FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Nigdzie się nie wybieramy, leśny głupcze. W mieście, z którego przyszliśmy, żyje mnóstwo kotów, a brakuje żywej zwierzyny. Tutaj, w lesie, nie będziemy zdani na szukanie pożywienia w śmietnikach Dwunożnych.

—Bicz do Ognistej Gwiazdy w Czarnej Godzinie

Bicz (ang. Scourge) – jeden z głównych antagonistów Czarnej Godziny, też główny bohater mangi Bicz: Początek Legendy. Przewodził Klanem Krwi, utworzonym z włóczęgów żyjących w mieście. Chciał przejąć władzę nad lasem i wypędzić żyjące tam klany. Nie wierzył w Klan Gwiazdy, dlatego też sam zginął, kiedy Ognista Gwiazda pełny siły powrócił do walki z ofiarowanym nowym życiem od Klanu Gwiazdy. Dawniej był kotem domowym o imieniu Mały.

Wygląd

Bicz to mały, czarny kocur z jedną białą łapą i lodowo-błękitnymi oczami. Posiada obrożę, w której wbite są kły oraz pazury kotów i psów. Jego pazury są wzmacniane zębami psów. Ma nadszarpnięte ucho.

Historia

Manga

Bicz: Początek Legendy

Mały rodzi się jako pieszczoszek, syn Pigwy. Jego rodzeństwo to Rubinka i Skarpetek. Jego brat i siostra nie lubią go z powodu jego małych rozmiarów i słabości, i zwykle nie pozwalają mu dołączyć do nich w swoich zabawach. Pewnego dnia ich Dwunożny zabiera ich na zewnątrz. Aby udowodnić rodzinie, że jest silny, znajduje dziurę w płocie i wyrusza do lasu. Wraca do domu i opowiada swojej rodzinie o swoich przygodach, ale okazuje się, że jego rodzina nie wierzy, że w ogóle wszedł do lasu. Później grupa Dwunożnych przychodzi, aby zobaczyć kocięta. Mały siedzi z dala od swojego rodzeństwa z grymasem na twarzy, nie okazując zainteresowania Dwunożnymi. Kiedy Rubinka zwraca na to uwagę, podchodzi do niego i mówi, że mały Dwunożny chce ją, a nie jego. Następnie pyta, czy wie, co dzieje się z niechcianymi kociętami, i kontynuuje, mówiąc, że są wrzucane do rzeki. Mały jest przerażony i decyduje, że nie chce tego losu. Postanawia zachowywać się słodko, gdy następnym razem przybędą Dwunożni, ale oni przechodzą obok niego bez zainteresowania. Przestraszony kociak postanawia opuścić dom.

Mały przechodzi przez małą dziurę w płocie i idzie wzdłuż niej, aż dwa bezimienne pieszczoszki mówią mu, że jest daleko od domu i każą mu wrócić. Kiedy Mały protestuje, koty opowiadają mu o Leśnych Kotach, które mogą go pożreć w całości. Oburzony kociak mówi im, że nie jest słaby i odchodzi.

Gdy kocurek wchodzi głębiej w las, spotyka patrol złożony z Błękitnego Futra, Ostowego Pazura i Tygrysiej Łapy. Błękitne Futro próbuje bronić przybysza, mówiąc, że jest tylko dzieckiem i nie może zrobić nic złego. Ale Ostowy Pazur mówi, że Małemu trzeba dać lekcję. Nakazuje swojemu uczniowi, Tygrysiej Łapie, aby zaatakował kociaka. Uczeń prawie go zabija, zanim zostaje zatrzymany przez Błękitne Futro. Gdy Mały ucieka, Tygrysia Łapa obiecuje, że kocurek nigdy go nie zapomni.

W pierwszej chwili, kociak chce wrócić do domu, ale potem przypomina sobie, że jeśli wróci, zostanie wrzucony do rzeki. Mały decyduje, że musi uciec i nigdy nie wrócić.

Kończy w Miejscu Dwunożnych, gdzie spotyka włóczęgów, którzy nazywają go pieszczoszkiem. W końcu znajduje dobrą, starą kotkę, która dzieli się z nim jedzeniem i wyjaśnia, że koty nazywają go pieszczoszkiem przez jego obrożę. Kocurek próbuje ją usunąć, ale gdy nie udaje mu się, zostaje wyśmiany.

