FANDOM

Uwaga!

Brzozowy Upadek (ang. Birchfall) – kocur z drugiego miotu kociąt, Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry. Brat Krzewika, Lisiego Skoku, Pajęczej Nogi, Modrzewika, Lodowej Chmury i Ryjówczej Łapy.

Były uczeń Jesionowego Futra i wojownik Klanu Pioruna.

Partner Białego Skrzydła, oraz ojciec Bluszczowej Sadzawki i Gołębiego Skrzydła.

Wygląd

Brzozowy Upadek to jasnobrązowy pręgowany kocur z bursztynowymi oczami i błyszczącym futrem.

Historia

Nowa Przepowiednia

Północ

W tej książce Brzózek pojawia się po raz pierwszy.

Jest on kociakiem Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry z ich drugiego miotu.

Dawny uczeń Klanu Pioruna, Krucza Łapa odwiedza swój stary dom, aby zobaczyć się z Ognistą Gwiazdą. Brzózek i jego rodzeństwo są zaciekawieni przybyłym kotem.

Wschód Księżyca

Jedna z jego sióstr, Modrzewik umiera, przez co Paprotkowa Chmura jest w bardzo złym stanie psychicznym. Jej partner Zakurzona Skóra namawia ją do jedzenia i dalszej opieki nad pozostałymi kociętami.

Świt

Brzózek nie zostaje przedstawiony w Spisie Klanów, mimo to pełni mniej istotną rolę w książce.

Po śmierci swojej drugiej siostry Krzewika, Brzózek jest jedynym kociakiem z miotu, który przetrwał. Jego matka, Paprotkowa Chmura bardzo przeżywa stratę dwójki swoich kociąt. Ognista Gwiazda odwiedza ją w żłobku i składa karmicielce obietnicę, że Klan Pioruna zapewni że Brzózce przetrwanie. w odpowiedzi Paprotkowa Chmura syczy że Brzózek musi przeżyć. Rozżarzona Skóra przygląda się Paprotkowej Chmurze i Brzózce mówi Ognistej Gwieździe że Brzózek zawsze był najsilniejszy spośród trójki. Dodaje również, że teraz, kiedy stracił swoje rodzeństwo, jego matka będzie mogła dać mu więcej swojego mleka.

Cody postanawia pomóc dbać o Brzózka do końca swojego pobytu w Klanie Pioruna.

Pewnego dnia żłobek zostaje zalany przez deszcz, a Cody przenosi Brzózka do legowiska, w którym sypiają wojownicy. Pieszczoszka widzi, że kociak jest głodny i płacząc prosi o jedzenie. Kotka wpada na pomysł, aby spróbować nakarmić go upolowaną zdobyczą i stwierdza, że uda mu się przeżyć jeśli tylko nauczy się ją jeść.

Kiedy Klan Cienia zostaje zaatakowany przez dwunożnych i musi szukać schronienia w obozie Klanu Pioruna, Brzózek pomaga odwrócić uwagę kociąt, aby Cody mogła w tym czasie obejrzeć czy nie mają one żadnych zadrapań, ani drzazg.

Przed odejściem klanów z lasu, Liściasta Łapa podaje mu wspomagające siły zioła podróżne. Kociak jednak wypluwa je i z obrzydzeniem skarży się swojej matce, że smakują jak wronia karma. Kotka karci go, ripostując, że sam nie wie, jak smakuje karma dla wron, ponieważ nigdy jej nie próbował. Wkrótce okazuje się również, że Cody postanowiła wrócić do swoich dwunożnych. Brzózek jest zbyt mały, aby zrozumieć jej decyzje i jest zdenerwowany, że kotka go opuściła.

Kociak źle znosi podróż klanów do nowego domu. Wciąż nie przestaje tęsknić z Cody, a jego matka zaczyna obawiać się, że może nie przetrwać pory nagich drzew.

Podczas swej podróży klanu znajdują schronienie w jaskini Plemienia Płynącej Wody. Brzózek odzyskuję energię i zaprzyjaźnia się z kociakami Wysokiego Maku oraz kociakami należącymi do Plemienia.

Ciekawostki

  • W Północy był nazywany "Brzózka", jednak w Świcie zostało to zmienione na "Brzózek".
  • Kate Cary uwielbia jego imię.

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Liściasta SadzawkaSójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Paprociowe FutroObłoczny OgonJasne SerceCiernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRóżany PłatekLiliowe SerceTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekWiśniowy UpadekKreci WąsBursztynowy KsiężycZroszony NosBurzowa ChmuraOstrokrzewowa KitaPaprotkowa PieśńSzczawiowa PręgaLiściasty CieńSkowrończa PieśńMiodowe FutroRoziskrzona SkóraRosochata GałązkaPłetwiasty SkokRozżarzone Serce
Uczniowie Łodygowa ŁapaOrla ŁapaŚliwkowa ŁapaMuszelkowa ŁapaPlamista ŁapaPośpieszna ŁapaMusza Łapa
Karmicielki StokrotkaBluszczowa Sadzawka
Kociaki TrzepotekJeżykKwiatek
Starszyzna Szara PręgaMillie