FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

Kocham je bardzo - zamruczała - ale kocham też mój klan. Nigdy nie chciałabym by się nie narodziły, ale czemu akurat teraz? Co jeśli mój klan potrzebuje mnie teraz bardziej niż one?

—Błękitne Futro do Nakrapianej Łapy w Serce Nakrapianego Liścia, (Tłumaczenie nieoficjalne)

Błękitna Gwiazda (ang. Bluestar) – była przywódczyni Klanu Pioruna. Matka Mglistej Stopy i Kamiennego Futra, a także partnerka Dębowego Serca.

Wygląd

Błękitna Gwiazda-0

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy.

Błękitna Gwiazda jest dużą, gibką, jasną, niebieskoszarą kotką o błękitnych oczach.

Posiada miękkie, grube, długie futro oraz szeroki pysk, głowę i ramiona, które przecina blizna.

Odznacza się srebrnym połyskiem wokół nozdrzy, długim, eleganckim ogonem, a także rozszarpanym uchem.

Historia

Super Edycja

Wizja Ćmiego Lotu

W prologu, Błękitną Gwiazdę widać w Wizji Ćmiego Lotu marzy o życie po walce. Czekają na nią: Ognista Łapa, Szara Łapa, Krucza Łapa i Tygrysi Pazur. Cztery koty z Klanu Pioruna, czekają aż ożyje i po jakimś czasie, jej ogon się skurcza. Wraca do życia i zwraca się do Ognistej Łapy.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Błękitna Gwiazda przyszła na świat w Klanie Pioruna. Od kociaka miała wielkie ambicje. Gdy została wojowniczką nadarzyła się okazja do zostania zastępczynią przywódcy, co też natychmiast uczyniła. W tym czasie pojawiła się jednak komplikacja w postaci ciąży. Gdy kotka urodziła kociaki, postanowiła, że dla kariery jest gotowa poświęcić młode, czego żałowała do końca życia. Upozorowała więc atak borsuka i podstępem oddała kocięta ich ojcu z Klanu RzekiDębowemu Sercu. Przez wiele lat ciężko pracowała i w końcu została przywódczynią.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz, Ogień i Lód, Las Tajemnic, Cisza przed Burzą, Niebezpieczna Ścieżka, Czarna godzina

Gdy w jej klanie pojawił się Rdzawy, niechętnie go przyjęła. Z czasem zaufała mu jednak na tyle, że w trzeciej części, po zdradzie Tygrysiego Pazura, którą bardzo ciężko zniosła, mianowała go zastępcą. Przez trzy części powoli odchodziła od zmysłów. Nie mogła zrozumieć, że Tygrysi Pazur, jej wierny zastępca ją zdradził i chciał ją zabić. W tym czasie nie ufała nikomu z klanu, nazywała wszystkich zdrajcami. Dopiero pod koniec ostatniego życia uświadomiła sobie, ile znaczy dla niej klan. Było już jednak za późno. W Niebezpiecznej Ścieżce zginęła, broniąc Ognistego Serca przed sforą psów.
W Czarnej Godzinie pojawia się jako duch i daje Ognistemu Sercu jedno z dziewięciu żyć, a wraz nim szlachetność, pewność i wiarę. Wyjawia mu również przepowiednię o tym, że lasem będzie rządzić krew.

Cytaty

- Według ciebie nie potrafię rozpoznać kiedy jakiś kot mnie atakuje?

—- Błękitna Gwiazda do Ciemnej Pręgi, o Tygrysim Pazurze, Las Tajemnic, strona 330

Ciekawostki

  • Błękitna Gwiazda pochodzi od kotów rasy rosyjski niebieski, lecz nie wiadomo, który z jej przodków był czystej krwi.[1]
  • Za każdym razem, gdy przechodziła przez drogę Grzmotu przypominała się jej śmierć Śnieżnego Futra.
  • Błękitna Gwiazda może być spokrewniona z Klonowym Cieniem.[2]
  • Błękitna Gwiazda i Dębowe Serce tworzą parę w Klanie Gwiazdy.[3]
  • Błękitna Gwiazda wzięła Ognistą Łapę na ucznia, ponieważ przypominał jej Dębowe Serce.
  • Błękitna Gwiazda, gdy była młoda, zauroczyła się w Lwim Sercu, ale nie interesowała się znajdowaniem pary i była zbyt zajęta, służąc swojemu Klanowi.
  • W początkowych planach Błękitna Gwiazda miała być z Ognistą Gwiazdą.
  • Pod koniec swojego życia Błękitna Gwiazda cierpiała na pewną formę demencji.[4]
  • Prawdopodobnie gdy Błękitna Gwiazda trafiła do Klanu Gwiazdy, przeprosiła Prędką Łapę.

Błędy

  • W oryginalnym wydaniu serii, w pierwszym tomie jej imię zostało raz zapisane jako "Blusetar" zamiast "Bluestar".
  • Została opisana z błękitnymi jak niebo oczami.
  • Została błędnie opisana z białym futrem wystawiającego z jej pyska.

Źródła

  1. Potwierdzone przez Vicky Holmes, na facebooku.
  2. Vicky Holmes wspomniała o tym na facebooku.
  3. Potwierdzone przez Kate Cary na twitterze.
  4. Potwierdzone przez Vicky Holmes na facebooku.

Życia Przywódcy

  1. Pierwsze życie dostała od Sosnowej Gwiazdy, podarował jej współczucie. Straciła je w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy, przyczyna nieznana.
  2. Drugie życie dostała od Mruczącej Stopy, podarował/a jej wytrzymałość.Straciła je w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy, przyczyna nieznana.
  3. Trzecie życie dostała od Skowronkowej Piosenki, podarował/a jej humor.Straciła je w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy, przyczyna nieznana.
  4. Czwarte życie dostała od Słodkiej Łapy, podarowała jej nadzieję.Straciła je w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy, przyczyna nieznana.
  5. Piąte życie dostała od Słonecznej Gwiazdy, podarował jej odwagę.Straciła je w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy, przyczyna nieznana.
  6. Szóste życie dostała od Gęsiego Pióra, podarował jej cierpliwość.Straciła je podczas zachorowania na zielony kaszel w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy.
  7. Siódme życie dostała od Mcha, podarowała jej zaufanie. Straciła je podczas ataku szczurów w Ucieczce w Dzicz.
  8. Ósme życie dostała od Księżycowego Kwiatu, podarowała jej miłość. Straciła je podczas zachorowania na zielony kaszel w Ogień i Lód.
  9. Dziewiąte życie dostała od Śnieżnego Futra, podarowała jej dumę. Straciła je spadając z klifu do rzeki, podczas ataku sfory psów w Niebezpiecznej Ścieżce.

Galeria