Później Mały znajduje Samwise'a, starego psa, któremu właśnie wypadł ząb i kociak próbuję rozerwać nim obrożę, lecz na próżno. Kiedy inni włóczędzy pytają go o to, Mały, który był bardzo głodny, mówi im, że zabił psa i wziął ząb jako trofeum. Koty cofają się, by pozwolić mu jeść.

Gdy historia się rozkręca, Gnat i Cegła poprosili go o pokonanie psa, który trzyma ich i inne koty z dala od jedzenia. Mały idzie walczyć z psem, ale w końcu straszy psa swoim ogromnym cieniem, a gdy pies ucieka, chwyta ogon psa, próbując zdobyć nowy rodzaj "trofeum". Jeden kot pyta się o jego imię; Mały nie chce przyznać, jakie ma imię i przypomina sobie uwagę Pigwy w stosunku do klanów, mówiąc, że ci barbarzyńcy kręcą bicz na dobre imię porządnych kotów. Mały następnie mówi im, że nazywa się Bicz.

Koty zaczynają przychodzić do Bicza z ich problemami po tym, jak Cegła i Gnat rozpowszechniają informacje o nowym przywódcy.

Pewnego ranka Cegła i Gnat podchodzą do niego i opowiadają mu o grupie włóczęgów, którzy sprawiają kłopoty na tym terytorium. Podczas gdy Bicz zbliża się do nich,wyczuwa las i myśli, że to może być Tygrysia Łapa, ale okazuje się, że był to wygnany przywódca Klanu Cienia, Złamana Gwiazda. Bicz każe im odejść, ale oni drwią z jego rozmiaru. Kocur się waha, a jego własne koty zaczynają w niego wątpić. Rozgniewany, Bicz decyduje, że wszystkie koty muszą go szanować. Przecina gardło jednego z włóczęgów, zabijając go. Złamana Gwiazda i jego zwolennicy, oszołomieni, szybko odchodzą. Koty, wkrótce potem, zaczynają przynosić Biczowi ofiary.

Później Rubinka i Skarpetek przychodzą do Klanu Krwi, informując Bicza, że ich Dwunożni porzucili ich. Błagają go o pomoc, przypominając mu, że są krewnymi. Bicz jest zniesmaczony, że ​​przyszli do niego po tym, jak traktowali go jako kociaka. Skarpetek i Rubinka pytają, czy krew coś dla niego znaczy, a Bicz odpowiada, że jedyna krew, jaka ma dla niego znaczenie, wypływa z jego wrogów. Czując, że jego słowa nie wywarły na nich wrażenia, pozwala im jeść. Potem ich odsyła i każe im nigdy nie wracać, ponieważ wyśmiewali się z niego.

Po długim okresie czasu Głaz zabiera swojego przywódcę, Tygrysią Gwiazdę, na przedstawienie propozycji Biczowi. Bicz jednak natychmiast rozpoznaje w kocurze Tygrysią Łapę. Bicz zgadza się i idzie do lasu z Tygrysią Gwiazdą. W Czarnej godzinie scena ta rozgrywa się, gdy Ognista Gwiazda ujawnia Biczowi zdradę Tygrysiej Gwiazdy, jaką zadał Klanowi Pioruna. Tygrysia Gwiazda oburza się i rzuca się na Bicza z wyciągniętymi pazurami. Następnie Bicz zatapia swoje pazury w brzuchu Tygrysiej Gwiazdy, rozrywając jego dziewięć żyć i zabijając go. Wciąż pamięta szkody, które wyrządził mu Tygrysia Gwiazda jako uczeń.

