FANDOM

Uwaga!

W p-rzą-ku

—Śnieżek, próbując coś powiedzieć, "Niebezpieczna Ścieżka", strona 103

Śnieżek (ang. Snowkit) – syn Nakrapianego Ogona. Był głuchy, przez co porwał go jastrząb. Należał do Klanu Pioruna.

Wygląd

Śnieżek to mały, krzepki, biały kociak o niebieskich oczach. Jest także głuchy.

Charakter

Był spokojnym kociakiem i jak większość w jego wieku, lubił się bawić.

Historia

Śnieżek był ostatnim żywym kociakiem Nakrapianego Ogona. Jego matka bardzo się o niego troszczyła i ukrywała przed klanem, że był on głuchy. Przez jego niezdolność do odbierania bodźców akustycznych został porwany przez jastrzębia i nie dało się go już uratować, a po śmierci trafił do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Początek Proroctwa

Cisza Przed Burzą

Śnieżek jest synem Nakrapianego Ogona oraz jej ostatnim kociakiem, chociaż nie zostaje wymieniony po imieniu. Uczestniczy podczas ewakuacji przed pożarem. Ogniste Serce niesie go, ale wręczany jest także do Białej Burzy kilka razy.

Niebezpieczna Ścieżka

Biały kociak przebywa wraz z matką w żłobku. Paprociowe Futro wspomina Ognistej Gwieździe, że zauważył, że ze Śnieżkiem coś nie jest w porządku i mówi, że miał nadzieję, że Błękitna Gwiazda w przyszłości wyznaczy go na mentora kociaka. Ogniste Serce odpowiada mu, że porozmawia z Rozżarzoną Skórą i ona się tym zajmie bez denerwowania Nakrapianego Ogona.

Później Rozżarzona Skóra, tak jak obiecała Ognistemu Sercu, odwiedza żłobek i rozmawia z Nakrapianym Ogonem o jej kociaku. Królowa wydaje się być rozdrażniona i twierdzi, że "nie ma o czym gadać". Medyczka prosi, aby pręgowana kotka przywołała do siebie Śnieżka, co królowa niechętnie robi. Śnieżek przestaje się bawić mchem i przyszedł do niej. Jednakże, kociak nie reaguje, kiedy Ogniste Serce robi to samo. Szara kotka po chwili stawia diagnozę: Kociak jest głuchy. Wtedy zostaje wyjawione, że matka od samego początku o tym wiedziała, jednak nikomu nic nie mówiła. Pstrokaty Ogon dodaje, że białe koty z niebieskimi oczami często są głuche, co niepokoi trochę Ogniste Serce, ponieważ właśnie taki wygląd ma jego siostrzeniec. Podchodzi do nich Błękitna Gwiazda i mówi, że Śnieżek nigdy nie zostanie wojownikiem.

Kiedy koty Klanu Pioruna chowają się w bezpieczne miejsca przed jastrzębiem krążącym po niebie nad obozem, Śnieżek to jedyny kot, który się nie ukrywa. Nakrapiany Ogon ma właśnie po niego podbiec, gdy drapieżny ptak pikuje w kierunku polany i chwyta w swe ostre szpony Śnieżka. Matka rzuca się na jastrzębia, chcąc uwolnić swojego syna, jednak nie udaje jej się to i spada na ziemię. Ptak wraz z piszczącym kociakiem odlatuje, zaczyna go gonić Paprociowe Futro i Prędka Łapa za nim. Błękitna Gwiazda stwierdza, że przez to wydarzenie Klan Gwiazdy ostatecznie wypowiedział wojnę Klanowi Pioruna.

Ciekawostki

  • Po dołączeniu do Klanu Gwiazdy mógł znowu słyszeć.
  • Śnieżek został zabity, aby dać Nakrapianemu Ogonowi powód, by przeniosła się do legowiska starszyzny.
  • Na stronie internetowej Wojowników na drzewie genealogicznym wymieniony jest jako syn Małego Ucha, jednak informacja ta nie jest kanoniczna.
  • Czystobiałe koty z niebieskimi oczami, tak jak Śnieżek, często są prawie lub całkowicie głuche. Powodem tego jest plejotropia[1].
  • On oraz Meszek są najlepszymi przyjaciółmi w Klanie Gwiazdy.

Galeria