FANDOM

Spoil lapa Uwaga! Spoil lapa

"Cieknący Nosie. Byłeś drogim i lojalnym przyjacielem, ale nie mogę tu zostać. Nie tak długo, jak Złamana Gwiazda jest przywódcą. To nie jest Klan Cienia, w którym zobowiązałam służyć. Mają szczęście że mają ciebie. Niech Klan Gwiazd oświetla twoją drogę, zawsze."

—Żółty Kieł do Cieknącego Nosa w Sekret Żółtego Kła

Żółty Kieł – była medyczka Klanu Cienia i Klanu Pioruna. Mentorka oraz przyjaciółka Rozżarzonej Skóry i Ognistego Serca.

Wygląd Edytuj

Żółty Kieł guide

Ostateczny Przewodnik.

Żółty Kieł była dużą, ciemnoszarą kotką o długiej, matowej, skołtunionej sierści.

Miała szeroki, spłaszczony pysk i jasnopomarańczowe oczy. Posiadała żółte, popękane i połamane zęby, skąd bierze swe imię.

Jej uszy są podarte.

Historia Edytuj

Ogólna Edytuj

Dawniej medyczka Klanu Cienia. Była mentorką Cieknącego Nosa. Została wygnana ze swego klanu, ponieważ uważano, że zabiła kocięta. Błękitna Gwiazda, za namową Ognistej Łapy i Szarej Łapy, przyjęła ją do Klanu Pioruna, na miejsce zmarłej medyczkiNakrapianego Liścia.
W kolejnych częściach Żółty Kieł zyskuje uczennicę i przyjaciółkę – Rozżarzoną Skórę, która z powodu wypadku nie mogła dalej szkolić się na wojowniczkę. Gdy klan zostaje zaatakowany przez Klan Cienia, zabija swojego syna – Złamanego Ogona, jednak później bardzo tego żałuje. W Ciszy przed burzą w obozie Klanu Pioruna wybucha pożar. Kotka ginie, dusząc się dymem.

Wizja Ćmiego Lotu Edytuj

Chociaż nienazwana, w śnie Ćmiego Lotu widzi ją dającą Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć.

Sekret Żółtego Kła Edytuj

Żółtko zostało urodzone dla Jasnego Kwiatu i Paprociowej Stopy w Klanie Cienia, wraz z jej rodzeństwem Jarzębiną i Nogietkiem. Jej babcią jest Srebrny Płomień, która jest matką Jasnego Kwiatu. Rodzeństwo lubi się bawić i udawać, że u starszych jest inwazja kotów Klanu Wiatru. Silne z Klanu Cienia "Wojownicy" przestraszają koty "Klanu Wiatru", i kocięta wygrały w tej zabawie. Postrzępiony i jego rodzeństwo, Upalny dokuczają Nogietkowi, Jarzębinie i Żółtce. W rezultacie Nogietek dręczy Postrzępionego i nazywa go kociakiem domowym.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy Edytuj

Na zgromadzeniu, Żółty Kieł jest widziana gdy wiwatowała głośno dla Postrzępionej Skóry kiedy został ogłoszony jako nowy zastępca w Klanie Cienia.

W innym zgromadzeniu, wiele księżyców temu Żółty Kieł ogłoszono nową uczennicą Szałwiowego Wąsa, rozpoczynając trening jako Medyczka. Jest zauważone że kotka nie wygląda jak inne koty z jej klanu ze względu na jej płaski pysk. Błękitne Futro zauważa że Żółty Kieł i Postrzępiona Skóra wydają być źli na siebie, i zastanawia się, czy kłócili się niedawno.

Misja Ognistej Gwiazdy Edytuj

Żółty Kieł formalnie nie pojawia się ale jest wspominana przez Piaskową Burzę.

Ciekawostki Edytuj

  • Najmniej ulubioną śmiercią, którą pisała Kate była śmierć Żółtego Kła.
  • Vicky mówi, że Żółty Kieł jest prawdopodobnie kotem rasy brytyjski krótkowłosy.

Drzewo Genealogiczne  Edytuj

Srebrny Płomień

Zobacz Więcej
 
Jasny Kwiat
 
Paprociowa Stopa

Nieznane Koty

Postrzępiona Gwiazda
 
Żółty Kieł
 
Mięta
 
Nogietek
 
Orzechowy Wąs
 
Jarzębinowa Jagoda
 
Podrapany Pysk
 
Nocna Gwiazda

Złamany Ogon
 
Nadzieja
 
Życzenie

Gruby Ogon
 
Popielate Futro

Galeria Edytuj

Żółty Kieł. Manga

Wygląd w Mandze Sekret Żółtego Kła.