Początek Proroctwa

Czarna Godzina

Bicz zostaje przedstawiony w Spisie Klanów, jako przywódca Klanu Krwi.
Na początku książki Tygrysia Gwiazda pod przewodnictwem Głaza przekracza granicę terytorium Klanu Krwi. Nim dojdzie do ostatecznego spotkania dwóch przywódców, Głaz ostrzega Tygrysią Gwiazdę przed możliwą wrogością ze strony Bicza. Kiedy Tygrysia Gwiazda zauważa Bicza po raz pierwszy, nie wierzy, że tak mały kot może być groźnym przywódcą klanu. Bicz zauważa Głaza. Przywódca pyta, czy kocur przyszedł do niego, aby prosić o powrót do Klanu Krwi, jednak Głaz zaprzecza. Tygrysia Gwiazda przerwa wymianę zdań, twierdząc, że ma propozycję dla Bicza.
Gdy Klan Lwa i Klan Tygrysa mają zmierzyć się w bitwie, Czarna Stopa przywołuje dotychczas skryte w zaroślach koty Klanu Krwi. Kiedy Bicz pojawia się na polanie, Ognista Gwiazda stwierdza, że kocur przypomina bardziej medyka niż wojownika. Kiedy Tygrysia Gwiazda wydaję Klanowi Krwi rozkaz o rozpoczęciu bitwy, Bicz staje naprzeciw niemu, ogłaszając, iż jego wojownicy słuchają jedynie rozkazów swojego przywódcy. Ognista Gwiazda zwraca uwagę na obrożę Bicza i ze zgrozą stwierdza, że jest ona wysadzana zębami psów oraz kotów. Przywódca Klan Pioruna próbuję nawiązać konwersację z Biczem i zniechęcić go do bycia sojusznikiem Tygrysiej Gwiazdy. Po jego słowach przywódca Klanu Krwi zaczyna zniechęcać się do zawartego sojuszu i unieważnia bitwę. Tygrysia Gwiazda w wściekłości nazywa go zdrajcą. Między kocurami dochodzi do walki. Ognista Gwiazda zauważa, że pazury Bicza zostały wzmocnione zębami psa. W końcu Bicz kończy walkę, powalając Tygrysią Gwiazdę na ziemię i jednym ciosem przecina mu gardło oraz brzuch. Zadana rana okazuje się się być na tyle poważna, że zabiera ze sobą wszystkie dziewięć żywotów przywódcy Klanu Cienia. Tygrysia Gwiazda umiera w męczarniach. Bicz zabiera swoje koty z polany, jednak przed odejściem, ogłasza, że postanawia przejąć las. Czterem klanom daje trzy dni na odejście, dodając, iż jeżeli z kwestionują jego rozkaz, rozpocznie się bitwa.
Ognista Gwiazda postanawia odmówić i przekonuje wszystkie leśny klany do zjednoczenia i stworzenia Klanu Lwa. Klan Krwi i Klan Lwa walczą ze sobą, jednakże to koty z miasta wygrywają. Ognista Gwiazda wiedział, że ich jedyną szansą jest zabicie Bicza. Oba koty walczą ze sobą, jednakże czarny kocur okazuje się sprytniejszy. Wygrywa walkę, a Ognista Gwiazda stracił pierwsze z dziewięciu żyć.
Bicz jest zszokowany, gdy Ognista Gwiazda wraca i ponownie go atakuje. Mimo zaskoczenia niemalże udało mu się pokonać rudego kocura. W ostatniej chwili Ognista Gwiazda wykorzystał stary trik, polegający na udawanym poddaniu się i błyskawicznym ataku. Przywódca Klanu Pioruna zabił Bicza, a Klan Krwi, pozbawiony przywódcy, rzucił się do ucieczki.

Moc Trójki

Wschód Słońca

Kiedy koty Klanu Pioruna, kto chciałby zabić Jesionowe Futro, Lwi Płomień przypomina sobie historię, którą słyszał o Biczu i uważa, że zabrzmiało jak kot, któremu sprawia przyjemność zabijanie.

Ciekawostki

  • Nienawidzi kłów w swojej obroży. Śmierdziały i naciskały na jego gardło, przez co trudno było mu przełykać. Został on przy tym, tylko dlatego, że z nimi wyglądał bardziej przerażająco.
  • Bicz nie trafił do Ciemnego Lasu, ponieważ nie wierzył w istnienie Klanu Gwiazdy.
  • Przypadkowo jest nazwany Blood w angielskiej wersji językowej.
  • Vicky nie sądzi, że Bicz zabił swojego ojca, Jake'a.
  • Vicky stwierdziła, że gdyby nie kłamstwo Rubinki, to Bicz nigdy nie uciekłby od dwunożnych.
  • Dużo fanów Bicza kłóci się o kolor jego obroży, dwie najpopularniejsze to fioletowy oraz czerwony.

Galeria