FANDOM

Uwaga!

Cieknący Nosie. Byłeś wspaniałym i lojalnym przyjacielem, ale nie mogę tu zostać. Nie tak długo, jak Złamana Gwiazda jest przywódcą. To nie jest Klan Cienia, który znałam. Mają ciebie. Niech Klan Gwiazdy oświetla twą ścieżkę, zawsze.

—Żółty Kieł do Cieknącego Nosa w Sekrecie Żółtego Kła

Żółty Kieł (ang. Yellowfang) dawna medyczka Klanu Cienia i Klanu Pioruna. Mentorka Rozżarzonej Skóry i Cieknącego Nosa, przyjaciółka Ognistej Gwiazdy, wtedy jeszcze Ognistego Serce. Po śmierci trafiła do Klanu Gwiazdy.

Córka Paprociowej Stopy i Jasnego Kwiatu, siostra Jarzębinowej Jagody, Nagietka, Orzechowego Wąsa i Mięty. Dawna partnerka Postrzępionej Gwiazdy, matka Złamanego Ogona, Życzenia i Nadziei.

Wygląd

Żółty Kieł jest dużą, ciemnoszarą kotką o długiej, matowej, skołtunionej sierści.

Ma szeroki, spłaszczony pysk i jasnopomarańczowe oczy. Posiada żółte, popękane i połamane zęby.

Jej uszy są wystrzępione w wielu miejscach i są to pozostałości po dawnych walkach.

Historia

Dawniej medyczka Klanu Cienia. Była mentorką Cieknącego Nosa. Została wygnana ze swego klanu, ponieważ uważano, że zabiła kocięta. Błękitna Gwiazda, za namową Ognistej Łapy i Szarej Łapy, przyjęła ją do Klanu Pioruna, na miejsce zmarłej medyczkiNakrapianego Liścia.

W kolejnych częściach Żółty Kieł zyskuje uczennicę i przyjaciółkę – Rozżarzoną Skórę, która z powodu wypadku nie mogła dalej szkolić się na wojowniczkę. Później, po ataku włóczęgów, zabija swojego syna – Złamaną Gwiazdę, jednak później bardzo tego żałuje. W Ciszy przed burzą w obozie Klanu Pioruna wybucha pożar. Kotka ginie, dusząc się dymem.

Fabuła

Super Edycje

Wizja Ćmiego Lotu

Chociaż nienazwana, w śnie Ćmiego Lotu widzi ją dającą Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć.

Sekret Żółtego Kła

Żółtko urodziła się Jasnemu Kwiatu i Paprociowej Stopie w Klanie Cienia, wraz z jej rodzeństwem, Jarzębinką i Orzeszkiem. Jej babcią jest Srebrny Płomień, która jest matką Jasnego Kwiatu. Rodzeństwo lubi się bawić i udawać, że u starszych jest inwazja kotów Klanu Wiatru. Silni z Klanu Cienia "Wojownicy" przestraszają koty "Klanu Wiatru", i kocięta wygrały w tej zabawie. Postrzępek i jego brat, Upałek, dokuczają Orzeszkowi, Jarzębince i Żółtce. W rezultacie Orzeszek dręczy Postrzępka i nazywa go kociakiem domowym.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Na zgromadzeniu, Żółty Kieł jest widziana gdy wiwatowała głośno dla Postrzępionej Skóry kiedy został ogłoszony jako nowy zastępca w Klanie Cienia.

W innym zgromadzeniu, wiele księżyców temu Żółty Kieł ogłoszono nową uczennicą Szałwiowego Wąsa, rozpoczynając trening jako medyczka. Jest zauważone, że kotka nie wygląda jak inne koty z jej klanu ze względu na jej płaski pysk. Błękitne Futro zauważa że Żółty Kieł i Postrzępiona Skóra wydają, jakby byli źli na siebie, i zastanawia się, czy kłócili się niedawno.

Misja Ognistej Gwiazdy

Żółty Kieł formalnie nie pojawia się, ale jest wspominana przez Piaskową Burzę.

Ciekawostki

  • Kiedy Żółty Kieł umiera, wyznaje Ognistemu Sercu, że chciałaby, aby to on był jej synem zamiast Złamanego Ogona.
  • Najmniej ulubioną śmiercią, którą pisała Kate była śmierć Żółtego Kła.
  • Vicky mówi, że Żółty Kieł jest prawdopodobnie kotem rasy brytyjski krótkowłosy.

Błędy

Galeria