FANDOM

Uwaga!

NADCHODZI BICZ.
STRZEŻCIE SIĘ, LEŚNE KOTY!

Bicz: Początek Legendy (ang. The Rise of Scourge) – manga opowiadająca o wczesnym życiu głównego antagonisty książki Czarna Godzina, Bicza.

Opis

Poznaj narodziny legendy jednego z najpotężniejszych przeciwników Ognistego Serca — Bicza, przywódcy Klanu Krwi.
Kiedy niepozorny, drobny nieostrożnie zapuszcza się na tereny patrolowane przez dzikie koty, szybko otrzymuje lekcję pokory. Wraca pokryty bliznami i z żądzą zemsty palącą jego duszę. Poprzysięga zemstę i zbiera innych sobie podobnych miejskich włóczęgów. Dni klanów leśnych kotów zdają się być policzone...

Streszczenie

Książka zaczyna się od narodzin Małego, jego brata i siostry: SkarpetkaRubinki. Po kilku kłótniach z rodzeństwem, Skarpetek i Rubinka mówią, że nie lubią bawić się z nim, bo jest zbyt mały, a także przedstawiona jest pierwsza podróż na zewnątrz, przed wyjściem na zewnątrz Pigwa wskakuje na kanapę i wspomina o swoim partnerze.

Później, kiedy Pigwa zabiera ze sobą dzieci, Mały zauważa dziurę w ogrodzeniu i wychodzi. Po rozejrzeniu się i zauważeniu oczu, Mały wraca do swojej rodziny, gdzie mówi, że poszedł do lasu. Jednak za bardzo wyolbrzymia rzeczy ,takie jak mówienie, że wspiął się na "wieżę" w miejsce obserwacyjne i "zjadł lisa", podczas gdy tego nigdy nie zrobił, a jeszcze raz zignorowało go i jego rodzeństwo. Po powrocie do środka kilku ludzi, którzy chcą adoptować kociątka, wchodzą do domu, a przed przyjęciem do nowego domu Rubinki i Skarpetka, siostra straszy Małego, mówiąc mu, że niechciane kociaki trafiają do rzeki. Biorąc mocno do serca kłamstwo siostry, Mały próbuje zachowywać się uroczo, aby ludzie wzięli go do domu, ale zostaje zignorowany. Nie chce być wrzucony do rzeki, więc ucieka przez dziurę w ogrodzeniu.

Wędrując w lesie, Mały napotkał patrol Klanu Pioruna składający się z Tygrysiej Łapy, Błękitnego Futra i Ostowego Pazura. Tygrysia Łapa, zgodnie z rozkazem Ostowego Pazura atakuje Małego, łapiąc go za obrożę i prawie go zabijając, ale zostaje zatrzymany przez bardziej sympatyczną Błękitne Futro, która każe mu przestać. Tygrysia Łapa mówi, że po prostu broni ich terytorium. Patrol wraca do lasu. Mały, zmęczony strachem i potrzebą zemsty na Tygrysiej Łapie, ucieka na ulice miasta. Po dotarciu na miejsce i zaufaniu bezdomnej kotce, Mały usiłuje przetrwać przyjmując kawałek kurczaka od starszej kotki. Wędrując bez celu, kociak próbuje zdjąć obrożę, ale przypadkowo nosi ząb psa staruszka. W pobliżu koty zaczynają się śmiać, a on ucieka. Głodny, znalazłszy grupę kotów, które jadły, zapytał, czy mógłby do nich dołączyć. Pytany o ząb w obroży kłamie i mówi, że wyrwał go z psiego pyska, którego zabił i wkrótce, zaczął przechwalać się przed nimi, jego sztuczką, której nie widziano, ale koty mu uwierzyły. Następnego ranka odwiedza go Gnat - masywny czarny kot z białymi oznakowaniami oraz Cegła - cienki i chudy kocur. Koty wkrótce dołączają do Klanu Krwi, członkowie pytają Małego, czy wyprowadzi psa terytorialnego, który pilnuje śmietnika. Bał się, ale nie przyznał się do tego. Niechętnie wkroczył na teren zwierzęcia. Pies wydał się być przygotowanym do ataku, jednak się wzdryga pod wrażeniem powiększonego cienia Małego. Pochwalony przez koty, Mały pojawia się z nowym imieniem, które kiedyś użyła w zdaniu, Pigwa, jego matka: Bicz. Wkrótce potem Bicz nieco staje się przywódcą kotów ulicznych. Konsultowany jeszcze przez Gnata, spotyka się z gangiem kotów i wypędza je, zabijając jednego z nich. Teraz został całkowicie pochłonięty zemstą i komentuje, że zimno w jego krwi rośnie, a inne koty z zadowoleniem to przyjmują. Wkrótce potem odwiedzają jego rodzeństwo, opowiadając nieszczęsną historię o tym, że zostali porzuceni przez Dwunożnych. Gdy jego rodzeństwo pyta go, widząc, że są krewnymi, odpowiada im, że jedyną krwią, która go interesuje, jest krew płynąca od wrogów, że koty są skąpane w krwi, i że jego klan to Klan Krwi. Pozwala im jeść, ale potem na zawsze wyrzuca je ze swojego terytorium. Nigdy więcej ich nie widział.

