Cieknący Nos jest z Nocną Gwiazdą, kiedy jest chory i interpretuje omen sowy do jego chorego klanu mówiąc, że będą silni i rządzą w lesie. Jednakże nie informuje Klanu Cienia, że będą musieli zapłacić najwyższą możliwą cenę za swoją wspaniałą przyszłość.

Później, pod koniec książki, jest jednym z trzech kotów trzech kotów, które przybywają przed resztą Klanu. Dysząc, Cieknący Nos oznajmia, że ​​ich Klan jest wolny od chorób i, że został wysłany z wyprzedzeniem, aby poprosić przywódców, aby poczekali przed rozpoczęciem spotkania. Kiedy Wysoka Gwiazda pyta go, dlaczego Nocna Gwiazda się spóźnia, Cieknący Nos od razu odpowiada, że on nie żyje. Biała Burza pyta, czy Popielate Futro przyjdzie za niego, ale Cieknący Nos patrzy na swoje łapy, mówiąc, że szary kocur był jednym z pierwszych kotów, które umarły z powodu choroby.

Niebezpieczna Ścieżka

Ogniste Serce zauważa, że Cieknący Nos jest załamany, że nie udało mu się uratować Nocnej Gwiazdy. Wojownicy wspominają, że ma się pojawić nowy wielki lider, ale medyk kręci się nerwowo o każdej wzmiance o tym proroctwie.

Cytaty

Wkrótce...

Galeria

Drzewo Genealogiczna

Błotnisty Pazur

Jaszczurcza Pręga

Jelenia Stopa
 
Cieknący Nos
 
Zaplątany Pomruk