FANDOM

Uwaga!

Brązowy Pysk (ang. Brindleface) – dawna karmicielka i wojowniczka w Klanie Pioruna. Partnerka Rudego Ogona, matka Jesionowego Futra, Piaskowej Burzy i Paprotkowej Chmury. Zginęła w Niebezpiecznej Ścieżce, obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Brązowy Pysk jest ładną, pręgowaną kotką o krótkiej, szarej sierści.

Historia

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Pojawia się w Klanie Pioruna jako jedna z karmicielek. Walczy, gdy Klan Cienia atakuje obóz mimo zaawansowanej ciąży. Jest w szoku, gdy dowiaduje się, że Czarna Stopa ukradł kocięta.

Pod koniec książki urodziła cztery kocięta, jednakże nie podano ich imion. Jeden z kociaków umarł wkrótce po narodzinach (Kate potwierdziła, że udał się do Klanu Gwiazdy.)

Ogień i Lód

Gdy Ogniste Serce przynosi do klanu Chmurkę, kocica przejmuje nad nim opiekę. Początkowo nie chce się na to zgodzi, gdyż dopiero co straciła jedno ze swoich kociąt i reaguje niechętnie, lecz gdy Chmurka zaczyna pić jej mleko nie wyraża protestu. Po chwili wyraża milczącą zgodę. Ogniste Serce obiecuje, że będzie przynosił jej dodatkową zdobycz.

Po Zgromadzeniu Brązowy Pysk mówi, że Chmurka czuje się nieco gorzej. Było to jednak jedynie niegroźne przeziębienie, które szybko zostało wyleczone.

Kocica wpada w panikę, gdy zauważa, ze Chmurka i dwa pozostałe kociaki zniknęły. Gdy rozpoczęły się poszukiwania, czekała przy wyjściu z obozu.

Las Tajemnic

Po raz pierwszy pojawia się wraz z Chmurką, który obserwuje mianowanie Jasnej Łapy i Ciernistej Łapy. Niedługo później Chmurka oddala się od obozu i prawie zostaje zabity przez borsuka. Uratowali go Ogniste Serce, Piaskowa Burza i Ciernista Łapa.

Wkrótce Obłoczna Łapa zostaje uczniem Ognistego Serca.

Cisza przed Burzą

Brązowy Pysk rozmawia z Białą Burzą. Mówi mu, że jej kocięta są już wystarczająco duże, by stały się uczniami. Wieść ta dociera do Ognistego Serca, który rozmawia z Błękitną Gwiazdą. Córka zyskuje nowe imię Paprotkowa Łapa, a jej mentorem zostaje Ciemna Pręga. Drugie z jej kociąt, Jesionowa Łapa zostaje uczniem Zakurzonej Skóry. Brązowy Pysk powraca do roli wojowniczki.

Brązowy Pysk ukazana jest, gdy przygotowuje grupę starszych do wyprawy nad rzekę, gdyż najbliższe strumienie wyschły.

Niebezpieczna Ścieżka

Brązowy Pysk pociesza Nakrapiany Ogon, gdy ta straciła swojego kociaka, Śnieżka, który został porwany przez jastrzębia.

Kotka jest dumna i gratuluje swojemu przybranemu synowi, gdy ten został wojownikiem i przyjął nowe imię: Obłoczny Ogon.

Pod koniec książki zostaje zamordowana przez Tygrysią Gwiazdę, (podczas układania ścieżki z królików do obozu Klanu Pioruna)żeby sfora mogła zasmakować kociej krwi.

Czarna Godzina

Brązowy Pysk została wielokrotnie wspomniana przez Ogniste Serce. Obłoczny Ogon domaga się zemsty za jej śmierć i proponuje atak na Klan Cienia, jednakże Ogniste Serce odmawia, gdyż Klan Cienia nie jest niczemu winny. Mordercą był Tygrysia Gwiazda, a jego klan nic nie wiedział o zamiarach przywódcy.

Pojawia się podczas snu Ognistej Gwiazdy przy Księżycowym Kamieniu ofiarowując mu piąte życie. Daje mu dar ochrony, by mógł chronić klan tak jak kocica chroni swoje młode. Ogniste Serce spodziewa się, że życie to będzie łagodne, lecz wcale tak nie jest. Odczuł cały ból i rozpacz po utracie kociąt. Kocur zrozumiał jak bardzo Brązowy Pysk kochała wszystkie swoje kociaki i Obłocznego Ogona.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się oficjalnie, jednak znajduje się w spicie Klanów.

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywała się Cętkowana Mordka.
  • Mimo imienia, wojowniczka ma sierść koloru nie brązowego, jak mogłoby się wydawać, ale szarego.

Galeria