Na końcu książki, Tygrysia Gwiazda prowadzony przez Głaza, przychodzi do Bicza i prosi go o sojusz. Zanim poprowadzi Klan Krwi do lasu, Tygrysia Gwiazda i Bicz zaczynają walczyć, a książka kończy się na tym jak czarny kocur stoi triumfalnie nad martwym ciałem Tygrysiej Gwiazdy. 

Ciekawostki

  • Jest zdecydowanie sugerowane, że Bicz to kot przedstawiony na środku okładci angielskiego wydania książki, a w jej dolnej części jest ukazana walka pomiędzy nim a Tygrysią Gwiazdą.
  • Choć "Bicz: Początek Legendy" jest reklamowany jako manga i Erin Hunter sama napisała, że jest to manga, tak naprawdę nią nie jest: komiks ten nie pochodzi z Japonii, nie został narysowany przez mangakę i czyta się go od prawej do lewej.
  • Książka odbywa się podczas Czarnej Godziny, choć sceny z książki trwają podczas "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy" i "Serca Nakrapianego Liścia"

Galeria

Książki
Początek Proroctwa Ucieczka w DziczOgień i LódLas TajemnicCisza przed BurząNiebezpieczna ŚcieżkaCzarna Godzina
Nowa Przepowiednia PółnocWschód KsiężycaŚwitŚwiatło GwiazdZmierzchZachód Słońca
Siła Trójki WidzenieCiemna RzekaWyrzutekZaćmienieDługie CienieWschód Słońca
Omen Gwiazd Czwarty UczeńZanikające EchaNocne SzeptyZnak KsiężycaZapomniany WojownikOstatnia Nadzieja
Świt Klanów Szlak SłonecznyWzrastający GrzmotPierwsza BitwaPłonąca GwiazdaPodział LasuŚcieżka Gwiazd
Wizja Cieni Misja UczniaPiorun i CieńRozbite NieboNajciemniejsza NocRzeka OgniaWściekła Burza
Złamany Kodeks Zaginione Gwiazdy
Super Edycja Misja Ognistej GwiazdyPrzepowiednia Błękitnej GwiazdyPrzeznaczenie Klanu NiebaObietnica Krzywej GwiazdySekret Żółtego KłaZemsta Wysokiej GwiazdyBurza Jeżynowej GwiazdyWizja Ćmiego LotuPodróż Jastrzębiego SkrzydłaCień Tygrysiego SercaPróba Wroniego PióraNadzieja Wiewiórczego Lotu
Przewodnik po Terenie Sekrety KlanówKoty KlanówKodeks KlanówBitwy KlanówW KlaniePrzewodnik WojownikówOstateczny Przewodnik
Przygoda Szarej Pręgi Stracony WojownikSchronienie WojownikaPowrót Wojownika
Oddzielna Manga Bicz: Początek Legendy
Tygrysi Pazur i Sasha Ucieczka w LasUcieczka z LasuPowrót do Klanów
Ścieżka Kruczej Łapy Złamany PokójKlan w PotrzebieSerce Wojownika
Klan Nieba i Nieznajomy RatunekPoza KodeksemPo Powodzi
Krótkie Historie i Sztuki Po Zachodzie Słońca: Musimy PorozmawiaćPo Zachodzie Słońca: Dobra Decyzja?Poza Kodem: Łaska Jasnej DuszyTroska StarszyznySzczera Odpowiedź Nakrapianego LiściaDecyzja Klanów
Nowele Opowieść Ostrokrzewowego LiściaOmen Mglistej GwiazdyPodróż Obłocznej GwiazdyNieopowiedziane HistorieFuria Tygrysiego PazuraŻyczenie Liściastej SadzawkiCisza Gołębiego SkrzydłaOpowiadania KlanówZemsta Klonowego CieniaKlątwa Gęsiego PióraPożegnanie Kruczej ŁapyCienie KlanówSerce Nakrapianego LiściaWybór Sosnowej GwiazdyEcho Piorunowej GwiazdyLegendy KlanówDług Rudego OgonaKlan Brunatnej SkóryŻycie Cienistej GwiazdyŚcieżka Wojownika